Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - valt hier nog meer uit te halen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9163 - valt hier nog meer uit te halen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 3-5-2003 21:12 Print reply

Posts: 10006
Uitlaat zou ik voorlopig houden, lijkt mij niet de belangrijkste begrenzer, dat is denk ik die kop.
Als je die aanpast (aan laat passen, ok) zal ie denk ik een stuk beter lopen.
Daarna ga je een 24mm d'r op zetten, cilinder tunen (en goed), andere uitlaat (van helden bijvoorbeeld), fatsoenlijke ontsteking etc.
 
Bastila is lief
Steve_ZHC 3-5-2003 21:50 Print reply

Posts: 2716
Idd;
* kop aanpassen; uitdraaien, opmaat en o-ring,
* cilinder en zuiger laten aanpassen,
* CR-80 CDI (evt. binnen of buitenrotor),
* 24mm,
* twin-air filter,
* 4v membraam,
* opmaat uitlaat.

Kijk ook even naar je bandenkeuze; niet te breed of te smal?
Nog genoeg profiel, maar geen noppen bwvs?
En zijn ze op de goede spanning?

Edit:
Of je haalt ff een VHM kop op voor NSR...


AA33031 Cylinderhead
NSR50

Insert art.nr: AE32044

Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 3-5-2003 22:48
 
Neonlampje 3-5-2003 23:24 Print reply

Posts: 14825
die kop, daar zat ik laatst al op te kwijlen, kan je dus verschillende verbrandingskamers in zetten.. wilde al zelf zo 1 maken, maar uuuh.. hoe duur is ie?
 
User 927 3-5-2003 23:25 Print reply

Posts: 6405
Wat is er zo speciaal aan die kop?

Edit: Behalve ut kleurtje dan

Dit bericht is ge-edit door Razadull op 3-5-2003 23:26
 
Neonlampje 3-5-2003 23:29 Print reply

Posts: 14825
verwisselbare verbrandingskamer! je kan dus zelf 1tje gemakkelijk op maat draaien en ff testen erg leuk om mee te spelen
 
wipe-out 3-5-2003 23:30 Print reply

Posts: 7672
die kop is iets van 450 gulden of euro, en dan moet hij nog helemaal uitgefreest worden. er passen dus geen losse verbrandingskamers in.

stond laatst ergens in een topic, dus ga maar ff zoeken
 
Neonlampje 3-5-2003 23:50 Print reply

Posts: 14825
pffft geen zin in, toch veelste duur.. driver betaalde er ooit 122 voor ofzo stond hem bij..
 
driver 3-5-2003 23:55 Print reply
Posts: 731
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

pffft geen zin in, toch veelste duur.. driver betaalde er ooit 122 voor ofzo stond hem bij..


ja, maar mijne is een ander model, maar wel vhm, is voor 53mm malossi mbx80
 
livin' the fast way
Blukaap 4-5-2003 0:09 Print reply

Posts: 10006
Kop dichtlassen en dan aan draaien/frezen/etc, wordt bij crossmotoren nogal eens gedaan geloof ik?
 
Bastila is lief
Hans F 4-5-2003 10:06 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

die kop is iets van 450 gulden of euro, en dan moet hij nog helemaal uitgefreest worden. er passen dus geen losse verbrandingskamers in.

stond laatst ergens in een topic, dus ga maar ff zoeken


passen wel losse verbrandingskamers in. Die losse verbrandingskamers zijn alleen nog niet uitgedraaid, dat moet je natuurlijk zelf doen afhankelijk van je eigen wensen.

Topicstarter: aan je setup kan nog enorm veel gebeuren, maar dat gaat wel meer geld per vermogen kosten dan je tot nu toe hebt gehad. De vraag is of je dat wel wil...

Als je licht wilt houden zou ik op zoek gaan naar een ns1 /nsr type 3 ontsteking http://www.geocities...epsol/Flywheels.html

Betere uitlaat heeft natuurlijk altijd zin. Powerband kan flink breder worden en topvermogen ook nog omhoog gaan.

Kop aanpassen heeft veel zin, het is vrij waarschijnlijk dat je nu last hebt van detonatie omdat er mengsel wordt opgesloten tussen het vlakke gedeelte van de kop en de bolle zuiger. Verder is er natuurlijk ook prestatiewinst uit te halen.

Cilinder tunen kan ook nut hebben, hoeveel? wordt natuurlijk flink bepaald door de rest van je setup.
 
Frank MB 4-5-2003 10:17 Print reply
Posts: 154
zo'n vhm kop kan je kopen bij van helden. En wat heeft het trouwens voor zin om een van helden uitlaat erop te zetten die toch maar voor zo'n GT4 cilinder gemaakt is. Het is een 70cc dus kun je beter er een laten lassen dan die van Helden kopen.
 
honda mb te KOOP!!!!
NSR JunK 4-5-2003 10:48 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F


Topicstarter: aan je setup kan nog enorm veel gebeuren, maar dat gaat wel meer geld per vermogen kosten dan je tot nu toe hebt gehad. De vraag is of je dat wel wil...




daar heb je idd het belangrijkste punt, ik ben maar scholier dus zo heeel veel geld heb ik niet op het moment en op pa en ma hoef ik niet te reken dus..

maargoed wou even de opties weten. ga denk als eerste een opmaat kop regelen. dat lijkt me op dit moment het meeste nut hebben.

ik denk niet dat een opmaat uitlaat of zon VHM kop er in zit op dit moment, maar ik was niet van plan mn NSR weg te doen als ik 18 word

bouw gewoon alles rustig op. ben begonnen met 4bak en org zooi..
 
Blorn 4-5-2003 20:06 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank MB

zo'n vhm kop kan je kopen bij van helden. En wat heeft het trouwens voor zin om een van helden uitlaat erop te zetten die toch maar voor zo'n GT4 cilinder gemaakt is. Het is een 70cc dus kun je beter er een laten lassen dan die van Helden kopen.
verschillende versies misschien... die vh98 pijp is zeker ook voor een gt4?

stefan: nsr heeft standaard al 4 kleps membraan
 
Hans F 4-5-2003 20:23 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]


stefan: nsr heeft standaard al 4 kleps membraan


Wat nog prima aangepast kan worden voor prestatieverbetering, bv. naar model van een GT4 membraan.
 
Blukaap 4-5-2003 20:54 Print reply

Posts: 10006
Wat is er dan anders aan het GT4 membraan ?
 
Bastila is lief

Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved