Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zelf extra spoelpoortjes boven de inlaat maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1256 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9183 - zelf extra spoelpoortjes boven de i...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marcel 4-5-2003 15:15 Print topicpost

Posts: 1533
zou dit kunnen? ik heb het hier over een gewone cilinder zonder membraam. voor puch bijvoorbeeld.

nu kan iedereen zelf zen uitlaat en inlaat wel wat groter maken. maar is DIT ook zelf te doen? heeft iemand dit mischien wel is gedaan? het gaat overigens over een gewone gietijzeren cilinder. hij heeft trouwens één topveer en één normale veer, is dit mogelijk dan (gezien er in je zuiger ook poortjes moeten komen) of moet ik er dan een andere zuigen bij zoeken met één L veer bijvoorbeeld?
 

stan 4-5-2003 23:44 Print reply
Posts: 395
ik denk nie da da lukt om de kanalen er helemaal doorheen te make
maar als da wel lukt zou het wel moette werke als je er een zuigertje voor bij hept
 
een bh aan de waslijn is hezelfde als een lege fles bier, ----> het beste is eruit
Martijn 4-5-2003 23:50 Print reply
Posts: 10000
ehm...spoelers boven de inlaat...tjah...ze moeten wel evenhoog staan met de andere spoelpoorten..anders krijg je andere blowdown en spoeling die fuckedup is...mss krijg je zelfs een of anders strontflow...dat je een klotevulling krijgt...vaak loopt de spoeling richting de achterkant omhoog....naar de kant van je inlaat maar dan schuin omhoog...dit omdat door de ronde cilvorm de spoeling dan lekker is...dan veegt ie de hele cil schoon zegmaar....als je dan boven je inlaat spoelers maakt dan kun je die flow negatief beinvloeden... beter denk ik aux(fluit)poortjes bij je uitlaat maken..

of extreemproject membraamcarter inlaat op je poeggie bouwen...

en dan ramairen...zolang de ramairdruk maar niet hoger is dan de carterdruk heb je er voordeel van...

iig is spoelpoorten bewerken/maken een zeer delicate zaak, doe je het niet goed/onvoorzichtig/onnauwkeurig/verkeerde vorm/richting enz. dan fuck je alles op waardoor ie klote gaat lopen...

beter van je spoelers afblijven.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ralf 4-5-2003 23:50 Print reply

Posts: 9073
Het is zeker mogelijk, of met een boormachine, als je erbij kan, of een haakse frees waarmee te werken valt in een 38mm cylinder.

Het zal niet makkelijk zijn, maar het kan wel degelijk. Je grootste probleem is de geringe diameter.
 
Martijn 4-5-2003 23:57 Print reply
Posts: 10000
maar je verneukt gauw je flow...en das 'redelijk' belangrijk....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 5-5-2003 0:54 Print reply

Posts: 2716
En die aux-ports bij de uitlaat, dat noem je toch een 'fluitpoort'?

Wat voor nut heeft dit, moet dit onder een bepaalde hoek, t.o.v. de uitlaatpoort in het midden, beneden of boven?

Tell me, de MHR heeft het ook, en die zijnop zich wel vlot...
 
wipe-out 5-5-2003 1:03 Print reply

Posts: 7672
Ik weet er niet echt het fijne van, maar volgens mij zijn die dingen er, omdat een uitlaatpoort een bepaalde oppervlakte moet hebben, binnen een bepaalde oppervlakte. Als die twee waardes van die oppervlaktes dicht bij elkaar liggen, word de uitlaatpoort erg vierkant.
Die poortjes zijn er dan dus voor om wel het oppervlak van je uitlaatpoort te vergroten, maar toch zonder dat je uitlaatpoort een lomp vierkant gat wordt.
 
Martijn 5-5-2003 1:51 Print reply
Posts: 10000
je krijgt evenveel uitlaat oppervlak/volume met de fluitpoorten als een heel grote uitlaatpoort...probleem van een hele grote uitlaatpoort is alleen dat je dan gezeik krijgt met de grootte...bljven je veren hangen enzo....slijtage...fluitpoorten vergroten et oppervlak dus ...maar zorgen dat je zuigerveren niet/minder blijven hangen en slijten...

wat ik me afvraag...wat nou als je kleinere fluitpoortjes maakt maar dan meer boven je uitlaatpoort...dan verander je je blowdown..maar omdat je de fluiitpoortjes maar klein hebt vraag k me af wat er gebeurt...heb je vast ook een andere uitlaat nodig met meer expansie ofzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 5-5-2003 15:05 Print reply
Posts: 1842
je moet altijd zorgen dat alles in een keer opent. Dus fluiters het beste evenhoog als uitlaatpoort. Over de hoek ervan weet ik niets, en een andere uitlaat lijkt mij niet perse nodig. (ok zal altijd wel beter zijn mss, maar je vergroot alleen de poort, en je maakt hem niet hoogtoeriger).
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Martijn 5-5-2003 15:15 Print reply
Posts: 10000
als je de fluitpoorten iets hoger maakt dan verander je je blowdown...die wordt kleiner...opzich s dat vlgs mij nadelig maar als je dan meer expansie hebt (door andere uitlaat) compenseer je dat weer..

als je de fluitpoorten even hoog als de uitlaatpoort maakt dan hoef je nix aan je uitlaat te veranderen vlgs mij...mss ook wel iets meer expansie want de gassen verdwijnen sneller waardoor je de kans loopt dat er onverbruikt mengsel naar buiten wordt gespoeld...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 5-5-2003 15:19 Print reply
Posts: 1842
blowdown word toch groter??? uitlaatpoort staat langer open, spoelers evenlang.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Martijn 5-5-2003 15:41 Print reply
Posts: 10000
blowdown is het verschil van de inlaattijd en de uitlaattijd... wacht ff...ff denken...

ja je hebt vlgs mij gelijk jah...blowdown wordt groter/langer..

idd...dus das alleen maar mooiier...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
marcel 5-5-2003 16:45 Print reply

Posts: 1533
het cilindertje waarbij het de bedoeling is heeft trouwens een diameter van 47,60, dus ECHT gering is de boring niet.

Maar het belangrijkste is dus dat de bovenkant van de poortjes gelijk zijn met de bovenkant van de bestaande poorten? of niet? Extra uitlaatpoortjes gaat niet btw want dan zit ik al in die gaten waar je blok tapeinden uitkomen.
 
Pingu 5-5-2003 17:34 Print reply
Posts: 1842
Quote:
blowdown is het verschil van de inlaattijd en de uitlaattijd... wacht ff...ff denken...

ja je hebt vlgs mij gelijk jah...blowdown wordt groter/langer..

idd...dus das alleen maar mooiier...

groter is niet altijd beter ik dacht dat 30 graden blowdown ideaal was. En het is het verschil tussen uitlaattijd, en spoeling, niet inlaat
maar terug ontopic, het gaat over spoelpoorten bij veel cilinders zit er boven de inlaat nog een spoeler. Ook hierbij is het belangrijk dat ze evenhoog zitten, spoelers moeten ook in 1 keer openen.. Bij mij eurocil is de inlaat en spoeler 1 geheel trouwens.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
ardan 5-5-2003 17:35 Print reply
Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

blowdown is het verschil van de inlaattijd en de uitlaattijd... wacht ff...ff denken...

ja je hebt vlgs mij gelijk jah...blowdown wordt groter/langer..

idd...dus das alleen maar mooiier...


als het maar zo simpel was,door het niet gelijk openen van de uitlaatpoorten worden er op verschillende momenten gassen in de uitlaat afgevoerd,die met andere resonantie/frequentie gaan.ze gaan elkaar kruisen en dus alles in de war gaan sturen.Bell vermeld dit ook in zijn boek,het is van allergrootste belang om de poorten op zelfde moment te laten openen,zodat er geen drukverschillen,frequentie/resonantie wirwar ontstaat.

wat je dus wel kan doen is als je uitlaatpoort hoog genoeg is fluitpoorten maken die evenhoog,maar naast de poort staan (boven-naast dus)zo word uitlaat opp vergroot en geen wirwar van de gassen in de uitlaat.


voor het maken van die boostpoort.naar het schijnt is het beter als de boost niet evenhoog staat als de spoelpoorten,maar iets lager.waarom precies kan ik je niet zeggen,misschien iemand anders wel.zal wel te maken hebben met het feit dat mengsel anders te recht erin geduwd word en zo mengselstroom van spoelers grondig gaat verstoren ofzo.
 
have a blast,go fast
Pingu 5-5-2003 17:38 Print reply
Posts: 1842
Quote:
voor het maken van die boostpoort.naar het schijnt is het beter als de boost niet evenhoog staat als de spoelpoorten,maar iets lager.waarom precies kan ik je niet zeggen,misschien iemand anders wel.zal wel te maken hebben met het feit dat mengsel anders te recht erin geduwd word en zo mengselstroom van spoelers grondig gaat verstoren ofzo.


tja.. niet aan gedacht denk dat je daar wel gelijk in hebt, anders stroomt alles tegen elkaar in.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 4806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved