Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - die nieuwe Honda GP viertakt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #915 - die nieuwe Honda GP viertakt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 26-6-2001?15:20 Print reply
Posts: 4176
omdat het snelheids verschil tussen de wsb en de 500 gp zowat niks meer is.hebben ze er een proto type klasse van gemaakt,tot 1000 cc.
ik mis vooral de 2 seatpipes bij dat ding.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
MBX OWNER 27-6-2001?09:50 Print reply
Posts: 179
Ik weet niet of jullie het allemaal een beetje volgen van die GP500 enzo, maar dit wordt dus als het ware de opvolger (niet helemaal) van de NSR500 V4 waar Doohan in de goede oude tijd mee gereden heeft.

Wat gaat er namelijk gebeuren, in de 500CC tweetakt klasse is het vanaf volgend jaar toegestaan om met 990!!!CC viertakten mee te gaan doen. De viertakten zullen hier dus wat betrefd vermogen en powerband een aanzienlijk voordeel hebben ten opzichte van de tweetakters.

Hierbij is het zo echter dat de tweetakten een 32 liter tank en viertakten slechts een 24 (jaar erop 22 liter) liter mogen hebben. Als de viertakten dus veel verbruiken zullen ze dus pitstops moeten gaan maken, wat dus weer tijd kost.

Verder zijn de regels zo dat je bij de viertakters met 2 of 3 cilinders ik geloof 135 kg moet wegen minimaal. De 4 en 5 cilinders 145 kg en de 6 en meer cilinders 155 kg minaal gewicht moeten hebben.

Hieruit blijkt dus dat Honda die V5 alleen maar heeft gemaakt voor het gewichts voordeel ten opzichte van een 6 cilinder en het vermogens voordeel ten opzichte van een 4 cilinder (slim dus). Zoals je trouwens ook kunt zien mag je dus ook met V12 motoren racen super vet dus (overigens zal dat niet gebeuren denk ik). Sauber (ja die van de formule 1) is ook al druk in de weer geweest om een 3 cilinder motorblok te ontwikkelen. Oh ja raad eens hoe de nieuwe 500 CC klasse gaat heten (kan natuurlijk geen 500 CC meer heten als er 990 CC viertakters rond rijden)? GP1. Lijkt niet op formule 1 toch?

Verder schijnt het zo te zijn dat het blok van Honda zo ontiechelijk veel vermogen heeft (>220 pk) dat geen enkele band het ook maar kan uit houden. Daarom gaan de geruchten de ronde dat Honda de cilinder inhoud heeft terug geschroefd naar 800 CC. Ook al om het benzineverbruik iets terug te kunnen dringen.
Verder is er nog zoveel over deze verschrikkelijk MOOIE motor te vertellen, maar ik vind het wel weer genoeg voor nu eerlijk gezegd.

Geloof me trouwens maar dat er een super mooi opwindend geluid uit dit ding gaat komen ooit een 750 CC RC45 Superbike horen rijden (deze motoren zijn op straat motoren gebaseerd, die V5 heeft gewoon helemaal nix met een straatmotor gemeen, net als de 500 CC V4 van Doohan)? Dat is al stoer, laat staan dit!!!
Dit gaat echt vet worden.
Oh ja, Honda is toch beter als Yamahaha

 
AR racer 27-6-2001?10:24 Print reply
Posts: 184
jah ik wou net zeggen dit is toch gewoon een super stoere cercuit racer toen ik die foto zag dacht ik al van hier reply's iedereen p van :ggaf ding,stoer ding etc. maar dat sommige mensen hem niet mooi vinden kan ik nie begrijpen oke ik vind seatpipes e.d. ook wel wat hebben maar daardoor is deze niet gelijk lelijk en 220 pk is ook wel een beetje veel (ietsje meer als mijn AR)
 
Maarten 27-6-2001?11:17 Print reply
Posts: 153
ja tuurlijk istie technisch mooi! Maar dat vind ik heel wat anders dan optisch mooi. Dat kontje is gewoon een puntig stuk carbon, en dat voorkantje, het ruitje enzo hebben ze gewoon van de nieuwe CBR hierop over gezet. Voor zo'n supermonster vind ik em slecht gedesigned, je verwacht wat aparts, en dit vind ik dus alles behalve apart, totaal uit verhouding.
 
Aprilia r-ass 27-6-2001?11:40 Print reply
Posts: 741
er is egt iets goed mis hoor als je dese niet vet vindt ik weet zeker dat je hem liever wil hebben als je brommer
 
I like Castrol!
Thomas 27-6-2001?11:47 Print reply
Posts: 645
jeezes, dat design is toch supervet :n
 
<<Punker all the way>>
Siepie Wokkel 27-6-2001?11:50 Print reply
Posts: 3888
jah man het is echt zon mean moster look, ik vind hem echt wel vet!!!
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
racefanaatje 27-6-2001?12:40 Print reply
Posts: 36
dat wou ik zeggen
 
Kouwe Arie 27-6-2001?13:30 Print reply
Posts: 2065
VET
 
Peveer 27-6-2001?14:08 Print reply
Posts: 13
Ik vind deze motor SUPER VET!
Die uitlaat vin ik ook bruut niet zo'n lelijke bocht en mooie einddemper.
 
70malossi 27-6-2001?14:55 Print reply
Posts: 4176
uh,design,volgens mij gaat het gewoon om zo min mogelijk luchtweertand.
en ja ik heb wel eens een rc 45 gehoord
en ook een rc 30
en de rc 51 (sp1) klink ook vet,maar die ken ik alleen in de straat versie,ik heb colin ecwards nog niet gehoord ermee.
maarou rossi het aankunne.van 2 takt naar 4 takt?
vergis je niet.er zijn rijders die kunnen niet eens met een ander merk band rijden.
en honda had trouwens 2 blokken voor de nsr 500.de sreamer en de bigbakng.die screamer was eigenlijk TE fel.dus iedereen reed met de bigbang,totdat je niet meer met gelode benz mogt rijden.met die ongelode benz had je 5% minder vermogen,en die 5 % was nou net dat wat die screamer zo fel maakte.die was dus weg en de screamer was er op aandringen van doohan weer.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Maarten 27-6-2001?15:02 Print reply
Posts: 153
LOL, leuk hoor shockeren

Maar wat vinden jullie mooi aan die dempers? Het is een viertakt! daar hoort zo'n dikke demper bij, net als bij de superbikes, DIE zijn vet! :n Die demper die hier op zit lijkt sprekend op m'n Techno-dempertje.
En of ik deze niet zou willen ruilen voor m'n brommer? :a Tuurlijk, das geen vraag, wie zou zoiets laten staan, ik vind em alleen niet zo mooi als hij zou moeten zijn.
 
Thomas 27-6-2001?15:17 Print reply
Posts: 645
maar hij moet niet mooi zijn, hij moet vet snel zijn
 
<<Punker all the way>>
Siepie Wokkel 27-6-2001?16:55 Print reply
Posts: 3888
zelfs de banden glimmen :n
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Maarten 27-6-2001?16:59 Print reply
Posts: 153
dat zijn verse slicks, glimmen altijd, ziet er wel heel geil uit altijd, vooral zo'n achterband van achter
 

Dit topic is 2100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved