Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mallosi 70cc - LC

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1182 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9122 - Mallosi 70cc - LC
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 1-5-2003 9:38 Print topicpost

Posts: 3590
Ik krijg dus vandaag of morgen men cilinder binnen, mar had een vraag. Het is er een voor men MTX-sh, mar als ik hier een op maatberekende uitlaat voor las, + 20mm mikuni, wat kan ik dan van deze cilinder verw88? Hoe hard, trekkracht?
BTW, ontstekingsplaat is uitgeveild
kep op www.dsv.nl/~honda gekeken en daar staat deze "tabel" alleen kan ik er weinig wijs uit:
Quote:
CARACTERISTIQUES: cylindree 63 cc.; alesage 45,5 mm.; r.d.c. 1:13
Cylindre en fonte speciale anti-usure a haute resistance mecanique.
Distribution a 5 transferts; piston superleger avec calotte ailetee a l'interieur.


Tables des performances



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

DISTANCE VITESSE Performances obtenibles en respectant
les instructions contenues dans le kit
0-100m 74 Km/h et en montant les composants suivants:
0-200m 93 Km/h CYLINDRE COMPLET ref. 0631004968
0-300m 102 Km/h CARBURATEUR D'ORIGINE TAREE
0-400m 109 Km/h PIGNON 17 dents ref. 0661003415
v.max. 115 Km/h POT DE DETENTE D'ORIGINE

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------


DISTANCE VITESSE Performances obtenibles en respectant
les instructions contenues dans le kit
0-100m 77 Km/h et en montant les composants suivants:
0-200m 97 Km/h CYLINDRE COMPLET ref. 0631004968
0-300m 106 Km/h KIT CARBURATEUR D.21 ref. 0716010918
0-400m 111 Km/h PIGNON 17 dents ref. 0661003415
v.max. 117 Km/h POT DE DETENTE D'ORIGINE

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------


DISTANCE VITESSE Performances obtenibles en respectant
les instructions contenues dans le kit
0-100m 77 Km/h et en montant les composants suivants:
0-200m 97 Km/h CYLINDRE COMPLET ref. 0631004968
0-300m 105 Km/h KIT CARBURATEUR D. 26 ref. 0716010919
0-400m 112 Km/h PIGNON 17 dents ref. 0661003415
v.max. 123 Km/h POT DE DETENTE D'ORIGINE




 

Blukaap 1-5-2003 10:04 Print reply

Posts: 10008
Je hebt de SH een LC koppelingsdeksel gegeven ?

Maar goed, een op maat berekende uitlaat en 20mm op zo'n cilinder vind ik dan raar eigenlijk, zonder op maat uitlaat zou ik er misschien ook wel een 24mm op zetten.

Maar ik denk dat je d'r ongetuned iets van 110 uit kan halen als je veel geluk, een 6-bak en een lage MTX hebt.
 
Bastila is lief
Luc 1-5-2003 10:13 Print reply

Posts: 3590
110 zou natuurlijk leuk zijn, mar da hoeft van mij nie pers?, 100 is zat, alsie mar goed trekt, mar is het zo dat een mallosi 70 LC sneller is dan een AC? Uitlaat lassen weet ik nog nie cker, ik hep et al een paar keer eerder gedaan en ik hep erg weinig tijd, dus dan mar een andere snelle bocht, die hep ik er nu op zitten, mar ik weet absoluut nie welk merk het is. staat geen merk op, enigste wat ik weet is dattie ontzettend dik is, past er net op.(moest wel een klein beugeltje wegslijpen.) ik kan trouwes aan een 24mm komen mss, dus die gat er dan ook gewoon op
 
Luc 1-5-2003 10:16 Print reply

Posts: 3590
owja, een MBX radiateur past tog gewoonop een SH met een paar veranderingetjes?
alleen omdat ie groter is wat meer koelvloeistof, mar verder nog iets?
 
barry 1-5-2003 11:09 Print reply

Posts: 7387
mtx80 radiateur past er zonder problemen op...mbx weet ik niet

ik heb ook 70malossi lc met 18keihin en 50proma uitlaat en normale maximale vervroegde onsteking op mijn sh.

dit loopt ong 100km/h ongetuned met standaard 50cc kop. dit trekt overgens wel errrug snel naar zijn top toe.

dit met tdw v 14-40 en 4bak. + dat mijne opgehoogd is.

dus met getunede malossi is 110km/h zeker realiseerbaar vind ik.

en ze beweren ook dat sh en nsr cilinders hetzelfde zijn, ook in prestaties, maar dit spreek ik tegen, mijn ervaring is dat de lc cilinders was extremer zijn en over het algemeen wat harder lopen.

Dit bericht is ge-edit door barry op 1-5-2003 11:09

edit: amar ik raad je af om je sh LC te maken, want er komen steeds meer LC sh's bij, en dan ben ik niet meer zo bijzonder

maar als je jou sh lc maakt moet je wel het volgende hebben op radiatuer en cilinder na:
rechtercarterkap + waterpomp + busje van nsr.



Dit bericht is ge-edit door barry op 1-5-2003 11:12
 
He?
Neonlampje 1-5-2003 11:13 Print reply

Posts: 14825
getunede malossi? van een malossie moet je afblijven, time area's enzo zijn erg goed!!

110 is met een std malossie en goede pijp geen probleem, als je op maat uitlaat maakt zal top nog wel 'ietsjes' hoger liggen
 
barry 1-5-2003 11:29 Print reply

Posts: 7387
naja, aan elke cilinder valt nog wel wat te tuinen he, zo denk ik dat de uitlaatpoort altijd nog wedl wat te verbeteren is, en cilinderkop aanpassen op boling van zuiger e.d wil nog al eens veel helpen...

edit : niet dat ik er zelf in ga zitten dremelen hoor

Dit bericht is ge-edit door barry op 1-5-2003 11:29
 
He?
Neonlampje 1-5-2003 11:32 Print reply

Posts: 14825
hmja ok, maar dat vind ik niet echt een getunede cylinder, wanneer cylkop op maat is

ja je kan een malossie wel aanpassen naar eigen wens, hoog toeriger b.v.. maar ik zou het persoonlijk niet doen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 1-5-2003 11:35 Print reply

Posts: 5996
tunen gaat altijd ten koste van slijtage. hou daar wel altijd rekening mee. zelfs een hogedruk kop. of aangepaste kop. oa meer warmteontwikkeling.
 
ik haat mensen
Hier_ben_ik - Administrator 1-5-2003 11:41 Print reply

Posts: 8499
ik ga anders ook "maar" 100 met mal98 en 6bak, 20mik.. zou niet weten hoe je er 110 uit zou moeten persen
 
Members zijn vervelend :-|
Hans F 1-5-2003 11:42 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

getunede malossi? van een malossie moet je afblijven, time area's enzo zijn erg goed!!

110 is met een std malossie en goede pijp geen probleem, als je op maat uitlaat maakt zal top nog wel 'ietsjes' hoger liggen


Malossi lc is heus nog wat aan te verbeteren, hoor...

110 digitaal, niet getuned, is al te doen (op nsr)

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 1-5-2003 11:43
 
barry 1-5-2003 11:42 Print reply

Posts: 7387
sorry alwin, dan doe je toch iets niet goed denk ik... want mijn haalt toch echt 100% de 100km/h
 
He?
Hier_ben_ik - Administrator 1-5-2003 11:43 Print reply

Posts: 8499
ik zal binnekort men oud type malossi 93cil er is opleggen, heeft een paar poorten meer enzo dan die ik er nu op heb liggen

edit:
misschien wil hij dan nl wel harder

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 1-5-2003 11:44
 
Members zijn vervelend :-|
Luc 1-5-2003 12:35 Print reply

Posts: 3590
hej barry, ik hep eik de spullen om precies dezelfde MTX te maken als jij hep,
opgehoogd issie al(veeeeel vetter)
proma 50 pijp hep ik, 18mm keihin hep ik e.v. ook, mar ik pak de mikuni 20(makkelijker afstellen)

mar ??n vraagje,
Quote:
maar als je jou sh lc maakt moet je wel het volgende hebben op radiatuer en cilinder na:
rechtercarterkap + waterpomp + busje van nsr.


wa wil je zeggen met " busje "van NSR?
Ik hep gewoon een cilinder,radiateur,en complete carterkap met waterpomp enal


Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 1-5-2003 12:35

Dit bericht is ge-edit door lucvpuijenbroek op 1-5-2003 12:39
 
Blukaap 1-5-2003 12:44 Print reply

Posts: 10008
D'r zit een klein busje in je rechtercarterhelft, daar valt de as van je waterpomp in.
Als die er niet in zit dan werkt het allemaal niet zo geweldig...

En neem die 18 keihin, die is juist beter af te stellen en in zekere zin dus ook makkelijker.
 
Bastila is lief
MBX OWNER 1-5-2003 12:49 Print reply
Posts: 179
Tunen levert niet ALTIJD meer slijtage op!!!

Dat is onzin.

Verder zal en beter ontwerp cilinderkop heus niet perse meer warmte ontwikkelen, vaak juist gewoon een effetievere verbranding en minder "hot-spots" dus minder kans op deto etc!!

Daarnaast vind ik dat jullie 1 extreem belangrijk ding bij Honda over het hoofd zien!

De ontsteking...

Dit is bij een Honda gewoon DE limiterende factor qua vermogen/toeren.

Zeker een Malossi die bruut getimed is zal met std ontsteking nooit hard kunnen gaan.

Ciao

 

Dit topic is 1731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved