Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelf extra spoelpoortjes boven de inlaat maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9183 - zelf extra spoelpoortjes boven de i...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marcel 5-5-2003 17:39 Print reply

Posts: 1533
dan zal ik voor de veiligheid wel ietsjes lager kunnen maken ja. maar als je membraam heb, bij scooters bijv, dan zit die spoelpoort toch ook even hoog al de rest van de spoelers?
 
Pingu 5-5-2003 17:44 Print reply
Posts: 1842
zal waarschijnlijk beter gericht zijn, dan maakt het denk ik niet zoveel uit, maar als je ze zelf maakt, zul je ze niet erg exact kunnen richten.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
ardan 5-5-2003 17:47 Print reply
Posts: 595
idd,ik denk ook niet dat je die poort mooi zult kunnen richten.

zeer vaak de hoek meten en micrometer per micormeter vijlen lijkt me zo,maar dan ben je die ervaring ook rijker.ik zeg gewoon probeer het,maar doe gewoon niet teveel in 1 keer,dan kan het waasrchijnlijk niet zoveel kwaad,mocht het dat wel doen,tja,dan weet je ook weer dat je dat beter niet doet.
 
have a blast,go fast
marcel 5-5-2003 18:40 Print reply

Posts: 1533
kheb net effe een simpel mapje gemaakt van de poorten. niet letten op de mooie poortjes, want dat heb ik in paint gedaan, maar je kan iig zien waar ze ong. moeten komen. mischien nog iets langer en dus wat verder naar onderen want naar boven kunnen ze niet. maar je hebt een idee.


 
Pingu 5-5-2003 19:25 Print reply
Posts: 1842
ik zou eerder die uitlaatpoort bijwerken, veel te rond en mss zoals gezegd die poorten iets lager
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
marcel 5-5-2003 19:35 Print reply

Posts: 1533
dat van die uitlaatpoort was ik idd al van plan. die moet veel breder worden. dus dat zit al in de planning.
 
Martijn 5-5-2003 19:49 Print reply
Posts: 10000
ik zeg et maar ff : uitlaat moet wel mooi rond zijn....voor als je de sarcastische/ironische dingese opmerking van pingu niet echt begrijpt

waarom maak je die extra spoelers dna niet superbreed?? net zo breed als de anderen...denk niet dat je veel probs van je zuigerveren krijgt dan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
ardan 5-5-2003 20:25 Print reply
Posts: 595
nu dat ik die poortmap zie,je kunt idd beter die uitlaat optimaal maken.

ik zou hem niet helemaal rond/ovaal maken,iets meer recht naar benden toe,zuigerveren moeten goed begeleid worden naar boven toe.

ik zou ook die spoelers proberen groter te maken naar inlaat toe en dan kun je die boost eventueel nog steeds maken,laat gewoon een goed genoeg brede spijl tssn de poorten

zo'n 5mm is genoeg lijkt me.

als je met de cilinder niets van plan bent en hem op overschot hebt,dan zou ik het proberen.
 
have a blast,go fast
Hans F 5-5-2003 20:26 Print reply
Posts: 4326
boostpoorten lager dan main transfers! (paar graden)
 
ardan 5-5-2003 20:28 Print reply
Posts: 595
zoals ik dus eerder al zei,waarom precies?
dacht zelf aan verstoring van mengseltocht uit de spoelers,maar ik ben er eigenlijk niet heel zeker van.
 
have a blast,go fast
Hans F 5-5-2003 20:29 Print reply
Posts: 4326
Stuwing en tijd, denk eraan dat de spoelers naar achter zijn gericht. Oftewel richting boostpoorten.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 5-5-2003 20:29
 
Rudy 5-5-2003 20:40 Print reply

Posts: 3471
Zou idd eerder wat aan uitlaatpoort doen dan boostpoorten erbij fixen (je win er na mijn idee toch weinig mee..)
Kan je trouwens geen maten bij die poortmap fixen?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
marcel 5-5-2003 20:48 Print reply

Posts: 1533
dat die uitlaat poort niet verkeerd is begrijp ik natuurlijk ook wel. maar ik zei effe dat ie nog wel ietsje breder gaat worden icm een mooie geleidelijke vorm naar de bovenkant van de poort. zodat de veer niet in ??n keer zon gigantisch stuk wand tegenkomt. snap jem?

maar wat is nu precies een goede vorm van een uitlaatpoort. zoals op de poortmap lijkt mij wel een goede maar dan moet ie niet te breed zijn dan gaat het wel goed. Maar ik bedoel dus als hij echt flink breed word wat is dan een goede vorm? Mij lijkt dat de bovenkant van de poort wel het breedst moet zijn omdat dan het verbrande mengsel eerder weg kan. maar hij moet ook gelijdelijk naar boven lopen en niet met een hoek.... mmmvaag. maar kan iemand me zeggen wat echt een goede vorm is???
 
ardan 5-5-2003 21:00 Print reply
Posts: 595
goed,dan weten we dat ook weer.

die paar graden dienen er dus voor dat spoelers hun mengsel niet naar buiten toe spuwen door boost en dat boostmengsel niet teveel botst met spoelmengsel.

dan denk ik dat je beter de bestaande spoelers kunt verbreden en net boven de inlaat een kleine boostpoort maakt,meer als een fijn lijnte dat net nog iets extra geeft voordat zuiger weer omhoog beweegt.



bovenste punt van uitlaatpoort (A) moet zo'n 5graden boven punt staan waar poort begint met nauwer worden (om zuigerveren te begeleiden).

die spoelers zou ik dus ook zo breder maken ,als je zuigerveerslotjes het toelaten natuurlijk,als ze in de weg zitten dan word het ofwel verplaatsen,ofwel niet doen.

en dan uiteindelijk dat klein streepje als boost.zoals je eerst had heb ik ooit eens gehad op een import.vond het zelf maar klote rijden,veel te zenuwachtig,maar dat lag ook aan feit dat hij vastgelopen was en de carb afstellin eigenlijk niet bestond.
 
have a blast,go fast
marcel 5-5-2003 21:10 Print reply

Posts: 1533
ten eerste zo'n klein boostpoortje wat jij daar getekend hebt dat kan volgensmij niet echt werken. het moet echt een kanaaltje zijn waardoor het mengsel van onder je zuiger naar je verbrandingsruimte kan. lang genoeg moet ie dus zijn. omdat je ook nog met zuigerve(e)r(en) zit. tentweede heb ik hier wat maten erbij gezet:



volgens mijn berekening kan de uitaalt naar ong 30mm gebracht worden. als ik hem in de poortmap opmeet dan h?. dus dat is niet echt veel groter. ik he bdan 65% van de boring genomen, dit omdat ik ook nog met een L veer zit.
 

Dit topic is 4807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved