Ronald |
1-5-2003 10:20 |
Posts: 956 |
ik heb dus ook zelf zitten kloten met mijn yamaha dt80lc2 blok op mijn dtr
een dt80lc2 heeft een langere uitgaande as dan een dtr waardoor het tandwiel dus te ver naar buiten komt te staan.
Hierdoor kon ik de tandwielen niet goed in lijn krijgen. Je zou het blok meer naar rechts (of links) in je frame kunnen zetten, maar dit is niet erg handig ivm met je uitlaat en het ziet er gewoon niet uit.
Dus heb ik toen een tandwiel genomen, hier alle tanden afgeslepen en nog wat meer zodat ik alleen het binnenste gedeelte overhield. toen heb ik van het andere tandwiel de tandjes aan de binnenkant eruit gehaald zodat ik deze vrij over heel de as kon schuiven. Deze heb ik toen aan elkaar laten lassen zodat wanneer je deze constructie erop zet het tandwiel meer naar binnen toe staat. Hierdoor kun je al wat vari?ren met je voortandiel.
evt. kun je bij je achtertandwiel ook nog wat met bussen gaan kloten om je wiel meer naar links of naar recht te zetten.
hier zie je die constructie. let btw niet op die ophanging, die is ondertussen afgebroken
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-5-2003 10:30 |
Posts: 5996 |
mja cool
maar hoe heb je het uitgemeten? dus dat ze in 1 lijn komen?
|
|
ik haat mensen |
|
Ronald |
1-5-2003 10:44 |
Posts: 956 |
op het oog :-0
trouwens, volgens mij heb ik ook nog zo'n meetlat ding of een buis of ijzeren strippie tegen het achtertandiel aangeduwd, zodat deze zegmaar in lijn met dat tandwiel lag. de buis meetlat of strip moet dan voor ook tegen het tandwiel aanliggen. Dan liggen ze in lijn.
|
|
|
|
Neonlampje |
1-5-2003 11:07 |
Posts: 14825 |
wat ik bij mijn projectje ga doen is:
alle ophangpunten maken, zodat je met bussen het blok op zn plaats zet... en vervolgens geen bussen erop, blok eronder.. en met een lat of een touwtje (die spannen zegmaar) en dan schuiven tot hij goed recht eronder zit.. dan alle maten opmeten voor de bussen, busjes draaien, en klaar
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-5-2003 11:14 |
Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
wat ik bij mijn projectje ga doen is:
alle ophangpunten maken, zodat je met bussen het blok op zn plaats zet... en vervolgens geen bussen erop, blok eronder.. en met een lat of een touwtje (die spannen zegmaar) en dan schuiven tot hij goed recht eronder zit.. dan alle maten opmeten voor de bussen, busjes draaien, en klaar
als ik zoveel ruimte had als jou had ik dat ook wel gedaan
maar nog iets..humm hoe sjeck ik of de wielen recht achter elkaar staan? (- -) en niet (-_) (overdreven)
|
|
ik haat mensen |
|
barry |
1-5-2003 11:16 |
Posts: 7387 |
mijn kameraad en ik hebben het zo gedaan door bij het achtertandwiel een RECHTE draadstang tegen het tandwiel te houden die naar voren loopt, en dan kijken of je voortandwiel er tegen aanvalt, staat je voortandwiel er 5cm vanaf, jah dan staat het niet in 1 lijn, zit ie er tegen aan dan staat het recht
snap je?
edit:
voorwiel iemand vast laten houden en recht, dan er voor gaat staan/zitten, dan kijk je onder je brommer door naar je achterbang, staat je voorwiel mooi in het midden vergeleken met je achterband, dan staat de boel mooi recht
goed:
|-> - -
fout:
|-> - _
altans zo doe ik het.
Dit bericht is ge-edit door barry op 1-5-2003 11:18
Dit bericht is ge-edit door barry op 1-5-2003 11:19
|
|
He? |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-5-2003 11:18 |
Posts: 5996 |
ik snap, maar wat is jou marge? ik bedoel 0.5cm merk je dat?
|
|
ik haat mensen |
|
barry |
1-5-2003 11:20 |
Posts: 7387 |
0,5cm zul je misschien niet direcht merken,maar als er veel krachten op komen te staan dan zal het wel extreem hard slijten denk ik
wij hebben geprobeerd zo strak mogelijk alles in 1 lijn te krijgen, en dat is goed gelukt.
ik zou proberen zo strak mogelijk
|
|
He? |
|
Neonlampje |
1-5-2003 11:24 |
Posts: 14825 |
0.5cm merk je wel... het komt bij een brommer niet zo heel nauw, alhoewel je dit geen brommer meer kunt noemen...
bij 120+ zou ik toch het perfect willen hebben...
Je moet je brommer recht zetten, door iemand vast laten houden.. (stuur dus helemaal recht) en dan een lange lat langs je achterband leggen, naar voren toe langs je voorwiel, (dit omdat je achterband breder is!) en dan kijken of deze parallel aan elkaar lopen!!
btw, over dat voortandwiel gedoe.. kan je niet een houten plankje onder je blok leggen.. en dan eerst het blok goed leggen.. en dan snel beugeltjes lassen?
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-5-2003 11:32 |
Posts: 5996 |
|
|
ik haat mensen |
|
Neonlampje |
1-5-2003 11:34 |
Posts: 14825 |
ik vind dat blok nog steeds errug ongezond
inleveren!!!
|
|
|
|
barry |
1-5-2003 11:41 |
Posts: 7387 |
ik vraag me af waar je je luchtfilter gaat laten, die hele carb neemt alle ruimte al inbeslag tot aan de veer volgens mij, laat staan dat er dan nog een slangf van een luchtfilter op past. of zie ik dat nou fout?
|
|
He? |
|
Neonlampje |
1-5-2003 11:46 |
Posts: 14825 |
hema sponsje met tairippie
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-5-2003 11:49 |
Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
hema sponsje met tairippie
indd..nee ik heb een ander spruitstuk geregeld..en een andere luchtslang.
|
|
ik haat mensen |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
1-5-2003 11:55 |
Posts: 8499 |
ik zou ff je cil zwart spuiten, valtie minder op.. anders de rest van je blok ook ff blank maken
luchtslang weet ik niet hoe ie dat gaat doen, geloof met die 200slang ofzo.. bij sh is het altijd kloten met luchtslangen...
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|