Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Met 1 zuigerveer rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9066 - Met 1 zuigerveer rijden
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR RULEZZ 29-4-2003 19:49 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

afbeelding
Fototje van L-veer

Grootste voordeel van enkele veer lijkt mij wrijving (en heel iets gewicht , ijzer is zwaarder dan alu namelijk...)

Verder klopt het dat compressie toerental afhankelijk is (kawasaki geeft hun compressie zelfs bij high en low speed op )

Owja ik heb persoonlijk een hekel aan L-veren omdat ze erg knapgevoelig zijn en bij tewarm worden heel snel lam worden

Dit bericht is ge-edit door rudy op 29-4-2003 16:45


heb je ook een foto van een normale veer? plz.
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Neonlampje 29-4-2003 21:50 Print reply

Posts: 14825
hmm ik zat er ff over te denken, wat barry's tuner zegt is waar, de onderste zuigerveer geeft veel warmte af, wat erg belangrijk is!
compressie verlies zal in lage toeren merkbaar zijn, maargoed.. welke getunede brommer gaat nu onder de 6k rijden?

L veren.. sjah.. hoorde laatst iets over dat ze toch niet zo goed zijn als in theorie..
 
Rudy 29-4-2003 22:18 Print reply

Posts: 3471

Vette puch zuigerveer
Grote versie

Zuigerveerje van cr (heel stuk platter als die van puch , verder weinig bijzonder)


Zuigerveren van mijn oude rm80 die helemaal vastgekoold zitten (krijg ze er ook met grof geweld niet uit )

ja hij is netjes warm geworden

Zuiger collectie (naja deel dr van)

Dit bericht is ge-edit door rudy op 29-4-2003 22:21
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 30-4-2003 11:48 Print reply
Posts: 1755
L-veren, zijn dat nou Dykes veren, of is dat weer iets heel anders?
 
ardan 30-4-2003 12:29 Print reply
Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Geef pagina nummer maar, ik heb bell ook dus

edit: daar heb ik dan overheen gelezen :S...vaag.

Maar L-veren zijn dus een type zuigerveer? Volgens mij weten ze bij de brommerboer hier het verschil nie, want de ene keer krijg ik gewone en de andere keer L-veren...

Dit bericht is ge-edit door huh op 29-4-2003 17:28


blz 214-215

L-veer en dyke ring is dus hetzelfde.

bell zegt dat het door vele tuners niet gebruikt word omdat 'sticking' wel vaker voorkomt.hijzelf heeft het nog niet meegemaakt,maar hij reviceerd dan ook om de 300 miles.
 
have a blast,go fast
Hier_ben_ik - Administrator 30-4-2003 19:35 Print reply

Posts: 8499
topic is geloof ik al eens eerder langs geweest....
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 7168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved