Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - MT5 beetje opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #916 - MT5 beetje opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

madoux 26-6-2001?08:09 Print topicpost
Posts: 458
Ik wil een MT5 een beetje opoeren zodat ik weinig gezeik krijg met de politie. We worden namelijk heel vaak aangehouden in onze buurt. En geen gezeik met de verzekering wil.

Ik zat te denken aan:
-powerfilter
-carbonmembraam gevalletje
-proma uitlaat + demper
-Hogedrukkop

iets in deze richting met een standaard carb. en een standaard 50cc cilinder. :a
Hoe hard kan ik daarmee gaan als ik wel wat beter wil optrekken dan met een standaard brommer?
Hoe ligt dit bij de verzekering als je een ongeluk krijgt? En kan ik dan niet beter een snelle 50cc kopen?

Alvast bedankt
 

Rens 26-6-2001?08:33 Print reply

Posts: 6863
Powerfilter is zwaar onnodig en een proma bocht op een 50cc ook.

Je kunt het uitlaat kanaal van die 50cc recht frezen de poort nog 2mm omhoog en 3 voetpakkingen hogedrukkop dan carbonnen klepjes een ander dempertje grotere sproeier en andere zuiger erin(imitatie) en het best een jamarcol of techno of biturbo bocht van 50 gulden erop.

 
achter de maan is alles beter
MTMark 26-6-2001?09:46 Print reply
Posts: 122
Gewoon een 50cc snel eronder keilen met tw 13-42 en st. carb, luchtfilter, en goed afstellen... Dan trekt ie gigantisch hard op en de top ligt rond de 70 km/u.
 
Life sucks...
madoux 26-6-2001?11:00 Print reply
Posts: 458
is het waar wat mark hierboven zegt??
Ik heb namelijk ook een puchje met een 50 snel cilinder en die trekt echt niet harder op dan toen hij de orginele 50cc eronder had liggen!!
 
barry 26-6-2001?11:07 Print reply

Posts: 7387
een puch is toch heel wat anders dan een mt lijkt me....
 
He?
Rene 26-6-2001?11:08 Print reply
Posts: 2573
jepzz

maare 50snel tov een 50origineel scheelt heuuuuuuuuul veuuuuuuuuul
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
-Michiel RS- 26-6-2001?11:26 Print reply
Posts: 2803
is het waar wat mark hierboven zegt??


Ja dat is waar, maar als je dan 70 rijdt moet je dat niet langer dan 5 minuten doen, omdat je cilinder dan constant 12000 toeren draait om alleen maar 70 te halu
en als je dan 50 rijdt, maakt hij evengoed nog een bak toeren waarmee je niet lekker kan rijden

Dus dit is geen oplossing, je 50cc standaard cilinder rijdt dan nog lekkerder.
Maar als je dit doet :

Standaard cilinder
standaard carb
standaard snelle uitlaat (=zwarte luhau)
Vernouwingen uit het luchtfilter halen, standaard sproeier erin laten
misschien 1 tandje groter voortandwiel
Standaard demper vervangen voor een andere.

Dit gaat zo ongeveer 60 a 65 km/uur.
ALs je je cilinderkop 1 a 2mm afvlakt scheelt dat in ieder geval wel wat (5 tot 10km/uur)


ALs je een standaard bocht er nog op hebt zitten, dan MOET je die het eerst gaan vervangen, want die houdt alles tegen.



 
B3AST 26-6-2001?12:12 Print reply
Posts: 2469
Dan moet je je poeg de koppeling ff zo afstellen dat ie pas bij meer toeren begint te roppen... dan trekt ie als een tiet...

en je moet wel een membraam cylinder erop gooien bij puch, want echte opvoerders doen geen half werk... en dus ok geen 50 erop gooien maar 70cc en als het kan zo'n 80 blok met 125cc is veel grappiger nog
 
- insane in the brain -
madoux 26-6-2001?13:27 Print reply
Posts: 458
----------------------------------------------------------------------
VAN MICHIEL TS70X:

-Standaard cilinder
-standaard carb
-standaard snelle uitlaat (=zwarte luhau)
-Vernouwingen uit het luchtfilter halen, standaard sproeier erin laten
-misschien 1 tandje groter voortandwiel
-Standaard demper vervangen voor een andere.

Dit gaat zo ongeveer 60 a 65 km/uur.
ALs je je cilinderkop 1 a 2mm afvlakt scheelt dat in ieder geval wel wat (5 tot 10km/uur)

-----------------------------------------------------------------------Maar, als ik het voortandwiel vergroot zal hij toch minder hard optrekken! en ik wil in ieder geval sneller optrekken dan een zo'n lompe puch.

-Is het slimmer om een hogedrukkop te kopen of om hem zelf te maken? En hoeveel zou zo'n hogedrukkop dan nieuw kosten?

-Als je een snelle uitlaat(bocht) monteerd dan moet er toch ook een iets grotere sproeier in. ofnie?
 
MB50TUNED 26-6-2001?13:56 Print reply
Posts: 1054
Je kan geen hogedrukkop maken. Vorm van verbrandingskamer is anders. Je kan er beter 1 kopen. Je hebt dan minder kans dat het gaat lekken door verkeerd afvlakken. En je hebt minder kans dat je zuiger de kop raakt. Je kan ook niet het volume te klein maken. Kost ongeveer f75,- dacht ik. Maar het scheelt veeeel met std kop.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MB50TUNED 26-6-2001?14:00 Print reply
Posts: 1054
Ik heb geen ervaring met een std cilinder. Maar ik had eerst 50 pw, 2 kleps adige membraam, hogedrukkop luhao uitlaat (onder mb)std carb, snelle aanzuigslangen 82 sproeier. top ?78km/h acceleratie sneller dan puch maxi met 65 cc polini techno 12mm.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 26-6-2001?14:09 Print reply
Posts: 2499
Vind ik nog best snel voor een pw!!
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 1234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved