grasmaaiers zijn niet gebouwd op vermogen...de messen dienen als vliegwiel (45cm ) en hij hoeft toch niet hard...vaak hebben die grasmaaiers die zichzelf voortstuwen een pktje of 5 ofzo...mss wat meer...
je kunt ze vlgs mij niet makkelijk opvoeren...uitlaat tjah..eh..tis geen 2takt..kan er hooguit een uitlaat met een grotere doorlaat op zetten zodat ie geen weerstand ondervindt...nu ist vaak gewoon een soort blikje..
toerental ligt vaak maar op 4-5k maximaal...hij heeft wel veel koppel..
als je et echt leuk wilt doen dan gooi je er een homemade supercharger of turbo op..maar ik betwijfel of dat nut heeft bij zo weinig cc's..
en tis nogal onmaakbaar..
powerfiltertje is ook een optie..zal iets schelen..
dingen hebben vage carbs....zonder sproeier enzo (bij mij dan) zuigen gewoon de benzine uit de tank op en heeft blijkbaar dus een goed mengsel dan...
aan de poorten/kleppen/cil kun je nix doen...poorten groter maken kan net want dan moet je grotere kleppen hebben..
de krukas/output as zit verticaal...dat suckt heavy ass omdat je er nauwelijks iets meer kan maken omdat je dan een haakse overbrening moet fixen (kroonwielen) ..
zit idd een centrifugaalkoppelng op vlgs mij...dat houdt in dat et een soort ankerplaat met remblokjes is....bij lage toerentallen zijn de remblokjes naarbinnen getrokken door veren...maar zodra de motor meer toeren maakt worden de blokjes naarbuiten geslingerd en grijpen ze aan in een trommel....zoiets ist ..net als bij puch...
ik weet niet hoe de aandrijving zit bij die grasmaaiers...maar waarschijnlijk kun je door een andere vertanding te fixen wel een behoorlijke snelheid halen....
karts hebben vaak ook maar 6-7 pk...en die gaan best snel...
|