Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cill vaag vastgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 742 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9179 - Cill vaag vastgelopen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 4-5-2003 13:41 Print topicpost
Posts: 1588
gister reed ik relaxt richting werk en nam gas terug en opeens liep hij slecht en kwam amper vooruit. toen na veel aandouwen liep hij 10km/u in 1 ofzo en zo naar me werk gekacheld.

daarna op me werk ding alten staan en na het werken 500m aangedouwd en het ging vooruit. kan net 7k rpm in 2 maken en zo naar huis gekacheld.

nou net thuhis alles gecleaned en nog niets. dus ik cill eraf. blijken er 2 gruwelijke grroeven (1,5mm ofzo) onder me spoelpoorten aan bijde zijkanten te zitten. zuigerveren en circlipjes nog prefect in takt (zuigervere izt ook diepe kras over net als in zuiger)

hoe kan dit in godsnaam gekomen zijn???

 

Steve_ZHC 4-5-2003 13:46 Print reply

Posts: 2716
Waarschijnlijk is er toch een vuiltje door je filter gekomen.
Of iets anders, stukje kool ofsow??
 
Mr Pain 4-5-2003 13:48 Print reply
Posts: 4966
misschien membraam klepjes kapot? (kan ook niet ander liep ie niet meer)

stukje onder van de zuiger afbroken?

lagertje kapot small end?


ik zou het zo ook niet weten, gewoon alles demonteren en GOED schoonmaken.
 
DaveTSX 4-5-2003 14:05 Print reply
Posts: 2033
hoogstwaarschijnlijk een naaldje ofzow door je cillinder opgegaan :( Als er een vuiltje in was gekomen was het vuiltje gewoon naar de klote gegaan, of het moet al vrij dik en van metaal zijn wil je zoeen groeven krijgen.

Wel klote :( Word honen/nieuwe cillinder.
 
http://www.2weird4u.com
Hans F 4-5-2003 14:05 Print reply
Posts: 4326
Beide naaldlagers (big en small end) nog goed? Want daar krijg je nl. best wel diepe groeven van.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 4-5-2003 14:06
 
PlaceR 4-5-2003 14:16 Print reply
Posts: 1588
beide lager nog goed ja. dit is denk ik neit meer te honen dus nieuwe. GVD klotezooi.
ff kijken naar rest van zuiger maybe daar iets stuk.

maar ik vind het zo raar dat dee groeven precies tegenover elkaar staan en op de zuiger precies bij pistonpen beginnen en in cill precies in spoelpoort. en aan bijde kanten een vuiltje bijna tegelijk?
 
SkaBla [Pim] 4-5-2003 14:26 Print reply

Posts: 4659
liepen je slotjes van je zuiger door je spoelpoorten?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
PlaceR 4-5-2003 14:32 Print reply
Posts: 1588
niet dat ik zo zie of weet.
 
Blukaap 4-5-2003 15:04 Print reply

Posts: 10006
ffkes denken, denken, denken, tegenover elkaar ?
Beetje schuin tov de tapeinden ?
Dan zou het kunnen dat je de kopmoeren veeeel te strak hebt aangedraaid.
 
Bastila is lief
Saknet 4-5-2003 16:16 Print reply

Posts: 10355
zit de kras in het compressiegedeelte..?
je zegt onder de spoelpoorten, dus dan maakt het geen zak uit.

heb wel keer gehad dat de schroefjes van me membraam[edit:plaatjes] los waren gaan zitten, viel pardoes uit maar na heel hard duwen kon ik toch nog naar huis sputteren..

Dit bericht is ge-edit door barteld op 4-5-2003 16:16
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
boerjef 4-5-2003 16:42 Print reply
Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Beide naaldlagers (big en small end) nog goed? Want daar krijg je nl. best wel diepe groeven van.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 4-5-2003 14:06


Hoe kun je zien of je naaldlager van small end nog goed is?? kun je die los in de winkel kopen?
Ik heb namelijk ook zoiets meegemaakt krassen door alle poorten heen (komt mss ook omdat het een 'one-afgewerkte' eurokit is??????????????)

Dit bericht is ge-edit door boerjef op 4-5-2003 16:51
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
SIWWN 4-5-2003 16:50 Print reply
Posts: 7079
Smallend kost compleet iets van 8 euro ofsow...
Die kegeltjes kun je niet los kopen..

Kameraad heb het eens gehad met z'n MT dat het naaldlager uit elkaar was gesprongen en een andere jongen met z'n 125 ktm..
 
boerjef 4-5-2003 16:53 Print reply
Posts: 265
dus als alle kegeltjes er nog inzitten is hij goed??? lijkt me vrij logisch.
Die small end lager zit vrij los in het gat van de drijfstang, maar dit lijkt me wel normaal, niet???
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
PlaceR 4-5-2003 17:13 Print reply
Posts: 1588
k heb me kop wel netjes elke week netjes aangedraaid (lekker strak) d8 dat ik dan zeker geen verlies via kop zou hebben maar daardoor gesloopt? had ik het toch veel eerder al moetne hebben toch?
 
Blukaap 4-5-2003 17:25 Print reply

Posts: 10006
Misschien is ie nu eindelijk een keer echt te heet geworden (dan zet de cilinder uit, maar omdat ie niet omhoog kan door de te vast zittende kopmoeren zet ie maar naar binnen en buiten uit=krak) of doordat het over de tijd opgebouwd heeft.

Boerjef: kun je heel lastig zien/horen, denk dat je een keer een slechte en een goede gehoord moet hebben wil je het weten.
Maja, small-end lager kost maar 8 euro voor origineel honda (zonder twijfel voor origineel gaan, imitatie gaat bij mij binnen 2000km kapot, heeft me al eens een cilinder gekost...).


Elke week ???
Wat doet dat ding, rammelt ie automatisch los ofzo ??
Als je 'm in elkaar zet moet je 'm af en toe nog 1 keer natrekken nadat je een tijdje gereden hebt, maar verder echt niet als het goed is.
Dat zou dus verklaren waarom ie nu pas vastnaait, hij zat nu pas echt te strak.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 4-5-2003 17:26
 
Bastila is lief
Artfull_Devlin 4-5-2003 18:01 Print reply
Posts: 187
Heb je 'm niet zelf getuned?
 
Yeah baby yeah

Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved