zuigerstop is nog beter dan iets door je drijfstang steken
Je krachten komen dan verkeerd op de drijftang, namelijk word je drijfstang uit elkaar getrokken i.p.v. in elkaar gedrukt. En die bovenkant van je drijfstang kan niet zoveel kracht hebben als de onderkant, want de bovenkant is veel dunnere wand van smallend gat van drijfstang als de onderkant (waar de hele drijfstang opzit). Dus das niet zo goed  En je beschadigd er misschien je smallend van de drijfstang mee, de binnenkant waar het naaldlager in draaid. Dan slijt alles lekker.
niet doen dus 
Kan je beter zuigerstop doen, als je het gewoon heel voorzichtig doet. Ik doe altijd zuigerstop er in (moet wel met binnenrotor), helemaal er in draaien, en dan voorzichtig de krukas draaien totdat de zuiger tegen de zuigerstop komt. En dan doe ik de ringsleutel op vliegwielmoer, en dan heel rustig kracht zette, en steeds iets harder, dan gaat ie los zonder dat er wat kapot gaat hoor. Gewoon heel voorzichtig doen. En niet stom doen zoals ik een x had gedaan :(
trapte op de kickstart terwijl zuigerstop er nog in zat 
gelukkig nog niet met dit nieuwe big-end/smallend/zuiger/cillinder gebeurd!
Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 30-4-2003 15:18
|