Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt studie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9263 - 2takt studie
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YAMAHAFREAK 7-5-2003 21:59 Print topicpost
Posts: 1001
heej mensen ik moet een presentatie (hoe verzinnen ze t) maken...
als onderwerp heb ik dus de 2takt gekozen en nou wou ik ff vragen of jullie misschein nog n paar nuttige sites weten.
niet zo voor tuning maar gewoon over verschillende systemen toegepast op n tweetakt
zoals daar zijn:

zuigergestuurde inlaat
roterende inlaat
membraan inlaat
expansieuitlaat
variabele uitlaatpoort (Yamaha )
injektie?
diesel 2takt (bestaat echt)

inlaat is toch altijd zuigergestuurd in principe? en dan kan t membraan of de inlaatschijf daar toch nog wat vanaf knabbelen? of zie ik dat verkeerd?

graag wat zinnige reakties dit x en niet van dat gelul in de ruimte daar heb ik nix aan

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Rudy 7-5-2003 22:10 Print reply

Posts: 3471
>zuigergestuurde inlaat
Lijkt me zat over te vinden.... simpelste inlaat systeem
>roterende inlaat
Zoek onder kreidler en je vind genoeg
>membraan inlaat

>expansieuitlaat

>variabele uitlaatpoort (Yamaha )
Powervalve , heb dr zat plaatjes van (wat wil je er over weten?)
injektie?
Zoeken in oude moto73 (moet er zelf een verhaal over hebben , honda heeft er o.a. mee getest op crossers)
>diesel 2takt (bestaat echt)
vrachtwagen power

Wat moet je er allemaal over weten

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-5-2003 22:13

Dit bericht is ge-edit door rudy op 10-5-2003 2:32
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
De Schout 7-5-2003 22:12 Print reply
Posts: 5327
zoek voor een tweetakt diesel maar eens op lans-buldog. beetje met de spelling varieren, want weet niet of je het zo precies schrijft.

edit, lanz met een Z dus en bulldog met dubbel l

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 7-5-2003 22:14
 
tune tweak fiddle bang bummer
YAMAHAFREAK 7-5-2003 22:21 Print reply
Posts: 1001
ja ik weet wel hoe die systemen werken ik bedoel eigenlijk meer: zijn r nog meer systemen?
ow ja
weet iemand de zaken waar een goede expansiepijp afhankelijk van is?
(cilinderinhoud, grote uitlaatpoort enz)

edit: dat plaatje heb ik trouwens ook en ik snap m perfectly

Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 7-5-2003 22:25
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 7-5-2003 22:24 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

ja ik weet wel hoe die systemen werken ik bedoel eigenlijk meer: zijn r nog meer systemen?
ow ja
weet iemand de zaken waar een goede expansiepijp afhankelijk van is?
(cilinderinhoud, grote uitlaatpoort enz)
cilinderinhoud, timing, temperatuur vd uitlaat, powerband waarin hij moet werken , spoelpoorttiming zal best effect hebben. Denk dat dat belangrijkste wel was.

Andere wazige systemen:
er is een 2-takt geweest met extra carterdruk zuiger (van dkw) heb er wel piccie van op pc maar nu geen zin meer om te zoeken
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rtm 7-5-2003 22:26 Print reply

Posts: 784
wat een mooi plaatje, ik zit er al 3 minuten naar te kijken, mooi

Ik wil dit als screensaver, ik vind dit mooi.

Respect voor de maker van dit filmpje, ik kan hier heel lang naar kijken. Ik kan er ook wel een liedje over schrijven ofzo


 
YAMAHAFREAK 7-5-2003 22:26 Print reply
Posts: 1001
xtra carterdruk zuiger? dat klinkt maf
op de yamaha 2takt site stond een verhaaltje over n speciale zuiger die minder heet werd ofzo ook grappig
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
De Schout 7-5-2003 22:28 Print reply
Posts: 5327
ook nog iets leukt van puch. twee zuiger en een gezamelijjk verbrandingskamer geloof ik.

heb ook plaatje van die cartercompressor, maar kan nie oploaden...

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 7-5-2003 22:48
 
tune tweak fiddle bang bummer
Neonlampje 7-5-2003 22:28 Print reply

Posts: 14825
jah keertje tekeningen van gezien.. erg gaaf!!!
 
De Schout 7-5-2003 23:00 Print reply
Posts: 5327
dit is dat ding met die extra zuiger.


Dit bericht is ge-edit door De Schout op 7-5-2003 23:00

edit sorry voor de grootte

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 7-5-2003 23:01
 
tune tweak fiddle bang bummer
Repsolnsr [v Leeuwen] 7-5-2003 23:07 Print reply

Posts: 658
heb je belang bij een stukje uit mijn nederlands boek over een wankel motor? Als je er belang bij hebt kan ik het wel inscannen. Ik moet zeggen dat het wel een intersant stukje is over een soort "3 takt"motor

oeps sorry ik dacht het om verschillende motoren ging excuses

Dit bericht is ge-edit door Repsolnsr op 7-5-2003 23:09
 
Dikke penne
Hier_ben_ik - Administrator 7-5-2003 23:09 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Repsolnsr

heb je belang bij een stukje uit mijn nederlands boek over een wankel motor? Als je er belang bij hebt kan ik het wel inscannen. Ik moet zeggen dat het wel een intersant stukje is over een soort "3 takt"motor


3takt?? doe maar jah.. (alhoewel 3takt niet kan.. dna zou hij 1 keer boven ploffen, daarna onder.. kan niet maar scan maar is in)
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 7-5-2003 23:18 Print reply
Posts: 4326
idd, vrij lompe benaming :P

Verder injectie 2 takt is een ditech (en ondertussen hebben pia en peu. ook zo'n systeem)

Lucht komt gewoon binnen op de normale tweetakt manier (via poorten dus). De benzine wordt ingesporten (met een beetje lucht) in de kop.

Tweetakt uitlaat heeft zelfs hierop nog de normale werking. Hij zuigt het cilindertje leeg (+ nieuwe lucht aan) en de overloop uit de uitlaat wordt weer gereflecteerd en terug de cil. in gewerkt.
 
Joost 8-5-2003 17:15 Print reply
Posts: 1108
Hans weet jij toevallig iets over de timing van dat in spuiten? Doen ze dat nadat de spoelers gesloten zijn of nadat de uitlaat gesloten is? Daarnaast vraag ik me af of ze bij hogetoeren meer inspuiten dan bij lagetoeren. Dit ivm de uitlaat werking.

Injectie + compressor (geen charter spoeling) is denk ik de toekomst voor twee-takt. Ik zal dit weekend voor je wat plaatjes scannen uit blairs boek. Daar staan ook een aantal "aparte" twee-takts in (oa met een slag van 2 meter).
 
It is going to be a Endless summer...
YAMAHAFREAK 8-5-2003 18:19 Print reply
Posts: 1001
ik heb inmiddels al flink wat gevonden alleen over de Yamaha Power Valve System kan ik nix vinden
en van de dubbelzuiger motor heb ik ook nog nix nuttigs gevonden

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-5-2003 18:24 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

afbeelding dit is dat ding met die extra zuiger.


Dit bericht is ge-edit door De Schout op 7-5-2003 23:00

edit sorry voor de grootte

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 7-5-2003 23:01



hehe das een compressor een zuiger is voor de verbranding en de andere bouwd luchtdruk op
 

Dit topic is 4261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved