voor diegene die een stotterende begrenser hebben, als je brommer zonder begrenser in dat toerengebied rijd, maar dus niet begrenst is, dan komt ie er gewoon doorheen.
dan merk je het stotteren gewoonweg niet omdat je nog veel meer gas over hebt
conclusie: afstellen
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ja begrenzers zijn wel makkelijk met rollerbank oid, maar die dingen moet je alleen gebruiken als het echt nodig is je ontsteking wil namelijk wel eens opblazen(ervaring)
heb een keer een week lang met begrenser aan gereden zonder dat ik het merkte, jah ik schelde wel op de brommer van waarom die nou zo tering verrot reed , maar na een week de begrenser er op te hebben gehad was de onsteking nog steeds goed...
ik heb niets als slechte ervaringen met begrenzers, allemaal sputteren. Wat valt er nou af te stellen als je brommer goed rijd? Ik geloof niet dat dat zoveel kan uitmaken. Zoals mijn brommer destijds was afgesteld reed hij goed, in het hele bereik geen klachten, ook niet bij weinig gas bij hoge of lage toeren. Gewoon zoals het hoort. Zodra ik de begrenzer aanzette was het hopeloos en ging ie niet harder dan 30, al sputterend/schokkend enzo..ben ik dan ook snel mee gestopt om mijn lieve krukas een beetje te ontzien. Ik heb het wel gevoeld, een mb8 kwijt +250 gulden een een 70 cc setup in beslag genomen + 100 euro boete.(voorkomen. Lekker 50 cc blijven rijden. met 70 km/h kom je er ook.
Je moet zorgen dat hij in de dip voor de powerband begrenst, dan gaat hij ook niet stotteren (omdat hij dan niet genoeg vermogen heeft om erdoorheen (te proberen) te trekken. 12 standen ding heeft mij ook ooit eens een flinke boete gescheeld.