Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelf extra spoelpoortjes boven de inlaat maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9183 - zelf extra spoelpoortjes boven de i...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 5-5-2003 21:19 Print reply

Posts: 3471
Uitlaat poort zou je ook best iets hoger kunnen maken (naar 26,5)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
marcel 5-5-2003 21:24 Print reply

Posts: 1533
zoiets was ik ook al van plan jah. ik heb nu toch to onnoemelijk veel compressie. dus dat zal niet een erg negatief effect hebben op lage toeren. daar heb ik nu toch genoeg koppel.
 
Rudy 6-5-2003 11:03 Print reply

Posts: 3471
Idd
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Pingu 6-5-2003 12:20 Print reply
Posts: 1842
naar 30mm vanaf 27,5 is al best wat hoor, zul je echt wel merken. Is het trouwens echte breedte of geprojecteerd? Maar die vorm vd uitlaatpoort vind ik persoonlijk te rond hoor, goed, de veren moeten goed begeleid worden, maar dit vind ik erg rond.
ligt er trouwens wel aan wat voor zuiger je gebruikt.

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 6-5-2003 12:23
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
marcel 6-5-2003 13:12 Print reply

Posts: 1533
alle maten in de poortmap zijn ook gewoon in de poortmap gemeten. maar die 68% ofso, is dat geprojecteerd of of is dat een echte breedte. als dat echte breedte zou zijn dan kan ik nog wel ietsje groter, want in het echt wordt hij toch nog wat kleiner omdat ie een beetje bol loopt zegmaar. correct me if I'm wrong. toch wil ik wel graag binnen een veilige marge blijven want het cilindertje moet het nog wel effe een paar races uithouden
 
Pingu 6-5-2003 17:08 Print reply
Posts: 1842
2/3 vd boring is geprojecteerd, echte breedte dus. je kunt dus iets breder gaan. omrekenen vanaf poortmap naar echte breedte kan met een formule, stond hier laatst nog op het forum. Bij mij scheelde het best wat, dus het is de moeite om het om te rekenen. De formule is denk ik sin((180xbreedte poortmap)/(pi x boring))x boring, maar zeker weten doe ik dat niet...
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rick 6-5-2003 17:16 Print reply

Posts: 3788
ik heb dus ook 2 van die x tra poortjes zitten in me cilinder van me Kreidler (Super breitwand 6.25) daar zit het slotje van de zuiger in de midden van die 2 poortjes en in de zuiger uiteraard zitten ook 2 poortjes (zuiger met 1 L-veer) werkt perfect !
 
Ride like your ass is on fire!!!
Neonlampje 6-5-2003 18:02 Print reply

Posts: 14825
pingu: je vergeet nogal wat bij die formule
Quote:
macdizzy:
I like the - Sin( (Arc_Width x 180 ) / (pi x Bore) ) x Bore = Chordal_Width - to come up with the width of the ports.



je vergeet de sinus dus zegmaar ;P

een 68% is van het geprojecteerde beeld, dus wat hieruit rolt..

Verder, 2 poorten erbij zijn wel te doen.. echter ik zou als je toch bezig gaat daar een boost poort maken.. je moet een goede vreesbank hebben, dan is het wel redelijk te doen...
en dan de boostport niet al te schuin omhoog zetten, ik zou zeggen op een 55 tot 60 graden, kan tegelijkertijd met de spoelers openen, je kan ook wel ff een paar graden wachten voordat hij open gaat..

Wat het grote probleem is bij dit soort acties is dat je eerst moet loeren hoeveel opp je moet hebben, om zomaar ff 2 poorten erbij te maken, zal je meer vermogen mee weggooien dan winnen...

(verder kan je daar ook geen 2 echte spoelers maken, omdat wanneer je er een spoeler van maakt (dus geen booster) je al je mengsel je uitlaatpoort in zal blazen.. moet dus erg stijl gericht zijn! en verder zit je met verlies aan druk (grotere ruimte).

Maar is erg interesting, daar niet van

als je je huidige portmap wilt tunen zou ik je uitlaat ff omhoog gooien, en de bovenkanten van de spoelers rechttrekken (zonder de richting e.d te veranderen he!) volgens mij kan je direct ook wel de uitlaat op 68% van je breedte zetten, kan wel wat meer opp gebruiken...
suc6
 
marcel 6-5-2003 19:07 Print reply

Posts: 1533
Quote:
je moet een goede vreesbank hebben, dan is het wel redelijk te doen...


maar leg mij dan is uit hoe je in een freesbank er extra spoelpoorten bij kunt maken? je kan toch nooit in je cilinder komen? en al kun je er al in komen dan kun je toch niet fatsoenlijk frezen? of zie ik het verkeerd. maar leg het is uit dan hoe jij dan je cilinder in wilt spannen enz.
 
Pingu 6-5-2003 19:14 Print reply
Posts: 1842
Quote:
De formule is denk ik sin((180xbreedte poortmap)/(pi x boring))x boring

de sin staat er wel degelijk hoor goed lezen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 4829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved