JIMMY |
3-5-2003 22:51 |
Posts: 2765 |
waarom zou je hem in zn vrij uit laten rijden???
ja kan toch net zo makkelijk van te voren steeds terug schakelen, of gewoon remmen en als je stilstaat in zn 1 zetten...
|
|
|
|
Teunmenator |
3-5-2003 22:55 |
Posts: 2524 |
tuurlijk nie altijd uit laten rijden. Maar je houd je koppeling toch wel in als je iets naderd waarvoor je misschien moet remmen, anders remt ie af op de moter. En daarbij gaat het daar niet over, hij hoort het gewoon te blijven doen en da doet ie nie !!!
|
|
|
|
Neonlampje |
3-5-2003 23:08 |
Posts: 14825 |
laten uitrollen in de vrij is wel aan te raden hoor! als je je gas dicht gooit en uitrolt krijgt je cyl geen smering, kan dus vastlopen...
wat het kan zijn.. sjah, verkeerde hittegraad bougie, wanneer het de carb niet is (maar volgens mij moet je het echt in de carb zelf zoeken!)
welke kleur heeft de bougie?
|
|
|
|
Teunmenator |
3-5-2003 23:12 |
Posts: 2524 |
daar zeg je me wel iets, de bougie geeft een beetje gele vonkjes da kan nie goed zijn. Weet jij er iets meer over. Of wat het zou kunnen zijn.
|
|
|
|
Hans F |
3-5-2003 23:13 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
laten uitrollen in de vrij is wel aan te raden hoor! als je je gas dicht gooit en uitrolt krijgt je cyl geen smering, kan dus vastlopen...
Maar ook geen belasting, en geen zuiging, en geen verbrandingshitte.
Uitlaten lopen kan prima
|
|
|
|
marcel |
3-5-2003 23:14 |
Posts: 1533 |
gele vonkjes zijn niet goed idd. mischien een spoeltje verrot of beschadigd. dan istie meestal ook kapot maar je weet niet
|
|
|
|
Eraser |
3-5-2003 23:14 |
Posts: 61 |
Ik denk dat Neonlampje bedoelt welke kleur je bougie zelf heeft rondom de vonk zeg maar...
|
|
|
|
Neonlampje |
3-5-2003 23:15 |
Posts: 14825 |
hmmm jah okay..
Ik zou er wel mee opassen, wanneer je net een stuk keihard geraced hebt vol toeren, en dan ineens je gast dicht gooit.. sjah..
|
|
|
|
Neonlampje |
3-5-2003 23:18 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Eraser
Ik denk dat Neonlampje bedoelt welke kleur je bougie zelf heeft rondom de vonk zeg maar...
ja gewoon de elektroden, gewoon dat ding.. niet de vonk
|
|
|
|
jeroen |
4-5-2003 1:06 |
Posts: 15066 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
hmmm jah okay..
Ik zou er wel mee opassen, wanneer je net een stuk keihard geraced hebt vol toeren, en dan ineens je gast dicht gooit.. sjah..
ik heb het geporbeerd, liep niet vast..
afstellen!
|
|
|
|
DaveTSX |
4-5-2003 2:08 |
Posts: 2033 |
ik doe het soms ook een beetje, maar nog nooit vastgelope daardoor
Lijkt me ook sterk, maar het kan wel, verhoogd risico is er wel.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
marcel |
4-5-2003 10:57 |
Posts: 1533 |
als je met de auto wil remmen trap je toch ook niet meteen de koppeling in? of wel soms? pas als je moet afremmen naar een snelheid die veel lager is wel ja, en dan doe je het op laatst pas.
als nou de benzine opeens op is als je op top rijd dat is een ander verhaal. dan zou ik hem wel effe heel snel in zen vrij zetten.
|
|
|
|
Hans F |
4-5-2003 11:03 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
hmmm jah okay..
Ik zou er wel mee opassen, wanneer je net een stuk keihard geraced hebt vol toeren, en dan ineens je gast dicht gooit.. sjah..
Als hij dan vastloopt was hij al bezig vast te lopen.
|
|
|
|
zundapp_gts |
4-5-2003 11:15 |
Posts: 307 |
haha, uitlaten rijden, ik snapte er eerst niets van. uit laten rijden dus...
Ik denk niet dat het veel kwaad kan om het doen, het is tenslotte maar voor even en omdat er geen verbranding meer is wordt het ook minder heet. Maar bij een auto hoef je daar hoe dan ook minder op te letten omdat de krukaslagers bij een auto niet droog kunnen lopen en bij je brommer wel.
Ik zou idd naar je de kleur van je bougie letten, want volgens mij moet het wel aan de carburatie liggen.
Dit bericht is ge-edit door zundapp_gts op 4-5-2003 11:16
|
|
|
|
Knoxville |
4-5-2003 11:45 |
Posts: 1454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcel
als je met de auto wil remmen trap je toch ook niet meteen de koppeling in? of wel soms? pas als je moet afremmen naar een snelheid die veel lager is wel ja, en dan doe je het op laatst pas.
als nou de benzine opeens op is als je op top rijd dat is een ander verhaal. dan zou ik hem wel effe heel snel in zen vrij zetten.
Een auto smeert anders
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|