Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tuner in Lemmer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9091 - Tuner in Lemmer?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YAMAHAFREAK 1-5-2003 18:31 Print reply
Posts: 1001
volgens mij zijn r niet veel mensen die doorhebben dat elke setup zn eigen pijp heb en andersom...
je kunt dus ook je setup aanpassen op je pijp...
die vergelijking met rossi slaat dus behoorlijk de plank mis dick
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Neonlampje 1-5-2003 18:38 Print reply

Posts: 14825
Er was eens een tuner uit lemmer,
hij tunede zelfs een emmer!
Zijn kruiwagen liep 102,
daar scoorde hij vele meisjes mee...
Hij was helemaal verknocht,
en heeft daarom al zn emmers verkocht.
Dit is de reden,
waarom alle snelle brommer zijn verdwenen!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-5-2003 18:40 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen-MTX

Jah, 70cc...
boeie dat je daar maar 105 me haalt, issie niet goed getuned..




moet je tegen deeftsx zeggen worttie boos
 
jeroen 1-5-2003 18:41 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Er was eens een tuner uit lemmer,
hij tunede zelfs een emmer!
Zijn kruiwagen liep 102,
daar scoorde hij vele meisjes mee...
Hij was helemaal verknocht,
en heeft daarom al zn emmers verkocht.
Dit is de reden,
waarom alle snelle brommer zijn verdwenen!


whahah ab normaal style

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

[...]

moet je tegen deeftsx zeggen worttie boos


jah, tsx, daar noem je ook wat
 
YAMAHAFREAK 1-5-2003 18:45 Print reply
Posts: 1001
kan ons deef nou schelen dan? we hebben t hier over Henk Stoet(e)/(en)

ben r trouwens al achter dat ie ongeveer daar zat waar Lasaulec nou zit. bovendien lijkt t erop dat t geen motorzaak maar een fietsenzaak was waar ze ook motoren verkochten en brommers tuneden

Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 1-5-2003 18:47
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 1-5-2003 18:50 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DeAmOnChiLd

kreidler rijd met met een 6/3 cylinder ook zonder niet al teveel problemen de 125km/h

cyl laten toenen tot 12pk uitlaat van homoet eronder race ontsteking ( met std 4 bak ) en je komt ook wel in die richting hoor.


Oom van mij heeft een Kreidler rs50 (bj 68 d8 ik) getuned door homoet, homoet pijp , 28mm dell orto (vlakke schuif) enz enz enz
Ding loopt op digiteller een ~120 (dit is dus zo'n 12pk versie..).
6.2 haalt de 90 net...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

volgens mij zijn r niet veel mensen die doorhebben dat elke setup zn eigen pijp heb en andersom...
je kunt dus ook je setup aanpassen op je pijp...
die vergelijking met rossi slaat dus behoorlijk de plank mis dick


Org pijp is gemaakt voor 3000 toeren oid (naja volgens mij bakken ze gewoon wat inelkaar en rekenen ze er zowizo helemaal nix aan maargoed).
Met org pijp kom je echt niet op 125 klaar over en uit....

Dit bericht is ge-edit door rudy op 1-5-2003 18:51
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
YAMAHAFREAK 1-5-2003 18:57 Print reply
Posts: 1001
interesseert me verder ook niet
die kerel moet gewoon zo'n 6bak in mn fs1blokje bouwen
daar gaat me om.
ik wil gewoon een supersnel blok en de uitlaat laat ik r dan wel bij uitrekenen
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
thahondaman 1-5-2003 19:07 Print reply

Posts: 523
wil niet lullg doen hoor maar kreidler record 50cc staat op 221 km per uur

en ze reden met een 28mm bing met roterende inlaat een 12pk set voor kreidler die brengt je tog al gauw aan de 140 hoor en dan hoef je nog niet eens zo'n hele snelle uitlaat te hebbeb

tha honda man p.s ik heb ook kreidler gereden maaazaaaall
 
een echte man rijdt op een honda mb
Rudy 1-5-2003 19:14 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

wil niet lullg doen hoor maar kreidler record 50cc staat op 221 km per uur

en ze reden met een 28mm bing met roterende inlaat een 12pk set voor kreidler die brengt je tog al gauw aan de 140 hoor en dan hoef je nog niet eens zo'n hele snelle uitlaat te hebbeb

tha honda man p.s ik heb ook kreidler gereden maaazaaaall



Bla die blablabla

ik heb dr zelf op gereden dus lul niet zo dom......

en roterende inlaat heeft een 12pk versie niet.... hebben alleen de echte racers
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
verwijderd 1-5-2003 19:44 Print reply
Posts: 4082
onmogelijk om die snelheid te halen met een ori "uitlaat"...

ze snappen (nog) niet hoe belangrijk het uitlaat is voor een 2takt.
 
marcel 1-5-2003 21:18 Print reply

Posts: 1533
er zijn zelfs beperkte setjes gemaakt van 18 pk voor kreidler. wel watergekoeld dan en roterende inlaat en al dat soort gein.

maar een 6,3 pk superbreitwand is meestal gelijk al meer. Die 6,3 dat scoort ie op de brommer (motor) waar die origineel op zit. das dus een (langzame) uitlaat en een 18 mm. Wanneer je er een homoetje onder doet en een 22 oid en een mooi (en goed) luchtfiltertje dan scoor je al snel 8 PK. beetje goed afstellen en mooi afwerken dan is dit makkelijk haalbaar. Wil je nog meer dan moet je hem waarschijnlijk effe opsturen naar soest en dan maken ze je uitlaatpoort wat groter en maken ze twee extra spoelpoorten boven de inlaat. Als dat gedaan is zit je toch echt al snel op 10 a 11 pk. een kerel bij mij uit de klas heb dit ook gedaan en met deze cilinder crost hij nu bij de kreidler klasse oid. dus hij zal het best weten denk ik.
 
YAMAHAFREAK 1-5-2003 21:28 Print reply
Posts: 1001
kreidler was niet t onderwerp van dit topic jongens...
ennuh symen ik weet echt wel dat de maten van een uitlaat heel erg belangrijk zijn voor de prestaties van een 2takt. hoe meer factoren je rin betrekt, hoe beter de uitlaat wordt (als je t op de goeie manier doet)

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Hans F 1-5-2003 23:00 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

ik weet echt wel dat de maten van een uitlaat heel erg belangrijk zijn voor de prestaties van een 2takt.


waarom post je dit dan?

Quote:
Een collega van me had daar toen zn DT-tje laten tunen en die liep 125 met 50cc en originele uitlaat en een zelfgemaakte 6bak (1,2 omlaag, 3,4,5,6 omhoog)


 
Rene 1-5-2003 23:35 Print reply
Posts: 2573
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

wil niet lullg doen hoor maar kreidler record 50cc staat op 221 km per uur

en ze reden met een 28mm bing met roterende inlaat een 12pk set voor kreidler die brengt je tog al gauw aan de 140 hoor en dan hoef je nog niet eens zo'n hele snelle uitlaat te hebbeb

tha honda man p.s ik heb ook kreidler gereden maaazaaaall






Dit bericht is ge-edit door Rene op 1-5-2003 23:36
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
jeroen 2-5-2003 0:52 Print reply

Posts: 15066
205 is de gem. snelhied..heen en terug.
Het hoogste dat ze ooit gehaald hebben is idd 221 km/h
 

Dit topic is 2946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved