door de resonantie in de expansie kamer van de uitlaat, word onverbrand mengsel teruggeduwt in naar de cylinder toe (tegendruk) hierdoor word voorkomen dat vers mengsel bji de aanzuiging direct door de uitlaat naar buiten verdwijnt...
volgens hetzelfde princiepe dus als je een gigantische blowdown hebt, heeft het gas in de uitlaat dat van de resonantie terug komt een langere tijd om naar binnen te kruipen, omdat er dan langere tijd nog geen aanzuiging is, en wel tegendruk. het heeft dus niks te maken met hoe je poorten gericht staan in de cylinder...
P.S. ik zal niet zomaar je spoelpoorten naar boven gaan vrezen om 'hm een bietje hoogtoeriger' te maken, want je verneukt je cylinder geheid.. de mensen die je cylinder ontworpen hebben hebben daar over nagedacht, en je spoelpoorten staan (als je een goede cylinder hebt) precies afgestemt op het formaat en hoogte van je uitlaatpoort. als je aan de ene dus een rigoreuze verandering aanbrengt, zul je dus ook de andere moeten aanpassen... en wel op de goede manier.. Als je een kut cylinder hebt, moet je alles egwoon even bekijken of dat wel goed zit allemaal...
|