Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #9254 - Roest in cilinder
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 3683 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-Michiel RS- |
7-5-2003 18:29 |
Posts: 2803 |
voor zover ik weet zijn er geen gietijzeren polini's behalve voor puch maxi
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
7-5-2003 18:35 |
Posts: 8678 |
DTR ook als ik me niet vergis...zijn er misschien wel meer...
|
|
|
|
marcel |
7-5-2003 18:48 |
Posts: 1533 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Michiel RS-
voor zover ik weet zijn er geen gietijzeren polini's behalve voor puch maxi
voor puch maxi's is het een alu cilinder met een chroom wand. voor scootertjes zijn er wel gietijzere plinies
|
|
|
|
ties |
7-5-2003 20:09 |
Posts: 1333 |
dt zijn gietijzere buite kant en nicasiel of chroom aan de binnekant
|
|
|
|
asbsolute16 |
9-5-2003 12:17 |
Posts: 2485 |
het is een DT cilinder ja
maar is het erg als er roest vanaf de cilinder in m'n blok komt ?
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
9-5-2003 12:26 |
Posts: 10676 |
ja, roest blakkerd af en als dat is je blok komt of tussen je zuiger en je cilinderwand kan je een vastloper krijgen
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
DaveTSX |
9-5-2003 13:05 |
Posts: 2033 |
mijn vespa heeft ook een 70cc polini met W-spoelpoort en alle shit, maar das ook maar gietijzer hoor!
is wel cool, liep wel netjes zoeen 95 a 100KM/h op top OP EEN VESPA
maakte zoeen 11000RPM ofzow, had ik een x nagerekend. Alleen hebben die dingen een hele lange slag van 43mm en dat vergeleken met tsx!
Maar rijd wel goed, had ook spoelingen in de zuiger enzo.
maar polini kan dus wel roesten, zijn wel meer gietijzeren polini's hoor.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
9-5-2003 13:09 |
Posts: 3697 |
polini voor vespa heeft aluminium wand. En de 95-100 haal je daar niet mee. Zelfs niet met een 55 pouli.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
9-5-2003 13:17 |
Posts: 5996 |
W poort is poep
edit: wtf, W spoelpoort???? dave?
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 9-5-2003 13:17
|
|
ik haat mensen |
|
DaveTSX |
9-5-2003 13:27 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
polini voor vespa heeft aluminium wand. En de 95-100 haal je daar niet mee. Zelfs niet met een 55 pouli.
lul niet als je niet weet waar je het over hebt.
De "65"cc polini is alu met nicasil wand, de "70"cc polini is gietijzer.
En die 70cc polini van mij zat op een Polini SpeedEngine carter met een hele goede inlaat met veel betere timing, staat veel langer open, en de inlaat is groter. Met een 13/13carb er achter met malossi powerfilter. Heeft extra spoelingen in dat carter voor die cillinder (om die W-poort te benutten gebruikt ie 2 extra kanalen in het carter (die alleen de speedengine heeft) en de spoeling door de zuiger).
En kom nu niet aan met dat je dat niet eens haalt met een 55 poelie want das dus echt de grootste bullshit. Dat je het niet haalt met een 55 poelie is dat je overbrenging te zwaar is. Maar met een 80 poelie haalde ik al de 90, en met 70 poelie zoeen 100KM/h.
En ik had ook nog een electronische ontsteking met cdi, dus kan meer toeren draaien als zoeen contactpunt ontstekingkje.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
9-5-2003 13:30 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah
W poort is poep
edit: wtf, W spoelpoort???? dave?
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 9-5-2003 13:17
jah niet spoelpoort, maar W-spoelkanaal in je cillinderwand
Achjah het is een vaag systeem. Je hebt je cillinder, onder je cillinder steekt nog altijd wat wand uit wat in je carter valt. En in die wand zitten 2 gaten, en die komen uit op een W-profiel in je wand, en er zit ook een gleuf in de zuiger. Dat W profiel loopt zo dat als de zuiger beneden staat er mengsel door die gaten in de wand via die kanaaltjes in W vorm boven de zuiger stroomt, en het kan via die gleuf in de zuiger in dat W-profiel komen, en zo ook mengsel boven je zuiger krijgen.
Heel vaag systeem
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 9-5-2003 13:31
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
asbsolute16 |
9-5-2003 13:41 |
Posts: 2485 |
beetje offtopic
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
9-5-2003 13:55 |
Posts: 3697 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX
[...]
lul niet als je niet weet waar je het over hebt.
De "65"cc polini is alu met nicasil wand, de "70"cc polini is gietijzer.
En die 70cc polini van mij zat op een Polini SpeedEngine carter met een hele goede inlaat met veel betere timing, staat veel langer open, en de inlaat is groter. Met een 13/13carb er achter met malossi powerfilter. Heeft extra spoelingen in dat carter voor die cillinder (om die W-poort te benutten gebruikt ie 2 extra kanalen in het carter (die alleen de speedengine heeft) en de spoeling door de zuiger).
En kom nu niet aan met dat je dat niet eens haalt met een 55 poelie want das dus echt de grootste bullshit. Dat je het niet haalt met een 55 poelie is dat je overbrenging te zwaar is. Maar met een 80 poelie haalde ik al de 90, en met 70 poelie zoeen 100KM/h.
En ik had ook nog een electronische ontsteking met cdi, dus kan meer toeren draaien als zoeen contactpunt ontstekingkje.
Polini 60cc, gietijzer, AC.
Polini 70cc 42mm aluminium, AC.
Als je dit een 70cc noemt heb je niet gelijk, En als je dit een 65 cc noemt heb je weer wel gelijk .
Polini 80cc gietijzer, AC.
Als jij dit een 70cc noemt dan heb idd gelijk ja, want als je dit berekent komt dat uit op 71.4cc.
Mja beetje vaag allemaal.
aahh jammer, lees net dat je de 70 polini ook in gietijzer hebt, nja i'm sorry .
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 9-5-2003 13:59
|
|
|
|
DaveTSX |
9-5-2003 13:59 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
[...]
Polini 60cc, gietijzer, AC.
Polini 70cc 42mm aluminium, AC.
Als je dit een 70cc noemt heb je niet gelijk, En als je dit een 65 cc noemt heb je weer wel gelijk.
Polini 80cc gietijzer, AC.
Als jij dit een 70cc noemt dan heb idd gelijk ja, want als je dit berekent komt dat uit op 71.4cc.
Mja beetje vaag allemaal.
Het is eigenlijk net hoe je het noemt.
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 9-5-2003 13:56
je lult nog steeds hoor.
De maten zijn:
41mm noemen ze 60cc (is 57cc geloof ik)
42mm noemen ze 65cc (is 60cc d8 ik en is ALU)
43mm noemen ze 70cc (is 64cc en is GIETIJZER)
45mm (d8 ik) noemen ze 80cc en is idd iets van 72cc ofzo, deze is ook gietijzer d8 ik.
En ik heb de "70"cc, dus de 43mm en die is GIETIJZER.
Komop ik ben niet blind ofzow he, ik heb hem zelf man.En ik weet 1000000000% zeker dat alleen de 42mm ALU is! En die is geloof ik ook in gietijzer, maar dat weet ik niet zeker. Die heeft ook losse uitlaatflens die alu, en de rest allemaal vast. Alleen van de 80cc weet ik niet zeker hoeveel MM ik d8 45mm, en ik weet ook niet zeker offie gietijzer was maar d8 van wel. En de 70cc IS GEWOON GIETIJZER, PUNT.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
9-5-2003 14:07 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_mbiloss
[...]
aahh jammer, lees net dat je de 70 polini ook in gietijzer hebt, nja i'm sorry.
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 9-5-2003 13:59
ik kan wel door blijven gaan volgens mij, de 70cc polini is ALLEEN in gietijzer te krijgen, en de 65cc is geloof ik en in gietijzer en in alu. Maar ik weet iig 100% zeker dat alleen de 65cc alu is, of daar een gietijzer van is d8 ik wel maar weet ik niet zeker.
Maar van de 70cc is gewoon simpel GEEN alu en ALLEEN gietijzer.
Ik ga hier dit topic verder niet vervuilen. Als je nog steeds denkt gelijk te hebben, kijk dan us op polini.com en dan bij piaggio, dan bij ciao, en dan bij kit gruppi termici, en dan moet je us kijke naar alle cillinder.
goh de 41mm is gietijzer, de 42mm is gietijzer en alu, en de 43mm is gietijzer.
Oww jah natuurlijk, maar polini.com liegt, jij hebt natuurlijk gelijk want de 70cc is volgens jou 42mm, terwijl 65cc 42mm is, en das nog maar 60cc echt.
Dus je lult. Punt.
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 9-5-2003 14:15
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Dit topic is 3683 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|