Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - koelvloeistof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #921 - koelvloeistof
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sneks 26-6-2001?12:23 Print topicpost
Posts: 2499
Ik had net m'n cilinderkop er weer af, en toen heb er er een nieuwe pakking opgezet en er weer koelvloeistof ingedaan, en nu druppelt er een klein beetje koelvloeistof uit het slangetje onderaan m'n blok. Hoort dit? Ik heb het nl. nog nooit eerder gezien.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Rene 26-6-2001?13:01 Print reply
Posts: 2573
nee, dit hoort niet
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Sneks 26-6-2001?13:14 Print reply
Posts: 2499
wat zou het dan kunnen zijn?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Broske 26-6-2001?13:47 Print reply
Posts: 532
gewoon een goeie slangeklem erop zetten, rene heeft hier ervaring mee
 
wepp
Kouwe Arie 26-6-2001?13:54 Print reply
Posts: 2065
ja, het is hardstikke normaal dat het lekt, hebben ze al in fabriek voor gezorgd
 
Sneks 26-6-2001?13:56 Print reply
Posts: 2499
Nee, het lekt niet uit die dikke slangen, maar uit dat kleine dunne slangetje dat onder je blok zit. Hij lekt alleen als m'n brommer loopt. En dan lekt het flink door :a
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 26-6-2001?14:57 Print reply
Posts: 4082
mischien zit er rotzooi in ofzo
 
Pertijn 26-6-2001?15:20 Print reply
Posts: 846
Das goed nieuws!

Dan loopt je koelvloeistof via je carter (d8 ik) door het overloopje.
Olie is lichter dan die zooi, vandaar dat alleen die groenezooi eruit komt!
Vul dus regelmatig bij als je hem nog niet gefixed hebt!
Dit kan met een slangetje en een flesje zelfs zonder de kuip eraf te halen..

Het probleem was bij mij dat de waterpomp kering rag was, die kost dus 90,-!
Dus olie eruit, vloeistof eruit en dan carter eraf.
Let op de ring van de kickstart! en dan haalt je het radje van de vloeistof pomp eraf asje eruit etc.
En dan het ergste: nadat je de kering eruit hebt gehaald moet je de schotel er ook uit halen.
Dit ging bij mij erg klote, want die zit goed vast en als je hem eruit probeerd te slaan ga je door dat schoteltje heen en de rest blijft zitten!
Je pak een tang waarmee je bijvoorbeeld kabels knipt en begind het randje van de schotel te knippen, dat zal niet lukken en hij glijd erover heen..
Maar je ziet dat er wel metaal losgaat en zo maar je een inkeping in het bovenste randje.
Nu moet je deze ten opzichte van elkaar wrikken en als het goed is gaat hij dan makkelijk los..
Zelf heb ik daar een poosje op staan rossen voor dat ik erachter kwam dat het zo veeeel makkelijker ging.
Ik hoop dat je wat aan het veel te veel text hierboven..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Rene 26-6-2001?17:05 Print reply
Posts: 2573
ahhhhhhhrggggggg koelvloeistof sucksssssssssssssssss
nou weer problemen, word de hele tijd warm,
en zie em nergens lekkuenfg.fg.hdgfhsft
ghsfghsfghgsf

maarja, bekijk het van de positieve kant:
ik mag weer alcohol.... JUUP, here I come!!
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Pertijn 26-6-2001?17:32 Print reply
Posts: 846
Hoezo vloeistofkoeling sux? weet je tenminste wanneer hij te warm word.
En het leverd meer vermogen, het owneerd gewoon harder!
Alleen minder fijn sleutelen..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 26-6-2001?17:41 Print reply
Posts: 2499
Ik vraag eerst eens aan m'n brommerzaak wat het kan zijn. Maar ik heb nu geen tijd om hem te maken. Want ik ga morgen op vakantie.
Maar ik heb nog eens nagedacht waarom rs'en altijd zo ver door kunnen trekken. En ik denk dat hun ontsteking niet vertraagd bij de 11.500. Zou het lukken om een rs cdi in een nsr te zetten?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
frankarnhe 26-6-2001?22:11 Print reply
Posts: 1213
He Rene, als je brommer de hele tijd warm wordt terwijl je het 'reservebakje' toch bijvult kan het zijn dat er te weinig koelvloeitstof in je radiateur zit! Ff tank eraf, dop v/d radiateur en bijvullen tot rand. Dan nog ff stationair laten lopen, het pijl zakt iets en weer bijvullen. Klaar!
 

Dit topic is 575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved