Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt studie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9263 - 2takt studie
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2wheels[jurg] 8-5-2003 18:30 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

>zuigergestuurde inlaat
Lijkt me zat over te vinden.... simpelste inlaat systeem
>roterende inlaat
Zoek onder kreidler en je vind genoeg
>membraan inlaat

>expansieuitlaat
afbeelding
>variabele uitlaatpoort (Yamaha )
Powervalve , heb dr zat plaatjes van (wat wil je er over weten?)
injektie?
Zoeken in oude moto73 (moet er zelf een verhaal over hebben , honda heeft er o.a. mee getest op crossers)
>diesel 2takt (bestaat echt)
vrachtwagen power

Wat moet je er allemaal over weten

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-5-2003 22:13


leuke pic, heb je die ook van een 4-tak?
 
Rudy 8-5-2003 19:56 Print reply

Posts: 3471
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 8-5-2003 20:19 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

Injectie + compressor (geen charter spoeling) is denk ik de toekomst voor twee-takt. Ik zal dit weekend voor je wat plaatjes scannen uit blairs boek. Daar staan ook een aantal "aparte" twee-takts in (oa met een slag van 2 meter).


Een slag van 2 meter ...zooooow daar kan ik me dus echt niks bij voorstellen!! Das dan dus een cilinder van min. 2 meter lang...en hoe die poorten er dan uit zien ...ben wel benieuwd naar de plaatjes eigelijk
 
de_koen 8-5-2003 20:24 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]


Een slag van 2 meter ...zooooow daar kan ik me dus echt niks bij voorstellen!! Das dan dus een cilinder van min. 2 meter lang...en hoe die poorten er dan uit zien ...ben wel benieuwd naar de plaatjes eigelijk


2 takt diesel werkt met in en uitlaat klep ipv met spoelpoorten dacht ik, in ieder geval uitlaat, inlaat begin ik nu over te twijfelen , maar dacht ook met een klep

de zuiger is ongeveer ter grote van je computer scherm bij een kleine 2-takt diesel (5-liter ofzo
) die van de categorie 10 liter ( 10000 cc) hebben een zuiger van halve meter .

k was laatste op zon treffen van oldtimer traktoren (lanz-bulldog, lamborghini enzo), echt grappig om te zien hoe ze starten , eerst half uur voor verwarmen met gasbrander, dan stuur demonteren en op de krukas zetten , tegen de comressie zetten , en laten schieten , moter draait dan in de verkeerde richting, toerental laten dalen, achterwaarts tegen de compresie slag, en motor begint in juiste draai richting te draaien.


Dit bericht is ge-edit door de_koen op 8-5-2003 20:29
 
Honda 5-Bak te koop
Hans F 8-5-2003 20:52 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

Hans weet jij toevallig iets over de timing van dat in spuiten?


Geen idee
 
YAMAHAFREAK 8-5-2003 21:50 Print reply
Posts: 1001
kheb over de 2takt diesel iets moois gevonden:

General Motors EMD Engines
The General Motors EMD engine line is typical of the two-stroke diesel breed. These engines were introduced in the 1930s and power a large number of the diesel locomotives found in the United States. There have been three successive series in the EMD line: the 567 series, the 645 series, and the 710 series. The numbers refer to the number of cubic inches per cylinder, with a typical engine having 16 cylinders (for a total displacement on the order of 10,000 cubic inches!). When you consider that a 5-liter (305-cubic-inch) engine is considered to be very large in an automobile, you can see that one of these EMD engines is massive!

Here are some of the specifications for the EMD 645E3 engine:

Cylinder diameter - 9-1/16 inches
Piston stroke - 10 inches
Displacement per cylinder - 654 cubic inches
Number of cylinders - 16 or 20
Compression ratio - 14.5:1
Exhaust valves per cylinder - 4
Engine weight -
16 cylinders: 34,526 pounds / 15,661 kg
20 cylinders: 40,144 pounds / 18,209 kg (The oil pan alone weighs over a ton!)
Idle speed - 315 rotations per minute (rpm)
Full speed - 900 rpm
A typical horsepower rating for one of these engines is 4,300 hp!

daar staan wij dan met onze 50, 60, 70, 80, 110 en 200cc blokjes
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
YAMAHAFREAK 9-5-2003 21:50 Print reply
Posts: 1001
heej dudes! ik heb vandaag dus mn presentatie gehouden en dat gekke mens vond m vet goed omdat ik ook praktijkvoorbeelden had meegenomen en omdat ik zeer betrokken was bij het onderwerp
ik had een 8,5
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
scooterkiller 9-5-2003 21:54 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rtm

wat een mooi plaatje, ik zit er al 3 minuten naar te kijken, mooi

Ik wil dit als screensaver, ik vind dit mooi.

Respect voor de maker van dit filmpje, ik kan hier heel lang naar kijken. Ik kan er ook wel een liedje over schrijven ofzo

afbeelding


Ja je haald de woorden uit mn mond ik zit eer ook al een tijdje naar te kijken echt heel mooi.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Neonlampje 9-5-2003 21:55 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

Hans weet jij toevallig iets over de timing van dat in spuiten? Doen ze dat nadat de spoelers gesloten zijn of nadat de uitlaat gesloten is? Daarnaast vraag ik me af of ze bij hogetoeren meer inspuiten dan bij lagetoeren. Dit ivm de uitlaat werking.

Injectie + compressor (geen charter spoeling) is denk ik de toekomst voor twee-takt. Ik zal dit weekend voor je wat plaatjes scannen uit blairs boek. Daar staan ook een aantal "aparte" twee-takts in (oa met een slag van 2 meter).
Ja ik denk dat binnekort de hele spoelers gewoon verdwijnen.. als je lucht en benzine met een hoge druk kan inspuiten heb je dat helemaal niet meer nodig ja... enige wat je dan nodig hebt is een uitlaatpoort (en als je het dus echt goed voormekaar krijgt dat je inspuit wanneer de uitlaatpoort dicht is, dan heb je nieteens een uitlaat meer nodig, zelfs niet het 4T principe om de cyl leeg te zuigen!!!!)
 
YAMAHAFREAK 9-5-2003 22:00 Print reply
Posts: 1001
hmm
dan gaan we dus eigenlijk een 2takt diesel op benzine ombouwen
kan nooit de bedoeling zijn...geef mij maar een carbje met een inlaatschijfje en een uitlaatpijp met een dikke bocht
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Neonlampje 9-5-2003 23:20 Print reply

Posts: 14825
hmwah, geef mij maar injectie, kan je lekker veel electronisch regelen!
 
YAMAHAFREAK 10-5-2003 20:42 Print reply
Posts: 1001
jaaah met je nintendo je ontsteking afstellen ensow!
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
mikey 10-5-2003 20:53 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

jaaah met je nintendo je ontsteking afstellen ensow!


kan je inderdaad doen met een game boy advance bijdehandje
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
YAMAHAFREAK 10-5-2003 21:18 Print reply
Posts: 1001
ja euhm
ik kan t ook niet helpen dat mn pa zo'n doosie met bijdehandjes heb waar die elke ochtend 1 van eet
en soms eet ik r ook 1 (mag eigenlijk niet...)
die dingen zijn zooooooooooooooo lekker....
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Martijn 11-5-2003 4:22 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

[...]


3takt?? doe maar jah.. (alhoewel 3takt niet kan.. dna zou hij 1 keer boven ploffen, daarna onder.. kan niet maar scan maar is in)


jawel...theoretisch wel 3takt...wel grappig...komt omdat de zuiger zegmaar een driehoek is...en die draait dan zegmaar in een groote vage cilinder...en op 1 plek heb je inlaat...andere plek bougie en nog een adnere plek de uitlaat...

dan heb je dus egenlijk 3 verbrandingskamers...en is maakt ie dus 3 arbeids 'slagen' (kan niet echt van slagen spreken) per omwenteling..

wankelmotors zijn tof...jammer van de nadelen die eraan zitten..hoewel de voordelen ook heel tof zijn...

de 'zuigerveren' schijnen nogal hard te slijten...smering suckt..moet met benzine...dat soort dingen...rotor is zwaar..

maar het werkt in principe wel net zo als 2takt..

zag in de autoweek mazda rx8..heeft 2rotorige wankelmotor....met 2x 600 nogiets cc...

650 cc geloof ik..was dus 1300 cc motor ...pompte er 250 pk ofzo uit dacht ik..en dan kon je een andere versie nemen...had meer pk...even veel cc's....en dat ging (net zo als bij conventionele 2takt) ten koste van het koppel...

heel interessant...tis allemaal niet zo makkelijk uit te leggen...maar als je een paar boeken erover leest ....wordt et allemaal lekker duidelijk..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 4260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved