Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vraagje Blow down tijd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 755 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9249 - vraagje Blow down tijd
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 7-5-2003 2:16 Print topicpost
Posts: 4966
ja de titel zegt het al, dat is dus volgens mij (als ik het goed gelezen heb) de tijd dat de uitlaat poort open is totdat de spoelpoorten open gaan, maar nu heb ik gelezen als het meer is als 40graden dat je dan verbrandings gassen in je spoelpoorten kan krijgen (er wordt daar uitgelegd: dan zal met verkleuring zien in de spoelpoorten door verbrandings gassen), maar hoe krijg nou dan verbrandings gassen in je spoelpoorten???

poorten staan verkeer gericht????


en nog een vraagje (heb ik ook gelezen), als je de spoelpoorten naar boven laat lopen (frezen zeg maar) dat je dan een hoogtoeriger motor krijgt klopt dit?
 

Ralf 7-5-2003 9:46 Print reply

Posts: 9073
Nou, doordat je spoelpoorten nog openstaan als de terugslag van je mengsel komt.. heeft niets met poortrichtingen te maken..


Met grotere hoek van spoelpoort naar boven wordt hij iets hoogtoeriger ja...
 
Hans F 7-5-2003 9:47 Print reply
Posts: 4326
uitlaat
 
B3AST 7-5-2003 14:03 Print reply
Posts: 2469
door de resonantie in de expansie kamer van de uitlaat, word onverbrand mengsel teruggeduwt in naar de cylinder toe (tegendruk) hierdoor word voorkomen dat vers mengsel bji de aanzuiging direct door de uitlaat naar buiten verdwijnt...
volgens hetzelfde princiepe dus als je een gigantische blowdown hebt, heeft het gas in de uitlaat dat van de resonantie terug komt een langere tijd om naar binnen te kruipen, omdat er dan langere tijd nog geen aanzuiging is, en wel tegendruk. het heeft dus niks te maken met hoe je poorten gericht staan in de cylinder...

P.S. ik zal niet zomaar je spoelpoorten naar boven gaan vrezen om 'hm een bietje hoogtoeriger' te maken, want je verneukt je cylinder geheid.. de mensen die je cylinder ontworpen hebben hebben daar over nagedacht, en je spoelpoorten staan (als je een goede cylinder hebt) precies afgestemt op het formaat en hoogte van je uitlaatpoort. als je aan de ene dus een rigoreuze verandering aanbrengt, zul je dus ook de andere moeten aanpassen... en wel op de goede manier.. Als je een kut cylinder hebt, moet je alles egwoon even bekijken of dat wel goed zit allemaal...
 
- insane in the brain -
MBX OWNER 7-5-2003 14:49 Print reply
Posts: 179
40 graden = veel te veel blowdown...

met veel blowdown heb je juist geen verbrandingsgassen in je spoelkanalen, juist met weinig blowdown wel..

 
NSR RULEZZ 7-5-2003 15:00 Print reply

Posts: 4934
ik denk dat jou malossi wel iets beter is hoor benjamin
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 439 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved