Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Laten nikasilen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 549 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9288 - Laten nikasilen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3366 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eef 8-5-2003 23:50 Print topicpost

Posts: 2351
Me cilinder wordt getuned, de spoelpoorten enzo, nou okej blablabla... nu had ik een vraag over nikasilen..

Wat kost dit om dit te laten doen? en wat moet er dan gebeuren met je zuiger.. Wat is het voordeel ervan? heb je veel vermogen winst? of is het meer top-snelheid wat je wint? ik heb verhalen gehoord van E 200,= klopt dit??

edit: tiepfout

Dit bericht is ge-edit door Yamaha DT 125 op 8-5-2003 23:53
 
aprilia2000 mod... :p

Ralf 9-5-2003 0:08 Print reply

Posts: 9073
Lol...

Een cylinder laten sealen heeft totaal niets met prestaties te maken, het is er alleenvoor, als je cylinder is vastgelopen en je hebt een NiCaSil wand, dat je die er nieuw inzet, omdat je NiCaSil niet kan uithonen etc.

Het kost voor 70cc cylinder rond de 150, 125 rond de 200, excl zuiger natuurlijk, die je dan ongetwijfeld een nieuwe moet..
 
Eef 9-5-2003 0:16 Print reply

Posts: 2351
dus het heeft niks met prestatie winst te maken? ow, dat dacht ik...
 
aprilia2000 mod... :p
Ralf 9-5-2003 0:17 Print reply

Posts: 9073
Helemaal niets
 
chriss 9-5-2003 0:18 Print reply
Posts: 1859
slijt alleen minder
 
mikey 9-5-2003 0:19 Print reply
Posts: 2392
slijt alleen een stuk minder, maar is toch leuk om te laten voor een tunebeurtje?
word ie slijtvaster

 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Blorn 9-5-2003 0:19 Print reply

Posts: 13825
voor dat geld kun je beter nieuwe cil. en tunebeurtje halen
 
mikey 9-5-2003 0:23 Print reply
Posts: 2392
das ook een idee maar blorn, nu weer ontopic h?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Zoetahmeerdah [Marcel] 9-5-2003 7:58 Print reply

Posts: 5996
slijt minder,(cilinderwand) maar een nikasilwand heet meer vrijving en heeft (minder) goeie eigenschappen wat betreft smering.

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 9-5-2003 8:29
 
ik haat mensen
Hans F 9-5-2003 10:31 Print reply
Posts: 4326
Je kan het beter laten doen na een tunebeurt (het is zelfs vrij gebruikelijk), omdat bij het tunen vaak je wand wat losser komt.

Het is gewoon een prijs technische overweging. Stel je hebt een vastgelopen cilindertje wat ook nog getuned is, dan is het eigenlijk altijd goedkoper om te laten sealen + nieuwe zuiger ipv weer een nieuwe cilinder te kopen en die te laten tunen.

De wanden die je kunt laten zetten zijn vaak beter dan origineel.
 
B3AST 9-5-2003 16:04 Print reply
Posts: 2469
hehehe

arie: vuile hijger

Dit bericht is ge-edit door Kouwe Arie op 9-5-2003 17:12
 
- insane in the brain -
Hier_ben_ik - Administrator 10-5-2003 13:57 Print reply

Posts: 8499
nikasilen kost 350 gulden..
 
Members zijn vervelend :-|
Ralf 10-5-2003 13:59 Print reply

Posts: 9073
Dat is afhankelijk van de inhoud en het bedrijf waar je het laat doen
 
Hier_ben_ik - Administrator 10-5-2003 14:00 Print reply

Posts: 8499
dan zal ik het anders zeggen

Bij VHS in Geldrop kost zowel een 80cctje als een 125cctje 350 gulden. Voor zover ik weet kost dat voor een 250 hetzelfde..
(en die brengen die cils weer naar PowerSeal, www.powerseal.nl)
 
Members zijn vervelend :-|
MBX OWNER 10-5-2003 14:03 Print reply
Posts: 179
Verder heeft een nicasil laag MINDER wrijving dan een gietijzeren cilinderwand...
Dus wel degelijk een kleine gunstige invloed op prestaties...

 
Joost 10-5-2003 16:19 Print reply
Posts: 1108
Maar MBX OWNER, gietijzer kun je toch niet laten nicasillen?
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 3366 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved