Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - grasmaaierblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1188 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9195 - grasmaaierblok
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Doctre 5-5-2003 10:55 Print topicpost
Posts: 396
ik ga samen met een kamaraad bezig een grasmaaierblok op een skelter te bouwen
maar die grasmaaier heeft een loopsnelheid (5 tot 10 km/h hoe kan je zo'n ding het makkelijkst opvoeren (volgens mij zag ik het zo gauw dat het gewoon met het cilinder carburateur systeem werkt
het is btw een honda grasmaaier (zo'n loop ding)

 

Ralf 5-5-2003 11:06 Print reply

Posts: 9073
Het is een 4-takt neem ik aan?
 
chriss 5-5-2003 11:19 Print reply
Posts: 1859
die dingen word gas gegeven met 1 of andere veer volges mij

iig als je normaal vol gas geeft, en dan zie je daar zon heveltje bewegen meestal, als je die dan helemaal opentrekt maakt ie vet veel toeren (icm knallen en vlammen uit uitlaat als je gas weer los laat )
 
jeroen 5-5-2003 11:39 Print reply

Posts: 15066
Je kan de aandrijving van het mes op de aandrijving op deachteras zetten..

Ga je wel lekker
 
chriss 5-5-2003 11:40 Print reply
Posts: 1859
ehm kom jeniet vooruit, of je komt je twv heel erg aan et aanpassen

 
Hier_ben_ik - Administrator 5-5-2003 11:40 Print reply

Posts: 8499
ding gewoon wat zwaarder vertanden, trekt wss toch wel....
 
Members zijn vervelend :-|
chriss 5-5-2003 11:59 Print reply
Posts: 1859
kunt denk ik beter je aandrijving op de aandrijven waar oorspronkelijk de rollen op zitten en daar een wat zwaardere vertandig op zetten, meestal heb je er dan ook nog een koppeling bij ook.....
 
Luc 5-5-2003 13:07 Print reply

Posts: 3590
net wat chriss zegt, je kunt em op de rollen zetten, mar als je gewoon op de as van het maaiblad de koppeling zet(centrifugaal koppeling) dan hep je als het ware een "automatische" koppeling, dan kun je de veertjes wat strakker zetten, en dan maakt ie eerst wat meer toeren voordat ie aanrijd ;-
)
 
chriss 5-5-2003 13:11 Print reply
Posts: 1859
dat systeem van de koppeling op de rollen zit wel op et frame volges mij , niet op et blok zelf

 
Luc 5-5-2003 13:13 Print reply

Posts: 3590
ligt eraan, je moet zo'n oude gazonmaaier hebben, zo'n groene, die hebben de aandrijving aan de zijkant van het blok zitten, daar zit dan weer gelijk de koppeling aan de as, soms zit het ook aan het blok vast gebouwd, lijkt dan op een soort van vliegwiel
 
Doctre 5-5-2003 13:15 Print reply
Posts: 396
tot zover snap ik het wel maar kan ik er wel een zwaardere cil ofzo op zette eenne hoe bedoel je dat met de centrifugaal koppeling
 
chriss 5-5-2003 13:19 Print reply
Posts: 1859
zwaardere cil lijkt me heel sterk, die dingen zijn voor gras te maaien niet voor op te fokke
 
Saknet 5-5-2003 13:50 Print reply

Posts: 10355
of heb je wel eens iemand op cartoonstijl een grasveld zien maaien?

ik namelijk niet
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Erik_N 5-5-2003 13:55 Print reply

Posts: 5360
Ik heb hier ook twee van die blokken liggen, 1tje gewoon helemaal oke. Die zouden we ook op skelter gaan bouwen, zit nu nog in elkaarb tw. Maar dat ding heft nu botte messen, en trekt het grasmaaien daardoor al bijna niet.

Het is btw 100cc 4t, met een minicarburateur. Volgens mij is hetm akkelijker om dus gewoon een MB blokje ofzo op skelter te bouwen.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Martijn 5-5-2003 15:23 Print reply
Posts: 10000
grasmaaiers zijn niet gebouwd op vermogen...de messen dienen als vliegwiel (45cm ) en hij hoeft toch niet hard...vaak hebben die grasmaaiers die zichzelf voortstuwen een pktje of 5 ofzo...mss wat meer...

je kunt ze vlgs mij niet makkelijk opvoeren...uitlaat tjah..eh..tis geen 2takt..kan er hooguit een uitlaat met een grotere doorlaat op zetten zodat ie geen weerstand ondervindt...nu ist vaak gewoon een soort blikje..

toerental ligt vaak maar op 4-5k maximaal...hij heeft wel veel koppel..

als je et echt leuk wilt doen dan gooi je er een homemade supercharger of turbo op..maar ik betwijfel of dat nut heeft bij zo weinig cc's..
en tis nogal onmaakbaar..

powerfiltertje is ook een optie..zal iets schelen..

dingen hebben vage carbs....zonder sproeier enzo (bij mij dan) zuigen gewoon de benzine uit de tank op en heeft blijkbaar dus een goed mengsel dan...

aan de poorten/kleppen/cil kun je nix doen...poorten groter maken kan net want dan moet je grotere kleppen hebben..

de krukas/output as zit verticaal...dat suckt heavy ass omdat je er nauwelijks iets meer kan maken omdat je dan een haakse overbrening moet fixen (kroonwielen) ..

zit idd een centrifugaalkoppelng op vlgs mij...dat houdt in dat et een soort ankerplaat met remblokjes is....bij lage toerentallen zijn de remblokjes naarbinnen getrokken door veren...maar zodra de motor meer toeren maakt worden de blokjes naarbuiten geslingerd en grijpen ze aan in een trommel....zoiets ist ..net als bij puch...

ik weet niet hoe de aandrijving zit bij die grasmaaiers...maar waarschijnlijk kun je door een andere vertanding te fixen wel een behoorlijke snelheid halen....

karts hebben vaak ook maar 6-7 pk...en die gaan best snel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
chriss 5-5-2003 16:10 Print reply
Posts: 1859
die kooimaaier blokjes hebben horizontale as, en hebben meestal 2 koppelingen, 1 centrifugaal en 1 gewone om em te laten rijden of om stil te staan, die centrifugaal die draaid meestal altijd behalve als de messen geblokkeerd worden, die grijpt dus best vroeg aan...
 

Dit topic is 7034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved