Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - valt hier nog meer uit te halen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1305 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9163 - valt hier nog meer uit te halen?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 3-5-2003 18:20 Print topicpost

Posts: 2339
alles went en dit dus ook maar ik vraag me af of er nog meer uit te halen is.

setup is nu:
70 mal+org kop
6bak
18keihin
org luchtbox
Metrakit


top digitaal 112, op org teller +- 120

op welke manier kan ik met deze setup nog harder? vooral harder optrekken (niet dat die dat nu niet doet)

zat zelf te denken aan:
kop uit (laten) draaien naar 45mm en afvlakken kop is nu onbewerkt, hoeveel zou er nog afkunnen?

misschien uitlaat poort beetje bewerken heb ooit eens een poortmap van die bewerkte malossi cilinder van pertijn gehad. alleen heb ik nog nooit in cilinders gedremelt.. dus is het wel zo verstandig om dat zelf te doen? weet anders iemand een bedrijf waar je je cilinder+kop naartoe kan sturen en die het dan voor je bewerken? en aan wat voor prijs zou ik dan moeten denken?

18mm wou ik er eigelijk op houden of maakt het zo gigantisch veel uit als je er een 20/24mm opzet, en wat word dan het verbruik met bv een 24? (ik rij over het algemeen laag in toeren) ik zit nu op iets van 1:20

en de uitlaat geloof dat hans f het er ooit over had dat de tailpipe een beetje aan de dunne kant was... dus dat stuk zou ik er zo af kunnen slijpen en er een dikker stuk oplassen (hans als je dit leest bevestig het even want ik geloof dat je dat ooit eens gezecht hebt)

het luchtfilter, org luchtfilter of een goed powerfilter maakt kwa prestaties tog niets uit?

ontsteking staat nu nog orgineel, als je hem vervroegt moet je de grondplaat tog met de klok meedraaien? hoeveel mm raden jullie aan om hem te vervroegen?

en als iemand nog goede ideen heeft tell me
 

ardan 3-5-2003 18:40 Print reply
Posts: 595
ik zou je ontsteking idd wat vervroegen,in combinatie zou ik dan ook je kop aanpassen en zorgen dat je een goede verbrandingskamer hebt.

zet hem eerst helemaal op max ori vroeg,dan mm per mm,totdat hij echt goed loopt,als hij slechter loopt,zet hem dan terug.denk zelf aan 1-1.5 mm.maar het is kwestie van proberen.

 
have a blast,go fast
Mr Pain 3-5-2003 18:45 Print reply
Posts: 4966
ik denk dat de kop aanpassen wel veer nut heeft.

met hoeveel toeren rij jij op top?
en met welke vertanding?
en hou de fuck kan jij zo zuinig rijden met die malossi??? rij je dan in een gebied van 2000 tot 6000
 
Neonlampje 3-5-2003 18:45 Print reply

Posts: 14825
eeeh ik zou de kop op maat maken (dus ook op de bolling van je zuiger afstemmen!!) een squish van 0.5mm ofzo minimaal, lager moet je niet gaan!! oring erin laten zetten voor gemak...

powerfilter monteren,
een goede cdi nemen, eventueel binnenrotor...

en die malossi, sjah je kan het wel tunen.. zou het zelf niet doen.. met die aanpassingen hierboven ga je al veeel harder!!

edit: oh dus wel tunen die malossie, hoor net dat hij voor nsr minder perfect is dan voor mt

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 3-5-2003 18:47
 
Hans F 3-5-2003 18:51 Print reply
Posts: 4326
Tail is idd vrij dun, maar zolang je geen warmlopers krijgt kan je dit wel zo laten. De header (bij cilinder dus) is nl ook vrij dun (is maar 26mm ipv 28mm. Meestal staat dit redelijk in verhouding tot elkaar.

tuners staan wel op www.scooter.pagina.nl onder 2T-Tuning bedrijven

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 3-5-2003 18:52
 
NSR JunK 3-5-2003 19:08 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

ik denk dat de kop aanpassen wel veer nut heeft.

met hoeveel toeren rij jij op top?
en met welke vertanding?
en hou de fuck kan jij zo zuinig rijden met die malossi??? rij je dan in een gebied van 2000 tot 6000


ik rij meestal laag in zn 6 zon 7/8K rij dan iets van rond de 80 op teller, als die warm is trek ik wel altijd voluit weg en rij af en toe een stuk op top als het echt kan (geen zijweggetjes uitritten etz)
 
Neonlampje 3-5-2003 19:12 Print reply

Posts: 14825
1:20 erg netjes hoor!! had met mijn malossi-imi ook tijden lang 1:25 gereden.. echt super relaxed is dat
 
NSR JunK 3-5-2003 19:14 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Tail is idd vrij dun, maar zolang je geen warmlopers krijgt kan je dit wel zo laten. De header (bij cilinder dus) is nl ook vrij dun (is maar 26mm ipv 28mm. Meestal staat dit redelijk in verhouding tot elkaar.

tuners staan wel op www.scooter.pagina.nl onder 2T-Tuning bedrijven

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 3-5-2003 18:52


uitlaat word wel erg warm vooral die tailpipe, zit nu al flink stuk schoenzool op

en denk dat ik het ga uitbesteden want kop opmaat maken voor de zuiger+perfecte squis denk dat me niet lukt blorn jij hebt je cilinder tog ook opgestuurt? hoeveel was jij voor alles kwijt? en hoelang was je het kwijt?

en lude wat bedoel jij met een goede CDI? mijne wil best toeren maken in de versnelling gaat die tot de 11,5 en in zn vrij tot aan het neutraal lampje
 
Neonlampje 3-5-2003 20:07 Print reply

Posts: 14825
maar het blijft een honda cdi, ik ben niet zo fan van die dingen.. zit een dip in de curve zelf.. en het vermogen wat je ermee kunt winnen is imho niet bepaald enorm...
 
NSR JunK 3-5-2003 20:11 Print reply

Posts: 2339
heb je andere CDI's, die je gewoon kan verwisslen met je honda ding dan? site pleas er zit idd een dip in de powerband tussen de 7-8K opzig kan ik er mee leven want je kan hem er perfect in begrensen maar als je met een ander CDI veel vermogens winst kan halen dan doen we dat natuurlijk
 
Neonlampje 3-5-2003 20:14 Print reply

Posts: 14825
jah dat is het handige van die dip.. je kan met elco's hem daar heel mooi in begrenzen (is dus idd rond de 7 a 8k)
Verder sjah echt snelle cdi's voor honda.. soms zit er een goede tussen, marcel(zoetahmeerdah) heeft meer ervaring met serienummers enzo... maar mooiste zou zijn eentje uit een cr80 ofzo, met vliegwiel enzo erbij... veel lichter dan mt vliegwiel, zal je erg merken! en toch nog wel genoeg massa zodat je niet bij elk zuchtje wind stil staat zegmaar

Ik ben zelf momenteel hard bezig met het zelf maken van een cdi, hoop dat binnekort af te hebben..
 
NSR JunK 3-5-2003 20:18 Print reply

Posts: 2339
jullie CDI project als het werkt wil ik dr ook 1 btw cr80 vliegwiel in tog binnerotor?

en wat betekend imho?
 
Robert Lukkes 3-5-2003 20:36 Print reply
Posts: 1406
Jij hebt er een metrakit uitlaat onder.
Das toch een 50cc uitlaat.

Ja, dat imho, wat dat betekent heeft Lude wel tegen me gezegd, maar weet niet meer wat dat betekent.
 
I'm a supersonic highspeed racer
wipe-out 3-5-2003 20:38 Print reply

Posts: 7672
imho = In My Humble Opinion
 
Nasic 3-5-2003 20:45 Print reply
Posts: 890
zoals ik hierboven al las zou ik idd de cilinder (of iig kop) aan laten passen. verder zou ik ook denken aan een andere uitlaat (misschien RS uitlaat?) aangezien een 50cc uitlaat toch bestwel begrenst.
 
Ducati 900SS
barry 3-5-2003 20:52 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

jullie CDI project als het werkt wil ik dr ook 1 btw cr80 vliegwiel in tog binnerotor?

en wat betekend imho?


nee cr80 onsteking is buitendraaier, maar wel veeeel kleiner dan orginele vliegwiel, en cr125 is binnenrotor, die is nog kleiner
 
He?

Dit topic is 1559 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved