Rudy |
7-5-2003 21:57 |
Posts: 3471 |
http://www.mxsouth.c...hin/keipwk33part.jpg
is zo'n D-slight cabr
Opvullen enz lijkt me beetje onbegonnen werk eerlijk gezegt..
Opzich heb ik best goeie ervaringen met mikuni's maar dat van die gasschuif klopt gewoon..
Trouwens die schotjes in dat membraan zijn denk ik gewoon voor stevigheid
http://ralf.nd4spdwo...orum/membraan_cr.JPG zoals je zie heeft mij cretje het ook. Misschien is het ook wel om de luchtstroom iets te geleiden oid
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Neonlampje |
7-5-2003 22:31 |
Posts: 14825 |
http://www.helden2w.nl/Parts/carburateur.htm
deze url kreeg ik van De Schout via inbox (geen xs hier) staat dus een 20keihin te koop, erg mooi!!
rudy: zo'n schotje lijkt me wel bij te dragen!
Verder, zo'n D-schuif moet ik dus echt wel hebben he nu ik dat zo zie!!!!! (maar prijs zal er wel niet om liegen )
|
|
|
|
Hans F |
7-5-2003 23:12 |
Posts: 4326 |
Prijs 20 keihin vind ik maar vaag.
Hier in Nederland kost dat ding ruim 160 euro. In de vs heb je hem voor 64 dollar.
http://www.pro-flo.com/ staat veel op.
Ik gebruik trouwens ori honda carbon kleppen. Bij een racer van van helden schenen ze het al 2 jaar uit te houden.
Rondschuif ombouwen naar vlak (oid) lijkt mij ombegonnen werk. Devcon slijt als een gek als er continu een gasschuif in op en neer beweegt. Verder krijg je er zelf (zonder flowbank) echt geen betere flow in dan die carb. standaard heeft. Lijkt mij gewoon een budget beun oplossing.
|
|
|
|
Blorn |
7-5-2003 23:20 |
Posts: 13825 |
lude: alwin heeft een 24keihin terwijl ie dacht dat het een mik. was
|
|
|
|
Neonlampje |
7-5-2003 23:23 |
Posts: 14825 |
das echt n mooie site!!
Ja is idd psies zoals jij het omschrijft, maar je moet blijven dromen toch
prijzen zijn idd inmens hoog hier in ned..
blorn: en alwin wil hem niet toevallig kwijt?
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 7-5-2003 23:24
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
8-5-2003 8:09 |
Posts: 5996 |
zeker mooie site,
leuk voor op je motor lude
rudy: dat dingetje wat ik eruit gefreest heb, en wat er op jou foto ook inzit is bij een gt4 membraam weg? ik vind het echt vaag. als de carb er schuin op zou zitten zou je denken dat het de flow verstoort, en als hij er recht op zou zitten zou hij niks doen? volgens mij weet iemand het wel maar wil die het gewoon niet zeggen
|
|
ik haat mensen |
|
Neonlampje |
8-5-2003 16:27 |
Posts: 14825 |
shit!! :'( wat moooi zeg... als ik geld over heb, dan weet ik het wel
|
|
|
|
Joost |
8-5-2003 17:06 |
Posts: 1108 |
Een punt wat jullie hier nog een beetje missen is de afstelbaarheid van een carburateur. Persoonlijk vindt ik Mikunie VM niet echt relax bij het afstellen. Keihin vindt ik voor een straat brommer relaxer. 18mm Is voor de meeste brommer ook niet echt een probleem. De meeste cilinders maken zo'n 11k toeren en vaak zelfs minder. Op een straat brommer is een kleine carburateur vaak relaxer omdat je wat steviger midden gebied krijgt.
Als je wat verder gaat dan de 'straat' brommers dan denk ik dat keihin PWK de beste carburateur is. Vooral omdat je niet alle nodige afstel mogelijkheden kan benutten (gasnaalden, naaldsproeier, verschillende gasschuifen, enz). Die Mikunie 24mm vlakshuif schijnt nog al wat lastiger aftestellen te zijn dan de PWK's.
PWK is ook niet echt extreem duur. Ze zitten op kawa KX dus tweedehands dolen ze nog wel eens rond. Nieuw kosten ze rond de 200 euro, dat valt dus ook wel mee.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Neonlampje |
8-5-2003 21:56 |
Posts: 14825 |
En wat voor carb voor race brommers dan? (wat had jij trouwens op dat mb racertje?)
|
|
|
|
Hans F |
9-5-2003 10:54 |
Posts: 4326 |
Opzich lijkt dit mij ook wel een heel mooi carb'je
http://www.racecarne...ry.asp?ArticleID=290
Vooral dat hij een verchroomde gasschuif heeft vind ik wel wat (een 24mm mikuni flatslide heeft een kunstof). Ook lijkt de maat mij wel ok (28mm op mijn kleine cil'tje vind ik een beetje overdone). Afwerking is alleen niet echt goed te beoordelen vanaf dit plaatje.
|
|
|
|
Rudy |
9-5-2003 15:40 |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
9-5-2003 15:47 |
Posts: 5996 |
hmm..daar zit wel wat in maarja als de carb NIET recht op een spruit zit heeft et denk al geen zin...zeker niet als hij er 90 graden schuin opzit..
|
|
ik haat mensen |
|
Joost |
9-5-2003 15:50 |
Posts: 1108 |
Meschien om het extra volume op te vullen?
Ik heb eens een stuffer in een orgi honda vierkleps geprobeerd, veschil was niet merkbaar. Meschien dat het op de testbank wel te zien is. Honningraat experiment was ook wel leuk. Daarbij had ik wel het gevoel dat er iets verschil in het midden gebied zat, maar goed zonder testbank data zegt dat echt niks. Kan ook best de andere kant opwerken, meer weerstand enzo.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Neonlampje |
9-5-2003 15:53 |
Posts: 14825 |
Ik denk als hij er niet recht voor zit het juist zin heeft!! de gassen in de goede richting sturen.. en de wervelingen er een beetje uit filteren.. als je hem erg scherp maakt denk ik dat het alleen maar positief is (maargoed, je zal het verschil alleen op een testbank kunnen zien, onder exact zelfde omstandigheden)
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
9-5-2003 15:59 |
Posts: 5996 |
zou je wat meer over dat expiriment willen vertellen joost? of een(oud) topic?
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 9-5-2003 15:59
|
|
ik haat mensen |
|