Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1246 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9102 - mtx blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom_mtx 30-4-2003 12:57 Print topicpost
Posts: 163
ik ben m'n blok aan het reviseren(eerste keer), maar hoe kan ik m'n krukas blokkeren??

en moet de as van het schakelpookje er eerst uit??
 
Yeah, shoot the messenger! And his horse!

Rene 30-4-2003 13:11 Print reply
Posts: 2573
je moet hem echt helemaal uit elkaar halen, dus die as moet er ook uit.
(daarvor moet je wel eerst wat andere zooi weghalen)

de krukas doe ik altijd blokkeren door een pijp door de drijfstang te steken
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Pistonpen Paultje 30-4-2003 13:12 Print reply

Posts: 8678
en als je de cilinder er nog op hebt met een zuigerstop
 
Neonlampje 30-4-2003 13:19 Print reply

Posts: 14825
zuigerstop is imho erg slecht voor je naaldlager!!!

je moet een soort metaal een reepje uit zagen, zodat je het metaal net onder de bolling van het small-end van je drijfstang blijft haken... (zeg ik dat zo goed?)

metaal kan dan op het carter rusten, en je kan veel kracht uitoefenen, zondat dat je de lagerschaal ovaal maakt, of je naaldlager neukt.. (voor het bigend is het nooit goed, maarsjah.. wat anders he? )
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 30-4-2003 13:52 Print reply

Posts: 5996
mwa als je voorzichig doet..en een lager kan veel kracht hebben hoor wel van de goede kant. niet van de zeikant natuurlijk

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 30-4-2003 13:53
 
ik haat mensen
Saknet 30-4-2003 14:28 Print reply

Posts: 10355
ik heb wel eens met n (edit: hele dikke)schroevedraaier geprobeert door drijfstang,(oud ragblok, had haast etc.) resultaat was n klein vliegend stukje drijfstang

Dit bericht is ge-edit door barteld op 30-4-2003 14:28
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DaveTSX 30-4-2003 15:18 Print reply
Posts: 2033
zuigerstop is nog beter dan iets door je drijfstang steken

Je krachten komen dan verkeerd op de drijftang, namelijk word je drijfstang uit elkaar getrokken i.p.v. in elkaar gedrukt. En die bovenkant van je drijfstang kan niet zoveel kracht hebben als de onderkant, want de bovenkant is veel dunnere wand van smallend gat van drijfstang als de onderkant (waar de hele drijfstang opzit). Dus das niet zo goed En je beschadigd er misschien je smallend van de drijfstang mee, de binnenkant waar het naaldlager in draaid. Dan slijt alles lekker.

niet doen dus
Kan je beter zuigerstop doen, als je het gewoon heel voorzichtig doet. Ik doe altijd zuigerstop er in (moet wel met binnenrotor), helemaal er in draaien, en dan voorzichtig de krukas draaien totdat de zuiger tegen de zuigerstop komt. En dan doe ik de ringsleutel op vliegwielmoer, en dan heel rustig kracht zette, en steeds iets harder, dan gaat ie los zonder dat er wat kapot gaat hoor. Gewoon heel voorzichtig doen. En niet stom doen zoals ik een x had gedaan :(
trapte op de kickstart terwijl zuigerstop er nog in zat
gelukkig nog niet met dit nieuwe big-end/smallend/zuiger/cillinder gebeurd!

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 30-4-2003 15:18
 
http://www.2weird4u.com
ardan 30-4-2003 15:41 Print reply
Posts: 595
persoonlijk ben ik ook voor de zuigerstop.zolang als je de krukas rustig er tegen aan draait en dan pas kracht gaat zetten kan het volgens mij niet veel kwaad.

nooit ff terugdraaien en dan alles opengooien in de hoop dat het door de slag loskomt,dan mol je idd alles vanbinnen,maar als je dit zo doet,dan zal de rest ook wel niet vlotten

 
have a blast,go fast
Hier_ben_ik - Administrator 30-4-2003 19:41 Print reply

Posts: 8499
krukas blokkeren: hebben jullie ooit gedacht aan een schroevendraaier of doek ofzo tussen je krukastandwiel en koppelingshuis te douwen zodat je je bigend enzo niet verkloot??? die tandwielen zijn toch sterk zat.. en als er is een afbreekt ofzo: tis maar een brommertje, onderdelen kosten nix ongeveer...
 
Members zijn vervelend :-|
Pol de MT5 Crosser 30-4-2003 21:03 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

onderdelen kosten nix ongeveer...



Ja joh.......waarom heb ik dan nooit geld genoeg?
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
NSR RULEZZ 30-4-2003 21:13 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik

krukas blokkeren: hebben jullie ooit gedacht aan een schroevendraaier of doek ofzo tussen je krukastandwiel en koppelingshuis te douwen zodat je je bigend enzo niet verkloot??? die tandwielen zijn toch sterk zat.. en als er is een afbreekt ofzo: tis maar een brommertje, onderdelen kosten nix ongeveer...


ow dat is idd wel heel handig als jeje vliewiel er even af moet hebben:

olie aftappen
koppelings deksel eraf halen

en als je klaar bent:

nieuwe pakking ertussen doen
koppelingsdeksel er weer opdoen
olie er weer ingieten


denk dat een zuigerstop wel iets sneller gaat

ik stop altijd een schroefendraaier tussen de ophangpunten van de spoelen nooit iets mee gemolt

joost had er iets heel handigs voor gemaakt dat hij hij beter even zelf zeggen denkik want ik weet het niet helemaal meer: het was iig iets dat je aan je vliegwiel kon hangen en dan achter je stepje hangen ofzow en dan kon je hem zo los en vast draaien... ofzowiets
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Hier_ben_ik - Administrator 30-4-2003 21:24 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

[...]



Ja joh.......waarom heb ik dan nooit geld genoeg?

weet ik niet.. iedereen heeft altijd geld te kort, het maakt niet uit hoeveel je verdiend, je hebt nooit genoeg, sim-pel



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

[...]


ow dat is idd wel heel handig als jeje vliewiel er even af moet hebben:

olie aftappen
koppelings deksel eraf halen

en als je klaar bent:

nieuwe pakking ertussen doen
koppelingsdeksel er weer opdoen
olie er weer ingieten


denk dat een zuigerstop wel iets sneller gaat

ik stop altijd een schroefendraaier tussen de ophangpunten van de spoelen nooit iets mee gemolt

joost had er iets heel handigs voor gemaakt dat hij hij beter even zelf zeggen denkik want ik weet het niet helemaal meer: het was iig iets dat je aan je vliegwiel kon hangen en dan achter je stepje hangen ofzow en dan kon je hem zo los en vast draaien... ofzowiets



hij vroeg hoe hij zn krukas kon blokkeren.. zei niet dat het was om zn vliegwiel er af te halen, ik gebruik daarbij ook altijd gewoon een schroevendraaier
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved