Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc Imi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9219 - 70cc Imi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk - Tanky 6-5-2003 12:35 Print topicpost
Posts: 397
Ik heb deze setup:

70cc imi
20 mm cab.
19,5 mm spruistuk
Powerfilter.
Hiermee rij ik ongeveer 85km/h op een auto teller... ietsje harder.

Nu wou ik een beetje gaan tunen.
Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken.

* Uitlaatpoort 2mm omhoog?
* Inlaatpoort breder maar hoeveel?
* En wat kan nog meer..

En hoe kan ik het beste die 2 mm weghalen, heel zachtje gaan veilen?
 

Ralf 6-5-2003 12:54 Print reply

Posts: 9073
Begin met een poortmapje (met maten) te maken, en je timingen na te kijken.

hier kunnen wij namelijk ook niets mee...

Of iemand moet complete durations kaartje van een 70imi voor MT in zn hoofd hebben
 
Henk - Tanky 6-5-2003 12:58 Print reply
Posts: 397
En hoe maak je zo'n poortmapje.
Iemand misschien een site met een beschrijving ofzo?
 
DaveTSX 6-5-2003 13:02 Print reply
Posts: 2033
en 2mm in 1x omhoog is wel heel erg veel hoor of je poort moet heel erg laag liggen.

ik zou ff oppassen en het ff iemand op het forum beetje laten berekenen, of eerst een heel klein stukkie omhoog en kijke wat het doet. En zo doorgaan tot je het gewenste resultaat hebt (ga niet TE hoog, want dan is het niet meer leuk rijden. Mijne is nu heel erg hoogtoerig, in je eentje erg leuk, trekt lekker op, lekker power, maar met z'n 2en is dat klote als je constant echt heel hoog in die toeren moet zitten).

Wat je ook moet doen is je uitlaatpoort 67,7% van de boring maken gemeten vanuit de cillinder! Dus niet op de poortmap 67,7% van de boring, maar de maat wat hij in de cillinder is (met de bolling dus). Dit kan je ook simpel meten als je poortmap hebt door gewoon tegen je zuiger aan te plakken.
 
http://www.2weird4u.com
Ralf 6-5-2003 13:11 Print reply

Posts: 9073
Je kan makkelijk breder dan 67.7%, als je de top van de poort maar niet compleet recht maakt..

Een poortmap maak je door een stukje papier in je cylinder te duwen (hoelang dat moet zijn kan je berekenen dmv diameter en pi, weet alleen formule niet meer :'( ) en met een zacht potloodje de zachtjes te krassen zodat je de poortranden te zien krijgt...dan eruithalen en ff alle maten nemen, hoogte TOT BDP en niet tot bovenkant cylinder..
 
marcel 6-5-2003 13:16 Print reply

Posts: 1533
dat is bij mij meestal wel hetzelfde hoor. of het is zo weinig dat ik het niet eens goed het verschil kan meten.
 
Ralf 6-5-2003 13:41 Print reply

Posts: 9073
Ehm, ik gaat het hier om jou?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 6-5-2003 13:42 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Ehm, ik gaat het hier om jou?


stomme slet. en dan corrigeer jij mij op mijn nederlandse taal



edit: maar eerst poortmap maken ja, ow en hou der rekening mee dat je cilinder veel harder gaat slijten.


Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 6-5-2003 13:45
 
ik haat mensen
Ralf 6-5-2003 13:44 Print reply

Posts: 9073
Oeps. Kut Marcel :'(


Gaat HET hier om jou?
 
huh 6-5-2003 15:26 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah


edit: maar eerst poortmap maken ja, ow en hou der rekening mee dat je cilinder veel harder gaat slijten.


Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 6-5-2003 13:45


Is idd een erg goeie opmerking...die imi's slijten normaal al als een gek, laat staan als je ze tuned.

Als je geen zin hebt om te rekenen, maak je uitlaatpoort dan gewoon wat breder en ietsje hoger. Ik heb het ook gedaan met mn 50 imi, daar zijn het imitaties voor he .

En 2mm is sowieso erg veel om in een keer te doen.

Verder zou ik echt van je inlaatpoort afblijven.

Vijlen werkt voor je uitlaatpoort trouwens prima. Of is het nou veilen ...kweenie...

Dit bericht is ge-edit door huh op 6-5-2003 15:26
 
Henk - Tanky 6-5-2003 23:03 Print reply
Posts: 397
oke zou ff binnenkort me cilinder eraf halen en een poortmapje maken.
Dan scan ik hem ook wel in, en zet ik hem wel ff online.
Misschien kunnen jullie mij dan licht op gang helpen.

En wat zijn de voordelen van het tunen, waarschijnlijk iets sneller optrekken?

En dat het erger slijt.. ach maakt niet zoveel uit, zolang hoef ik er niet meer op te rijden.
 
huh 7-5-2003 12:07 Print reply
Posts: 1755
Mijn top is ongeveer 10 km omhoog gegaan op mn (afwijkende ) digiteller. Eerst kwam ik bijna nie boven de 80 uit, mn record is nou 94,2 met wind mee . Zal zo rond de 90 echte km's zijn. Dus het scheelt super veel. Bovendien trekt ie veel lekkerder en harder door de versnellingen heen. Met name een bredere uitlaatpoort helpt daarbij, een hogere uitlaatpoort rijdt juist erg moeilijk vind ik zelf (steeds hoogtoerig enzo), maar das op zich ook logisch.
 

Dit topic is 666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved