Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - de uitlaatpoort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 521 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9245 - de uitlaatpoort
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 6-5-2003 22:59 Print topicpost
Posts: 1755
Er zijn al zat topics geweest over dat je harder gaat enzo als je de uitlaatpoort breder maakt, maar wat ik nooit ben tegengekomen is waarom je dan sneller gaat?

Is het puur en alleen omdat je dan een groter uitlaatpoort oppervlak hebt? Maar dan nog begrijp ik niet, dat een groter oppervlak meteen tot meer vermogen moet leiden. Wat gebeurt er met gasstromen enzo als je uitlaatpoort breder wordt enzo?

Iemand die er iets over kan vertellen?
 

SkaBla [Pim] 7-5-2003 0:00 Print reply

Posts: 4659
ik vertel ff hoe ik denk dat het zit:
als je je uitlaat poort hoger maakt, wordt je cil vaak hoogtoeriger, en meer toeren is hogere snelheid als je dezelfde TWV houdt... ook krijg je in die toeren meer kracht waardoor je een zwaardere vertanding erop kan leggen en daardoor weer een hogere top kan bereiken, verder heeft de poortvorm veel te maken met de slijtage.
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
DaveTSX 7-5-2003 2:16 Print reply
Posts: 2033
hij heeft het over de poortbreedte, helemaal niet over de hoogte.
Met een bredere poort kunnen de gassen sneller uit je cillinder, en das makkelijker dus omdat je cillinder weer beter gevuld kan worden, en hoe sneller het er uit kan hoe hoger je toerental natuurlijk ook kan, het werkt dus voordelig op hoge toeren.

Tenminste, zo denk ik dat het zit zo lijkt het mij ook het meeste logisch.
 
http://www.2weird4u.com
B3AST 7-5-2003 14:08 Print reply
Posts: 2469
het princiepe is heel simpel, als je poort breder word kan die poort per graad krukasrotatie meer gas wegvoeren, en dat is in princiepe dus goed.

als je je poort omhoog gaat veilen kan die meer graden open staan en dus LANGER gas afvoeren, waardoor die dus uiteindelijk ook meer gas kwijt kan.. alleen daar moet je wel mee uitkijken, want je gooit dan wel de timing door de war, en als je een kutcylinder hebt en geluk kan het zjin dat je meer toeren maakt als je de uitlaatpoort zomaar hoger ofzo maakt, maar als je een goede cylinder ehbt kan het zo zijn dat je de hele timing door de war gooit en je hele cylinder verneukt...
 
- insane in the brain -
DaveTSX 7-5-2003 14:56 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: B3AST

het princiepe is heel simpel, als je poort breder word kan die poort per graad krukasrotatie meer gas wegvoeren, en dat is in princiepe dus goed.

als je je poort omhoog gaat veilen kan die meer graden open staan en dus LANGER gas afvoeren, waardoor die dus uiteindelijk ook meer gas kwijt kan.. alleen daar moet je wel mee uitkijken, want je gooit dan wel de timing door de war, en als je een kutcylinder hebt en geluk kan het zjin dat je meer toeren maakt als je de uitlaatpoort zomaar hoger ofzo maakt, maar als je een goede cylinder ehbt kan het zo zijn dat je de hele timing door de war gooit en je hele cylinder verneukt...


als ie net IETS te hoog is (wat ik had perongeluk ) mijn poort was eerst beetje TE ovaal, met de bovenkant vlak werken ze wat beter (niet de poort vierkant maken, dan werken ze niet lang hehe). Dus ik dat gedaan, en was daardoor nog net IETS hoger geworden. Dit reed klote, echt super laat begon ie met doortrekke en moeite met hem in de powerband te houden enzow. Toen voetpakking weg gelaten, en vervangen voor vloeibaar. Rijd perfect nu
Dus als ie NET iets te hoog is kan je dat nog als laatste redding doen, of ga tunen met 2 voetpakkingen en als het NET te vet is haal je 1'tje weg. En dan heb je hem perfect hehe.
Maar
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved