Blukaap |
28-4-2003 20:00 |
Posts: 10008 |
Jah, kan zonder problemen.
Vaak zat gedaan als ik er weer 1 gemold had .
|
|
Bastila is lief |
|
Daan -> TSX |
28-4-2003 20:18 |
Posts: 472 |
Uhm, waarom vraag je dit? Want je komt natuurlijk wel vooruit, maar als je het wil doen om kosten te besparen ofzo, dan lijkt dit me niet echt de oplossing ...
|
|
|
|
S.B. Driver |
28-4-2003 20:48 |
Posts: 254 |
ik reed met me 70 cc zeta op me kreidler ook maar met 1 veer de L veer was er vanaf , maar als er 2 opkunnen zou dat wel beter zijn .......
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-4-2003 20:58 |
Posts: 17929 |
maakt geen hol uit in compressie of vermogen waarom hebben sommige snelle cilinders (bijna alle polini)1 zuigerveer?? omdat het minder wrijving geeft maar je gaat er niet sneller of langzamer van
|
|
|
|
Neonlampje |
28-4-2003 20:58 |
Posts: 14825 |
zou het alleen doen wanneer je je blok flink tuned, anders lekker met 2 rijden..
|
|
|
|
Pol de MT5 Crosser |
28-4-2003 21:00 |
Posts: 2892 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S.B. Driver
ik reed met me 70 cc zeta op me kreidler ook maar met 1 veer de L veer was er vanaf , maar als er 2 opkunnen zou dat wel beter zijn .......
Huhhhhhhhhhhh ZETA heeft toch maar altijd 1 L veer?????
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
chriss |
28-4-2003 21:06 |
Posts: 1859 |
wat is een L veer eigenlijk? de sluiting ofzo?
en hoe zit et met de rest van die benamingen voor sluitingen?
|
|
|
|
S.B. Driver |
28-4-2003 21:15 |
Posts: 254 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser
[...]
Huhhhhhhhhhhh ZETA heeft toch maar altijd 1 L veer?????
neej deze 2 een L veer dus en nog een normale er achter ........
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-4-2003 21:18 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chriss
wat is een L veer eigenlijk? de sluiting ofzo?
en hoe zit et met de rest van die benamingen voor sluitingen?
nee normaal als je een zuigerveer doorbreekt issie vierkant, als je een L veer doorbreekt heeft die een l vorm aan de kant waar die de cilwand raakt issie hoger dan aan de kant waar die tegen de zuiger zit
en de rest een b sluiting zie je niet als je de zuigerveer tegen elkaar drukt en een c sluiting dan zie je zoon half maantje
Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 28-4-2003 21:18
|
|
|
|
huh |
29-4-2003 11:22 |
Posts: 1755 |
Volgens mij slijt je cilinder ook minder...ergens gelezen.
Ik heb het ook gedaan, maar nou is ie half vastgelopen. Loopt iedereen te zeiken dat het daardoor kwam . Onzin lijkt mij. Is toch juist een kleinere kans dat ie vastloopt als je met minder zuigerveren rijdt?
|
|
|
|
Blukaap |
29-4-2003 11:25 |
Posts: 10008 |
Minder veren, minder kans om vast te lopen, jah, kan opzich
Denk dat ie gewoon te arm liep ofzo.
|
|
Bastila is lief |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
29-4-2003 11:26 |
Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
zou het alleen doen wanneer je je blok flink tuned, anders lekker met 2 rijden..
waarom eigenlijk? minder vrijving dan ofzo? maar die ene veer slijt dan wel sneller..
|
|
ik haat mensen |
|
Hans F |
29-4-2003 11:46 |
Posts: 4326 |
minder wrijving idd, maar wel meer compressieverlies, die wrijvingvermindering begint pas tegen het compressieverlies op te wegen als je veel boven de 9 a 10 k draait.
|
|
|
|
huh |
29-4-2003 11:48 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
minder wrijving idd, maar wel meer compressieverlies, die wrijvingvermindering begint pas tegen het compressieverlies op te wegen als je veel boven de 9 a 10 k draait.
Dus je verliest in principe acceleratiesnelheid?
|
|
|
|
Hans F |
29-4-2003 11:55 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: huh
[...]
Dus je verliest in principe acceleratiesnelheid?
wtf is acceleratiesnelheid
Aan de ene kant zorg je voor minder verlies (hoger rendement dus), aan de andere kant verlies je gewoon effectieve druk (wat er voor zorgt dat je koppel en daarmee je vermogen afneemt).
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 29-4-2003 11:57
|
|
|
|