Erik_P |
7-5-2003 17:02 |
|
Erik_N |
7-5-2003 17:03 |
Posts: 5360 |
4takt is in ieder geval een stuk zuiniger, en het slijt minder snel. Voorderest weet ik eigenlijk het voordeel van 4t niet.
4t brommer zijn er ook btw
Dit bericht is ge-edit door Erik_N op 7-5-2003 17:03
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
guus van driel |
7-5-2003 17:07 |
Posts: 846 |
4 takt brommers zijn er wel maar veel te weinig v
|
|
|
|
bart de schakelgek |
7-5-2003 17:10 |
Posts: 5987 |
jah net zoals de honda magna, uber geil
|
|
Limburger |
|
Erik_P |
7-5-2003 17:10 |
Posts: 690 |
'k zoek ut wel ff op voordelen
Oke komt ie:
Twee takt slijt sneller en verbruikt meer.
Je moet veel toeren maken om echt vermogen te leveren, maar dan heb je ook echt vermogen.
je hebt geen kleppen dus dan heb je ook meer vermogen. Verbruikt meer (4perioden in twee slagen)
en ze zijn natuurlijk goedkoper.
4takt is zuiniger en slijt minder snel. is milieuvriendelijker beter koppelverloop
Het heeft NIX met aantal cilinders te maken
|
|
- |
|
barry |
7-5-2003 17:13 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik_P
Oh bedankt mensen.
Aan de cilinder en de zuiger is niet gezeten hij is helemaal orgineel.
Godfather wat bedoel je met 2takt power?
Dat is toch niet beter dan 4 takt ofwel?!
Ze maken auto's 4takt om een betere balans in de cilinder te maken. Waarom maken ze geen brommers met 4takt? Alsof die geen betere balans nodig hebben of zit IK er nou helemaal naast.
Niet agressief reageren please.
EN ALS JIJ NOU GODV$#^&Y^%$*)I&^%)(*!@%)*%)*^@$^*@$(^*@#)%(!~_%($*5^)*#$&
,
auto's zijn 4takt omdat ze schoner rijden, zuiniger rijden m.b.t. brandstof, minder slijten,
over een paarjaar worden er ook geen 2takt brommers meer gefabriceerd, wordt wettelijk verplicht.
er zijn nu 2takt brommers en crossers omdat je er met minder cc's meer vermogen uit kan halen, maar het slijt allemaal weer wat harder
en blablabla, kan ik nog wel een eindje door blijven gaan
Dit bericht is ge-edit door barry op 7-5-2003 17:14
|
|
He? |
|
Saknet |
7-5-2003 17:55 |
Posts: 10355 |
als ze me durven te verplichten me MB af te geven voor de pakjesdrager of maker ofzo (alle 2 takters verwijderen van de wereld plan ofzo) dan pleur ik m ergens bij n boer 8ter in de schuur onder n laag hooi
Dit bericht is ge-edit door barteld op 7-5-2003 17:56
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Pistonpen Paultje |
7-5-2003 18:06 |
Posts: 8678 |
ehum heeft er al iemand dat van die 6 takt(!) gelezen? best lachu sjit!
en in ongecomprimeerde vorm is een 2T idd sneller, maar zodra de turbo's enzo er aan te pas komen weet ik niet of je dat nog allemaal bijhoud met je 2taktje...(correct me if i'm wrong)
Maar een (honda) 4takt rijd echt UBER! en met open uitlaat is het net een dikke moto
|
|
|
|
Neonlampje |
7-5-2003 18:08 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
guus van driel |
7-5-2003 18:14 |
Posts: 846 |
jah dat geluid!!!!!!!!
bij ons op school wacht ik altijd effe met het starten van me brom
ik wil eerst die 4 takt horen
zoooooo moooooooi geluid
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
7-5-2003 19:00 |
Posts: 7007 |
jah klopt die 4takt stond eerst altijd bij mij op school hoorden we ook al van 10 km. aankomen ofso
maarreuh wat ook wel grappig is ik heb hier zo?n blad `bromfiets` en daar staat een verhaal in over een zelfgebouwde Zundapp 70cc KLEPLOZE 4takt...nu jullie weer
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Mr Pain |
7-5-2003 19:03 |
Posts: 4966 |
en hoe krijg je dat voor elkaar???????
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
7-5-2003 19:03 |
Posts: 8678 |
over die kleploze zundapp...-> had ik allang gelezen natuurlijk
EDIT: Benjamin: stap op je NSR'etje, rij naar de benzine pomp, bats een paar knaken op tafel en zeg: mij De bromfiets aub...dan weet je het hele verhaal...
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 7-5-2003 19:05
|
|
|
|
huh |
7-5-2003 19:12 |
Posts: 1755 |
Er bestaan brommers met 4 takt hoor .
Tis maar wat je leuk vind, 2 takt is over het algemeen lekker fel enzo, 4 takt heeft super veel koppel over een breed toerenbereik, om jaloers op te worden!! Tenminste, als ik dat in auto's zie, dan denk ik zelf van "hmm nou had ik allang trug moeten schakelen".
Maar ik vind 2 takt zeker wel wat hebben hoor, schitterend techniekje .
edit: ow mn reply is wat laat ...dr was nog een tweede pagina
Dit bericht is ge-edit door huh op 7-5-2003 19:13
|
|
|
|
guus van driel |
7-5-2003 19:20 |
Posts: 846 |
kleploze 4 takt??? wie wil mij dit effe uitleggen?
|
|
|
|