verwijderd |
26-6-2001?10:01 |
Posts: 4082 |
hoe heb je dat gezandstraald dan? met de hogedruk spuit?
|
|
|
|
jopie |
26-6-2001?12:05 |
Posts: 241 |
kan dat dan met een hogedrukspuit? Ik ga m'n frame ook spuiten, maar dan moet die eerst helemaal kaal. En ik weet nu al dat schuren een kut werk is!
|
|
|
|
Ali |
26-6-2001?14:02 |
Posts: 667 |
Zandstralen daar moet je zo'n ding voor op je compressorkopen doe je speciaal zand in van 12.50 per 25 kg. En dan maar blazen alleen dat is heeeel snel op. Dus meot je zorgen dat je het opvangt en hergebruikt plastic eronder dus.
-Je kan ook soort staalborstel op de slijptol kopen werkt ook goed. (wel veiligheidsbril op want die ijzerenhaartjes vliegen in het rond) gaat ook heel mooi en snel
-Schuren (niet mijn keuze)
-verfkraber (gaat ook vrij goed)
-zandstralen (kan ik nog niets over zeggen want ben er nu nog mee bezig
-je kan ook van dat speciaal afbijt middel kopen (wel voor 2componentenlak) dat moet je op je frame smeren en kan je er dan met een stoomcleaner afspuiten (doet een maat altijd van mij gaat heel mooi maar kost dacht ik vrij prijzig)
|
|
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc. |
|
jopie |
26-6-2001?14:42 |
Posts: 241 |
wat kost zo'n ding voor op je compressor dan??
|
|
|
|
Siepie Wokkel |
26-6-2001?15:37 |
Posts: 3888 |
mijn pa had zijn velgen laten zandstralen bij een vriend en daar heeft ie gewoon grondverf en daarna de echte verf je moet het in iedergeval niet schuren
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Junkie XR |
26-6-2001?18:00 |
Posts: 5753 |
Ik was gister met remmenreiniger mijn brommer aan het schoonmaken, dacht ik: doe meteen maar ff m'n verzekerings plaatje. Lost GVD die verf op. D'r zit nu nog maar een klein restje blauwe verf op :(
|
|
|
|
Neonlampje |
26-6-2001?18:09 |
Posts: 14825 |
ach, allemaal poep...
gewoon verf afbijt middel erop.. en alle verf schraap je er zo af, ff licht bijschuren.. en hopak??, spuiten.. verschil zie je niet!
(kben dur mee bezig omdat me achterbrug is doorgescheurt.. moet nieuwe komen, en in die tijd kan ik me mt ff perfect maken voor de meeting )
|
|
|
|
Rens |
26-6-2001?18:18 |
Posts: 6863 |
Verfafbijt werkt het best dan heb je ook geen ruwe structuur maar is he helemaal glad het kost 17,50 per pot en daar heb je meer dan genoeg aan achteraf ff afspuiten met hogedruk en klaar om te lakken/polijsten.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Neonlampje |
26-6-2001?18:24 |
Posts: 14825 |
ik was dus vandaag op zoek naar auto-lak enzo.. das dus nergens meer in blikken te koop (verboden, vanwege dat in open lucht spuiten slecht voor natuur is ofzo)
maar kkan misschien wel aan potje kome via via (grote pot, waar hele auto mee kan kost 100 piek :( )
|
|
|
|
jopie |
27-6-2001?05:28 |
Posts: 241 |
Haal je met dat verfafbijt middel ook de roest eraf??
|
|
|
|
dutchviggen |
27-6-2001?13:30 |
Posts: 241 |
ja...
k heb m nu ok helemaal uit elkaar.
er zitten best lelijke plekken op, qua roest en andere verf resten.
kan ik dat gewoon wegschuren, zo ja, met wat voor soort schuurpapier.
daarna denk ik denk dat ik hem dan gewoon naar de spuiterij breng.
maar wat voor lak moeten ze dan gebruiken?! wat zit er voor fabriekslak op.????
EN met welke verf doe je je motorblok?
|
|
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL] |
|
MBBBBBB |
27-6-2001?14:10 |
Posts: 2340 |
Je motorblok moet je in ieder geval met hittbestendige verf gespoten worden, ik heb vorige week mijn uitlaat op nieuw gespoten maar dan is het mat, en eigenlijk wil ik een mooie glimmende, dus ik ga nog ff vragen of ze ook hittbestendige lak hebben, en zelf je blok spuiten lijkt me best kut want al die rot plekjes schuren/stralen enzo en dan nog alles gelijk spuiten. En hij moet je ooit je cilinder schuren ( ja zandstralen, maar doe dat maar) dus dat lijk me kut om zelf te doen
|
|
|
|
Thomas |
27-6-2001?15:20 |
Posts: 645 |
ik heb me cilinder zelf geschuurd en volgens mij, door het ruwe oppervlak, koelt ie niet 100% meer
|
|
<<Punker all the way>> |
|
Joost |
28-6-2001?06:24 |
Posts: 1108 |
Je cilinder kan je beter niet schuren want dan maak je hem gladder en dat betekend dus minder koel oppervlak. Stralen kan denk ik wel, want met stralen houw je een heel ruw oppervlak over. Trouwens je moet je cillinder altijd ZWART verfen, deze 'kleur' geeft de warmte beter af aan zijn omgeving.
Verf afbijt vind ik zelf eigenlijk best kut spul, het blijft altijd in hoekjes zitten enzo.
Meestal hoef je trouwens je frame niet kaal te maken, als de verf nog een beetje glad is kun je hem gewoon op ruwen met van die schuursponsjes (heel fijn!!) en overspuiten.
Als je hem gezandstraalt hebt kan je het beste er spuitplamuur over spuiten, en dat weer glad schuuren. Als je ondergrond niet 100% glad is dan wordt je lak laag nooit echt glanzend.
Met primer mag je nooit krassen en dergelijke proberen op te vullen, hoe dikker een verf laag hoe slechter hij houd. Het beste is om heel dun er een nevel primmer op te legen, en dat 2 a 3 lagen te doen. Daarna schuren en vervolgens heel dus af lakken.
Spuiten vindt ik altijd een klote werk omdat het zo lang duurd, je moet altijd minimaal een dag wachten voor dat je de primer kan schuuren en over spuiten.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Killboy |
28-6-2001?08:12 |
Posts: 68 |
heuh? zwart geeft warmte af??
mij is geleerd dat zwart alle kkleuren bevat en dus alle kleuren licht absorberen. Daardoor wordt zwart altijd heel warm.
en wit niet, omdat wit geen kleuren is, en dus alle kleuren uit het licht terugkaats ipv absorbeert.
of is het weer allemaal anders op een brommer ofzo
|
|
|
|