Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #9103 - sleutelkennis?
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 4761 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mr Pain |
30-4-2003 19:11 |
Posts: 4966 |
mijn kennis ehh nou.
ik mocht pas een mb toe ik 16was dus mb gekocht, reed toch wel lekker maar veel kleine problemen (tank lek etc etc) en die ging ook gehoorlijk hard 90km/h ongeveer op teller alles orgineel behalve proma pijp en daarna homoet en een snelle 50, ongeluk mee gehad (geschept van achteren door een auto), toen wou ik een andere brommer en mocht niet direct 1 omdat mijn pa mijn mb nog wel goed vond,
toen heb ik stiekem een zundapp gekocht (vond mijn pa naderhand toch wel goed) helemaal orgineel, maar ging te langzaam, heb ik tegen mijn pa gezegd dat ie niet goed liep (ik wou sneller), heb ik de cillinder er afgehaald en daar een paar krassen ingezet met een beitel omdat ik een andere cillinder wou, nou toen heb ik maar een 70cc gekocht (stiekem, heb gewoon gezegd dat het een orgineeltje was), daar nog een poosje mee doorgejaagd,
toen liep mijn blok op een bult versnellings tandwielen in heb blok (alle tandjes waren er af van de 4e versnelling), toen heb ik maar mijn blok gereviceerd (met kennis) en heb er ook maar gelijk een hpi ontsteking op gegooid, maar na een poosje heb ik een ongeluk gekregen (vol in de zijkant van een auto) veeeel centjes weer gekregen van de verzekering
toen heb ik mijn nsr gekocht (redelijk goed koop) die wou ik helemaal uitelkaar halen en weer goed maken van mijn verzekerings geld, maar dat vonden mijn pa en ma niet zo'n goed idee dus heb ik hem overgeschreven (verzekering) toen heb ik er nog 2dagen op gereden, en toen heb ik hem toch maar helemaal uitelkaar gedraaid (en laten spuiten, anderblok, cillinder honen etc etc)
alles heb ik zelf gedaan, behalve mijn zundapp blok reviceren dat heb ik met een kennis van mij gedaan, de meeste kennis heb ik van internet 50cc.nl en brommerforum.nl
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
30-4-2003 19:24 |
Posts: 8499 |
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
NSR RULEZZ |
30-4-2003 20:14 |
Posts: 4934 |
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
chriss |
30-4-2003 20:21 |
Posts: 1859 |
ongeveer jaar terug begonnen met een puch, gekocht voor 50 euro, helemaal uit mekaar, blok niet verder opengehad dan cil dr af etc en koppeling
best leuk ding, best wel oud volges mij...
daarna nog een puch, 70cc was wel leuk voor te raggen, alles beetje goed gemaakt, toen veel op puch forum gezeten, deze site af en toe wel es aangeklikt. ding helemaal netjes gemaakt enzo ook blok half uit mekaar gedraaid, wist er al beetje vanaf.
daarna 2 dt's gekocht,(toen ook op et forum gekomen!), ragdingen, niet vooruit te blazen en wist er nog niet veel vanaf omdat et schakel was, blok weer half uit mekaar en hoop cils geprobeert, 1 hoop onderdelen overgehouden en 1 best nette..
daarna weer een puch overgekocht van een maat van me voor een euro of 20 ofzo, ding helemaal uitmekaar gehaald en gespoten, veel vervangen en wist opzich al best wel wat vanaf, en nu zit ik opgescheept met 3 tsxen waar ik best wel veel vanaf weet al zeg ik et zelf.....
van 2 et blok al helemaal gereviceerd, ken dat ding praktisch uit mn hoofd, nu ligt er 1 helemaal uit mekaar behalve blok om gespoten te worden, pas mee aangehouden dus ik ga alles langzamerhand verkopen om voor een senda sm ofzo te sparen....
kan er goed over meepraten, behalve in electra heb ik niet veel ervaring en tuning ook niet echt, beetje basis dingen ofzo....
weet er dus wel wat vanaf, vooral van puch en tsx die dingen kan ik haast dromen.....
Dit bericht is ge-edit door chriss op 30-4-2003 20:25
|
|
|
|
barry |
30-4-2003 20:23 |
Posts: 7387 |
begonnen met puchje, daarna een mt, daarna nog een mt, daarna een buggy, nu weer een mt, en een mtx sh
en dat in tijdbestek van 4 jaar,
jah geen zin om heel lul verhaal neer te hangen
|
|
He? |
|
In_Flames |
30-4-2003 20:42 |
Posts: 91 |
Ik heb eerst een puch maxi gehad, maar daar heb ik eigenlijk weinig aan gesleuteld beetje onderhoud meer niet, toen heb ik mijn honda mb gekocht. Toen nog helemaal standaard.
Toen ging ik op internet eens lezen over opvoeren e.d en ik bedacht dat dat ook wel leuk zou zijn. Dus ik een ander cilindertje kopen en een andere carb. Ik ben gewoon maar gaan beginnen, maar die cilinder bleek later behoorlijk rot te zijn. Was niet af te stellen door een tuning fout ofzo van de zaak waar ik em kocht. Maar daardoor heb ik dat ding zo vaak uit elkaar gehad en daarbij zo`n beetje alle domme fouten gemaakt die je kan maken Dus door het eigen gekloot ben ik een hoop te weten gekomen, maar het forum heeft mij cker een end geholpen.
Nu ga ik na mn examens eens beginnen met reviceren van de mt die ik een tijd terug gekocht heb. Dat moet ik ook maar weer uit zien te vogelen, maar door fouten te maken leer je wel het meest
|
|
Bier Hier |
|
Daan Da Man |
30-4-2003 20:53 |
Posts: 2064 |
pffffff das veel tieptekst...
oke:
ik ben al van kleins af aan (toen ik kon lopen praten en leren) erg geinterresseerd geweest in alles wat kon draaien, en herrie maakte etc etc
daarnaast heb ik altijd mijn vader geholpen enzow... we hebben idioot veel gereedschap dus sleutelen gaat ook makkelijk. me pa heb altijd al een crossmotor gehad> veel sleutelwerk dus.
en aangezien een 2 takt eenvoudiger is als een 4 takt leert dat dus snel.
verder ben ik "vrij handig..." ik leer best snel, k hoef alles maar 1 keer te zien en dan kan ik het als het ware. internet bibliotheek etc.
ik ga altijd al om met oudere vrienden en daarom was ik al vroeg in aanraking met brommers...
ik heb nu 2 aprilia af1 futura's van schroot opgebouwen, en heb met onderdelen van een rs oud model en 1 van de 2 futura's een compleet originele rs gemaakt. en nee das nie makkelijk want de frames zijn niet t zelfde.
verder heb ik al veel sleutel ervaring door te helpen bij vrienden etc. en jah nog es... k leer best snel dus... ik hoor ook vaak van maten als ik weer es bezig ben met me brommers"zoow als je daar nou mee klaar bent weet je dan precies uit je hoofd hoe het weer terug in elkaar moet? zonder briefjes enzo?" en dan moet ik telkens weer eigendunkerig ja antwoorden dusj...
hier een paar pica's van 2 af1's
|
|
|
|
zundapp |
30-4-2003 21:05 |
Posts: 101 |
Ben toen ik een jaar of 12 was begonnen met een Puch Maxi die bij ons nog in de schuur stond. Na een half jaartje rijden door de wei brak me gaskabel. Dan moet 'ie tog gemaakt worden en met wat hulp van m'n vader is er toen een nieuwe gaskabel op gezet. Af en toe carb. afgedraaid etc. omdat ik ut gewoon een interessant ding vond .
Na een jaartje begon ik die Puch te langzaam te gaan en heb ik me een DT'tje aangeschaft. Het ding reed sneller (60cc cil. met 16 del'lorto) dan me Puch en je kon er mee schakelen, dus ik was blij , totdat 'ie vastliep .
Omdat die DT verder ook gaar was heb ik toen een fatsoenlijke MT gekocht. Dat was al een stuk leuker dan de DT. 70cc EuroCil. en 20mm Mikuni wil nu eenmaal wa harder .
Omdat er op die DT geen verlichting en tellers etc. zat ging op zoek naar een andere schakel om 'strax' (als ik 16 zou worden) de weg mee op te gaan.
Na wat advertenties gekeken te hebben wilde ik persee een Z?ndapp hebben, vooral omdat ik die dingen mooi vond (en nog steeds vind ).
Het was een Z?ndapp KS50 Super Sport uit 1975 (517 dus). Daar heb ik werkelijk alles aan vervangen wat nodig was (waaronder al het chroom, dure grap ). Maar het resultaat mag er zijn .
Omdat ik m'n goede Z?ndapp niet overal neer wil zetten heb ik me een paar maanden geleden een Z?ndapp Famel Flash gekocht (liep er toevallig tegen aan). Wilde in eerste instantie hier niet te veel geld aan uitgeve. Maar toen bleek dat de originele lak na 15 jaar nix meer was, moest er tog een nieuw laagje over. Dat is afgelopen week gebeurd.
In de tussentijd naast deze brommers nog een paar Puchjes en Peugeot 103'tjes gehad.
Sinds gisteren bromfietscertificaat gehaald en nu zit ik met me 517 op de weg .
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Benjamin
mijn kennis ehh nou.
ik mocht pas een mb toe ik 16was dus mb gekocht, reed toch wel lekker maar veel kleine problemen (tank lek etc etc) en die ging ook gehoorlijk hard 90km/h ongeveer op teller alles orgineel behalve proma pijp en daarna homoet en een snelle 50, ongeluk mee gehad (geschept van achteren door een auto), toen wou ik een andere brommer en mocht niet direct 1 omdat mijn pa mijn mb nog wel goed vond,
toen heb ik stiekem een zundapp gekocht (vond mijn pa naderhand toch wel goed) helemaal orgineel, maar ging te langzaam, heb ik tegen mijn pa gezegd dat ie niet goed liep (ik wou sneller), heb ik de cillinder er afgehaald en daar een paar krassen ingezet met een beitel omdat ik een andere cillinder wou, nou toen heb ik maar een 70cc gekocht (stiekem, heb gewoon gezegd dat het een orgineeltje was), daar nog een poosje mee doorgejaagd,
toen liep mijn blok op een bult versnellings tandwielen in heb blok (alle tandjes waren er af van de 4e versnelling), toen heb ik maar mijn blok gereviceerd (met kennis) en heb er ook maar gelijk een hpi ontsteking op gegooid, maar na een poosje heb ik een ongeluk gekregen (vol in de zijkant van een auto) veeeel centjes weer gekregen van de verzekering
toen heb ik mijn nsr gekocht (redelijk goed koop) die wou ik helemaal uitelkaar halen en weer goed maken van mijn verzekerings geld, maar dat vonden mijn pa en ma niet zo'n goed idee dus heb ik hem overgeschreven (verzekering) toen heb ik er nog 2dagen op gereden, en toen heb ik hem toch maar helemaal uitelkaar gedraaid (en laten spuiten, anderblok, cillinder honen etc etc)
alles heb ik zelf gedaan, behalve mijn zundapp blok reviceren dat heb ik met een kennis van mij gedaan, de meeste kennis heb ik van internet 50cc.nl en brommerforum.nl
Als je voor een euro of 5 nu gewoon een cilinder had gekocht die al was vastgelopen (in plaats van een goede cilinder met opzet te mollen ) dan had je nog een goeie Z?ndapp cilinder gehad (die meer dan 5 eypo waard is).
|
|
- |
|
Ralf |
30-4-2003 21:59 |
Posts: 9073 |
Ik ben begonnen met mn TSXje, 2 jaar geleden ongeveer. Ik wist er toen niets vanaf, alleen wat algemeen, werkte toen als half monteur bij autobedrijf, en daar heb ik ook eerste keer cylindertje vervangen enzo, onder toeziend oog van monteurs die er wel iets vanaf wisten.
Steeds maar wat prutsen en wat leren, lezen hoe alles werkt, fora bezoeken, bla bla bla.
Ik heb altijd alles zelf gedaan, en echt nooit iets door iemand anders laten doen, behalve mensen me laten assisteren om op me te letten
Mja, nu tune ik mn eigen cilindertjes enzo, niet gewoon raggen, maar rustig berekenen en beredeneren, maar het nog gigantisch veel te leren.
Groot deel daarvan door boeken en artikelen te lezen... klein deel hier van het forum.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-5-2003 8:46 |
Posts: 5996 |
hier is al eens een topic over geweest..volgens mij zelfs 2.
maargoed ik kom dus aan mijn kennis-->zelf ondervinden, me ouders wilden niet helpen omdat ze tegen brommers waren (mag niet eens een brom in de thuin zetten )maarja ondanks dat weet ik nu vrij veel. al zeg ik het zelf. meeste die in mijn buurd wonen zijn aarzen, kunnen niks alleen vastloperd creeren..dus daar heb ik ook niks van kunne leren. enkel hoe je stom handeld.
brommers die ik gehad heb binnen 3.5 jaar: 3x puch, 3xmt5 2xmb5 2x mtx 1xbuxy
stuk of 5 80 blokken zijn er voorbij geschoten. mb8, nsr80. en nu bezig met de klapper
eigenlijk alles waar je geen speciaal gereedschap voor nodig heb (draaibank, pers) dat doe ik zelf,..brom nog nooit weggbracht naar een bromzaak iig..
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 1-5-2003 8:48
|
|
ik haat mensen |
|
Neonlampje |
1-5-2003 11:29 |
Posts: 14825 |
Ik weet niet of ik veel kennis heb, ik weet wel dat mijn doel in het leven een grote alwetendheid te zijn, die logischerwijs.. alles weet maargoed dat terzeide
Mijn motto was/is:
Quote: doetie ut niet?
SLOPEN die hap
en als je het dan weer aan de praat wilt hebben, sjah dan moet het ook weer goed inmekaar, daar leer je het meeste (monteren) van!
|
|
|
|
Dit topic is 4761 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|