Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakeld niet :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9097 - Schakeld niet :(
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hannes 30-4-2003 10:42 Print topicpost

Posts: 4530
Ik heb dus een oldtimer brommer, het blok is verder gewoon goed enzo 1x zacht kicken en hij loopt prima. Maar hij schakeld gewoon niet, het is een handschakel dus koppeling inknijpen en draaien. Het hele handvat koppelingssysteem hangt ook een beetje half 11 aan het stuur maar als ik schakel doet hij gewoon niks. Niet naar zijn 1 of 2 of 3 gewoon niks
Ik weet dat dit erg vaag is maar zouden jullie kunnen zeggen wat het zo;n beetje zou kunnen zijn en ik heb gekeken en de draad van de koppeling loopt gewoon in het blok dus is hopelijk daar binnen niet los ofzo. Ik weet dat dit erg vaag is maar ik probeer het nog zo duidelijk mogelijk te verwoorden. Dus ik weet niet wat het is blok is iniedergeval wel ok dat is gewoon kicken en lopen en nu blijft het dus nog bij lopen

EDIT:



Dit bericht is ge-edit door mr_chombo op 30-4-2003 11:45
 
Supermotard, seperates the men from the boys

Pumping Iron 30-4-2003 11:38 Print reply
Posts: 5
Het zou misschien wel kunne dat die kabel in je blok eruit is ofzo. Moet je eens proberen te schakel door aan de draad te trekken
 
Rudy 30-4-2003 11:39 Print reply

Posts: 3471
Meestal ontkoppeld de koppeling niet goed als je problemen hebt met het schakelen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hannes 30-4-2003 11:44 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

Meestal ontkoppeld de koppeling niet goed als je problemen hebt met het schakelen


En wat houd dat dan ongeveer in??? Ben nog niet echt een doorgewinterde brommer sleutelaar.
Hij staat nu iniedergeval stationair want kan er gewoon mee lopen enzo
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Pistonpen Paultje 30-4-2003 12:50 Print reply

Posts: 8678
pak eens een wasserpumpfzang, en zet deze op het koppelingshendeltje op het blok, haal hem nu zo ver mogelijk over en probeer opnieuw te schakelen...lukt het niet, kom dan terug
 
De Schout 30-4-2003 13:29 Print reply
Posts: 5327
het ligt niet aan de kopling denk ik, want hij zegt dat ie wel kan schakelen, maar dat er nix gebeurt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Hannes 30-4-2003 13:41 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

pak eens een wasserpumpfzang, en zet deze op het koppelingshendeltje op het blok, haal hem nu zo ver mogelijk over en probeer opnieuw te schakelen...lukt het niet, kom dan terug


Kijk dat heb ik nu wel gedaan en hij staat nu in zijn 3.
Maar nu kan ik hem niet meer schakelen dus aan het handvat draaien om hem in zijn 2 of 1 of 0 te zetten. Wat moet ik nu doen
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Saknet 30-4-2003 14:17 Print reply

Posts: 10355
pak diezelfde tang en draai m weer terug naar zn vrij
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DaveTSX 30-4-2003 15:26 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

pak diezelfde tang en draai m weer terug naar zn vrij


nee daar heeft ie wat aan, kan ie lekker gaan rondrijden met een tang aan z'n stuur
 
http://www.2weird4u.com
Hannes 30-4-2003 15:45 Print reply

Posts: 4530
Ja daarom, maar goed hij staat dus nu in zijn laatste versnelling, denk ik want hij staat erg zwaar. Maar goed hoe zou ik nu dat bakkie aan de praat moeten krijgen kwa schakelen dan.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
User 927 30-4-2003 15:53 Print reply

Posts: 6405
Denk dat je handvat draaigeval kaput is

Misschien dat de kabel uit het handvat ligt
 
YAMAHAFREAK 30-4-2003 16:02 Print reply
Posts: 1001
heb je de kabels van t schakelsysteem al s bekeken en doorgesmeerd? heb je t hele handvat+schakel/koppelsysteem op t stuur al uit elkaar gehad? als je dat nou s doet
das t meest kwetsbare. t versnellingbakje gaat niet zo snel kapot
ow en als ie zwaar draait is t waarschijnlijk je eerste versnelling (tenminste als je met de hand t achterwiel ronddraait) en anders probeer je toch gewoon in die ene versnelling te rijden? ben je r gauw achter welke versnelling t is..
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Hannes 30-4-2003 16:45 Print reply

Posts: 4530
Ja ik moet eigenlijk een boekje ofzo hebben om te kijekn hoe het nou eigenlijk hoort te zitten.
Weet geen bal van die handschakel bakkies.

 
Supermotard, seperates the men from the boys
YAMAHAFREAK 30-4-2003 17:43 Print reply
Posts: 1001
ik ook niet hoor maar 1 ding is zeker
je moet 2 kabels hebben volgens mij
1tje voor opschakelen en 1tje voor terugschakelen...
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Hannes 30-4-2003 17:44 Print reply

Posts: 4530
2 kabels???

Ik heb er 1tje gaan in het handvat de koppeling dus.
en 1tje in het draaimechanisme om te schakel. Ik zal wel effe een fototje maken

EDIT:






Dit bericht is ge-edit door mr_chombo op 30-4-2003 17:56
 
Supermotard, seperates the men from the boys
YAMAHAFREAK 30-4-2003 18:05 Print reply
Posts: 1001
toch maar gewoon uit elkaar uithalen dus...
heel voorzichtig zijn want waarschijnlijk werkt ie met allemaal veertjes enzo die m terugduwen
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!

Dit topic is 1097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved