Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS50 ontsteking vervroegen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9267 - RS50 ontsteking vervroegen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Woeter 9-5-2003 18:06 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

en op de cdi is ie niet begrensd. maar wrm zoveel pret spul er op doen als die nieuwe rs al 100 standaart loopt. met al dat pretstpul zo je maar 20 harder gaan en wat meer power hebben. maar hij zuipt dan ook wat meer. en als hij die gianelli demper weg wil doen ben ik daar wel in geintresseerd. en die polini kon niet op je standaart uitlaat als de rs na 2000 is omdat je uitlaat poort 25mm en die vna de polini 28mm is.

100 standaard??? zeker in belgie?!

Hij had 'm laten ontgrenzen en dat ding liep nog geen eens 60 op de teller!! ik heb er zelf later ook naar gekeken en alle begrensingen waren er idd uit...
ik geloof dat het een 2002 model was trouwens en de uitlaat paste er gewoon in (inschuif uitlaat met 2 veren vastzetten)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mogah

misschien kun je beter ook gelijk vragen of hij een andere krukas koopt.denk niet dat hij het houdt.de orginele dan he

Hij had het nagevraagd en volgens die lui kon de ori krukas het wel hebben... zijn verantwoording, ik zet het er alleen maar op voor 'm

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
Tjah, ori pijp wordt toch later vervangen, geld is op zeker?

Ik zou nog wel ff sterke koppelingsveren monteren, en evt. ook Adige koppelingsplaatjes.

Dan haal je makkelijk de 110 (icm snelle pijp), ik heb je ook niks over de vertanding zien typen??

Nee z'n geld was niet op geloof ik, maar hij wou eerst de ori pijp houden.. die zou bijna net zo goed zijn als een snelle? Moet zeggen dat hij er niet slecht uitziet, de originele uitlaat, maar ik weet er het fijne ook niet van.

Koppelingsveertjes heeft ie t ook over gehad maar hij had ze niet gehaald dus we zullen ff zien of dit houdt of niet

Vertanding is idd nog niet veranderd, maar hij draaide met 60 km/h iets van 7000 rpm dus hij kan met deze vertanding prima ff inrijden en dan komt die vertanding later wel.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

hoeft carter ring er niet uit te halen dat is alleen bij de malossi cils. en een 17,5 past volgens mij niet eens in je orginele spruit want die 20mm.

Zal wel Belgie zijn want dit spruitstuk en carb waren geloof ik maar 9mm!!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

hoeveel km heeft die rs al gelopen??????
je zei namelijk dat hij pas een paar weken oud was(of heb ik dat verkeerd gelezen????)
ik zou wel eerst ff op m'n gemak het blok inrijden(misschien is dat al gebeurt hoor),
want een 70 op een nog niet ingereden blok is natuurlijk niet echt bevoordelijk.

Blok heeft nu bijna 3000 km erop zitten dus dat lijkt me wel genoeg ingereden..
 
E 9-5-2003 18:32 Print reply
Posts: 173
Ik ben die jongen waarvan de RS is. Hij heeft nu idd 3000 km gelopen dus lijkt me genoeg.

Verder is mij verteld in dat zaakje daar dat de originele krukas en koppeling het wel moet houden.

Verder heb ik nog geen andere pijp gedaan omdat ik nog zit te twijfelen tussen een DPR of een Yasuni/Bidalot. Maar moet zeggen dat deze ori pijp nog best presteerd!
 
riejuracer 9-5-2003 18:45 Print reply
Posts: 353
Quote:
Zal wel Belgie zijn want dit spruitstuk en carb waren geloof ik maar 9mm!!


heel vreemd maar van welk jaar is die rs dan want 9mm heeft alleen een oud blok nieuwe echt niet. maar dan verklaart ook wrm de uitlaat gewoon past want bij oude blok was standaart cil ook 28 nieuwe blok is alleen 25mm.
 
pro race vlamt.
Steve_ZHC 9-5-2003 19:23 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E?nst

Ik ben die jongen waarvan de RS is. Hij heeft nu idd 3000 km gelopen dus lijkt me genoeg.

Verder is mij verteld in dat zaakje daar dat de originele krukas en koppeling het wel moet houden.

Verder heb ik nog geen andere pijp gedaan omdat ik nog zit te twijfelen tussen een DPR of een Yasuni/Bidalot. Maar moet zeggen dat deze ori pijp nog best presteerd!


DPR of Yasuni/Bidalot...
Ik zou voor de Yasuni gaan, de Bidalot is precies hetzelfde maar dan duurder
DPR ken ik niet, neem je het risico dat het een onding is?
En zodra je de snelle pijp hebt gemonteerd, dan merk je dat wel

Ow, persoonlijk was ik voor de Gianelli gegaan, of de Metrakit die ik heb.

En de krukas kan het makkelijk hebben, de koppeling NIET.
En dat is 100% zeker.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

[...]


heel vreemd maar van welk jaar is die rs dan want 9mm heeft alleen een oud blok nieuwe echt niet. maar dan verklaart ook wrm de uitlaat gewoon past want bij oude blok was standaart cil ook 28 nieuwe blok is alleen 25mm.


Van welk jaar zou de RS zijn...
Hint:
Hij is een paar weken oud, en het is nu 9 mei 2003. <== hoogstens 2002

Het is zelfs een 8,8mm carb.
 
E 10-5-2003 0:19 Print reply
Posts: 173
Het is een 2001 model die in 2002 is gemaakt. En carb is idd 9mm (of 8,8)

En andere uitlaat komt er ook echt wel aan, andere gast heeft een DPR en zijn echt superuitlaten! Zijn nog sneller dan die yasuni!
 
SIWWN 10-5-2003 0:32 Print reply
Posts: 7079
Sneller als Yasuni?

Ligt er denk ik ook wel aan wat voor cilinder je hebt...


MAar DPR is volgens mij heel hoogtoerig
 
Hans F 10-5-2003 0:35 Print reply
Posts: 4326
Hangt ervanaf welk ontwerp DPR gebruikt heeft bij het lassen.
 
DiaL-OuT 10-5-2003 17:26 Print reply
Posts: 419
DPR opmaat? of zo'n gewone?

Yasuni en Bidalot zijn even duur.
iets van 200 geloof ik.

Eer zit standaart een 9mm Carb op (bij mij dan een uit 99) Hij reed onbegrenst net aan 85 met 12-47 vertanding. (Optrekken ging erg sloom)

Nu met 14mm carb rijd die 90, ook met 12-47 en trekt eidenlijk lekker
 
Gilera GSM | Gilardoni 74cc | Metrakit | Dell' Ortho 19mm | Top Racing Krukas
riejuracer 10-5-2003 18:13 Print reply
Posts: 353
weet iemand waar die dpr`s zijn te krijgen en wat voor prijs er aan hangt.
 
pro race vlamt.
E 10-5-2003 18:32 Print reply
Posts: 173
Waar zal ik nog ff voor je navragen maar ze kosten 240 euro!
 
Hans F 10-5-2003 19:40 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E?nst

Waar zal ik nog ff voor je navragen maar ze kosten 240 euro!


BS, hangt ervanaf wie er besteld en hoeveel je er besteld.
 
-Zeroed in- 10-5-2003 20:18 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E?nst

Maar moet zeggen dat deze ori pijp nog best presteerd!


komt omdat je nog niks gewend bent

he ernst, dus wouter heeft aan je brommer geknutseld.
wel vet dat je rs nu eindelijk harder gaat dan 60
als ik weer verzekering heb moeten we ff minimeeting organiseren ok?
suc6 ermee verder.



 
jeroen 10-5-2003 20:39 Print reply

Posts: 15066
Heb je mss zon gele rs.
Met geel vspb en ged gele onderkuip?

Want die dingen zijn enorm geknepen, de cil ook.
Daarzit in de uitlaat ook nog een bus die je moetuitb0oren.
 
Nasic 10-5-2003 20:40 Print reply
Posts: 890
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

[...]


DPR of Yasuni/Bidalot...
Ik zou voor de Yasuni gaan, de Bidalot is precies hetzelfde maar dan duurder
DPR ken ik niet, neem je het risico dat het een onding is?
En zodra je de snelle pijp hebt gemonteerd, dan merk je dat wel

Ow, persoonlijk was ik voor de Gianelli gegaan, of de Metrakit die ik heb.

En de krukas kan het makkelijk hebben, de koppeling NIET.
En dat is 100% zeker.

[...]


Van welk jaar zou de RS zijn...
Hint:
Hij is een paar weken oud, en het is nu 9 mei 2003. <== hoogstens 2002

Het is zelfs een 8,8mm carb.


bidalot en yasuni zijn wel degelijk verschillend. de yasuni heeft een wat kortere krachtigere powerband dan de bidalot de bidalot heeft wat geleidelijkere powerband, beneden in toeren gaat deze ook wel lekker.

metrakit is idd afrader op 70cc, maar zeer aan te raden op 50cc

gianelli is ook een zeer goede 70cc uitlaat. te vergelijken met bidalot, alleen is deze hoogtoeriger, wat dus nut kan hebben als je rest van de setup dat ook is

DPR is van huis uit een 50cc uitlaat (de prodcutieuitlaat praten we over) maar hij heeft zich ook al bewezen als zeer goede 70cc uitlaat. deze uitlaat geeft een zeer goed vermogen, en draait hoge toerentallen. echt een raceuitlaat, want vermogen van onderuit heeft ie niet.
 
Ducati 900SS
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-5-2003 20:40 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Heb je mss zon gele rs.
Met geel vspb en ged gele onderkuip?

Want die dingen zijn enorm geknepen, de cil ook.
Daarzit in de uitlaat ook nog een bus die je moetuitb0oren.




je bedoelt de Melandri?
wrom zijn die wel zo SUPERsloom en die andere niet?!



Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 10-5-2003 20:41
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved