Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Met 1 zuigerveer rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9066 - Met 1 zuigerveer rijden
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JIMMY 28-4-2003 18:53 Print topicpost

Posts: 2765
vraagje, kan je ook gewoon goed met 1 zuigerveer rijden in plaats met 2 zuigerveren?
 

Blukaap 28-4-2003 20:00 Print reply

Posts: 10006
Jah, kan zonder problemen.

Vaak zat gedaan als ik er weer 1 gemold had .
 
Bastila is lief
Daan -> TSX 28-4-2003 20:18 Print reply
Posts: 472
Uhm, waarom vraag je dit? Want je komt natuurlijk wel vooruit, maar als je het wil doen om kosten te besparen ofzo, dan lijkt dit me niet echt de oplossing ...
 
S.B. Driver 28-4-2003 20:48 Print reply
Posts: 254
ik reed met me 70 cc zeta op me kreidler ook maar met 1 veer de L veer was er vanaf , maar als er 2 opkunnen zou dat wel beter zijn .......
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-4-2003 20:58 Print reply

Posts: 17929
maakt geen hol uit in compressie of vermogen waarom hebben sommige snelle cilinders (bijna alle polini)1 zuigerveer?? omdat het minder wrijving geeft maar je gaat er niet sneller of langzamer van
 
Neonlampje 28-4-2003 20:58 Print reply

Posts: 14825
zou het alleen doen wanneer je je blok flink tuned, anders lekker met 2 rijden..
 
Pol de MT5 Crosser 28-4-2003 21:00 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S.B. Driver

ik reed met me 70 cc zeta op me kreidler ook maar met 1 veer de L veer was er vanaf , maar als er 2 opkunnen zou dat wel beter zijn .......




Huhhhhhhhhhhh ZETA heeft toch maar altijd 1 L veer?????
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
chriss 28-4-2003 21:06 Print reply
Posts: 1859
wat is een L veer eigenlijk? de sluiting ofzo?

en hoe zit et met de rest van die benamingen voor sluitingen?
 
S.B. Driver 28-4-2003 21:15 Print reply
Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

[...]




Huhhhhhhhhhhh ZETA heeft toch maar altijd 1 L veer?????


neej deze 2 een L veer dus en nog een normale er achter ........
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-4-2003 21:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

wat is een L veer eigenlijk? de sluiting ofzo?

en hoe zit et met de rest van die benamingen voor sluitingen?


nee normaal als je een zuigerveer doorbreekt issie vierkant, als je een L veer doorbreekt heeft die een l vorm aan de kant waar die de cilwand raakt issie hoger dan aan de kant waar die tegen de zuiger zit

en de rest een b sluiting zie je niet als je de zuigerveer tegen elkaar drukt en een c sluiting dan zie je zoon half maantje

Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 28-4-2003 21:18
 
huh 29-4-2003 11:22 Print reply
Posts: 1755
Volgens mij slijt je cilinder ook minder...ergens gelezen.

Ik heb het ook gedaan, maar nou is ie half vastgelopen. Loopt iedereen te zeiken dat het daardoor kwam . Onzin lijkt mij. Is toch juist een kleinere kans dat ie vastloopt als je met minder zuigerveren rijdt?
 
Blukaap 29-4-2003 11:25 Print reply

Posts: 10006
Minder veren, minder kans om vast te lopen, jah, kan opzich
Denk dat ie gewoon te arm liep ofzo.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 29-4-2003 11:26 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

zou het alleen doen wanneer je je blok flink tuned, anders lekker met 2 rijden..


waarom eigenlijk? minder vrijving dan ofzo? maar die ene veer slijt dan wel sneller..
 
ik haat mensen
Hans F 29-4-2003 11:46 Print reply
Posts: 4326
minder wrijving idd, maar wel meer compressieverlies, die wrijvingvermindering begint pas tegen het compressieverlies op te wegen als je veel boven de 9 a 10 k draait.
 
huh 29-4-2003 11:48 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

minder wrijving idd, maar wel meer compressieverlies, die wrijvingvermindering begint pas tegen het compressieverlies op te wegen als je veel boven de 9 a 10 k draait.


Dus je verliest in principe acceleratiesnelheid?
 
Hans F 29-4-2003 11:55 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]


Dus je verliest in principe acceleratiesnelheid?


wtf is acceleratiesnelheid

Aan de ene kant zorg je voor minder verlies (hoger rendement dus), aan de andere kant verlies je gewoon effectieve druk (wat er voor zorgt dat je koppel en daarmee je vermogen afneemt).

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 29-4-2003 11:57
 

Dit topic is 7169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved