Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aanlopend voorwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1403 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9065 - aanlopend voorwiel
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 28-4-2003 17:33 Print topicpost
Posts: 4082
bij de kx van dick draait het wiel wat zwaar, waarschijnlijk loopt de voorrem wat aan. volgens mij komt dit gewoon door oude remolie? of lucht bij de remolie?
of kan het ook een andere reden hebben?
 

Rudy 28-4-2003 17:39 Print reply

Posts: 3471
Zand tussen remblok en klauw oid

Gewoon ff zooi uitelkaar halen >> schoonmaken en het is meestal al weer goed..

Remolie/lucht heeft opzich nix met aanlopen te maken
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 28-4-2003 17:53 Print reply

Posts: 13825
remzuigertjes die niet goed terug gaan door vuil?

kijk eens of de remblokken op de schijf zitten (zonder de rem in te knijpen..)
 
Rudy 28-4-2003 17:54 Print reply

Posts: 3471
ja heb je bij crossers komen de zuigers gewoon niet meer terug door grond,vuil enz
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
verwijderd 28-4-2003 18:01 Print reply
Posts: 4082
maar je kunt de remhandle ook bijna tot het handvat inknijpen...
 
Blorn 28-4-2003 18:02 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

ja heb je bij crossers komen de zuigers gewoon niet meer terug door grond,vuil enz
was neit bedoeld als vraag...

DAN zou je eens moeten ontluchten (en gelijk nieuwe olie inkijlen..)
 
chriss 28-4-2003 19:18 Print reply
Posts: 1859
lagers mischien?
 
Nasic 28-4-2003 20:01 Print reply
Posts: 890
als het na een tijdje rijden pas begint dan zit er lucht in de leidingen. maar dan zou ie nu al sponzig moeten aanvoelen

anders zullen ws de zuigers niet goed terugkomen, misschien door vuil of ruwheden aan de zuiger.
 
Ducati 900SS
verwijderd 28-4-2003 20:04 Print reply
Posts: 4082
ja, kheb al putoline remolie besteld.
zitten trouwens ook nieuwe remblokjes op. maar dat vind ik geen goed excuus, wil niet dat die shit aanloopt op de crossbaan...
 
Rudy 28-4-2003 20:58 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
was neit bedoeld als vraag...

DAN zou je eens moeten ontluchten (en gelijk nieuwe olie inkijlen..)

hehe

idd lucht in (nooit grappig trouwens)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nasic
anders zullen ws de zuigers niet goed terugkomen, misschien door vuil of ruwheden aan de zuiger.


Wat zei ik in de 1e post




Ruwheid vd zuiger lijkt me trouwens erg sterk bij een net 3jaar oude kx....


Dit bericht is ge-edit door rudy op 28-4-2003 20:59
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
verwijderd 29-4-2003 19:37 Print reply
Posts: 4082
hij voeld iig wel sponsig aan.
hoe kan ik de remolie het best vervangen?
ik heb geen injectie spuit
 
Blorn 29-4-2003 19:39 Print reply

Posts: 13825
haal dr eentje bij de drogist/apotheek kost (vrijwel) nix
 
Rudy 29-4-2003 20:25 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

hij voeld iig wel sponsig aan.
hoe kan ik de remolie het best vervangen?
ik heb geen injectie spuit

het beste gaat het eronder (bij de remklauw dus)
eruit zuigen en het potje zelf bijvullen net zo lang tot de remvloeistof schoon is
Ik doe het zelf met een oude compressor(dan op de inlaatkant van de compressor)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 30-4-2003 7:56 Print reply

Posts: 8499


gewoon ff schoonmaken, mijn schijven lopen ook altijd wat aan, is normaal..

remolie vervangen: je maakt boven het reservoirtje open, giet daar olie in, draait onder bij de remklauw dat nippeltje los (na hier een slangetje dat in een bekertje oid uitkomt op gezet te hebben) en dan nijp je de remhendel in, draai je dat nippeltje weer vast en pas DAARNA laat je de remhendel los, zo begin je weer van voor af aan en dan gewoon doorgaan tot de remolie onderaan niet meer zwart is maar gewoon de nieuwe olie.

remvloeistof is trouwens wel rotspul, beetje mee oppassen..

ohja, en je mag ook niet 2 verschillende soorten remolie door elkaar gebruiken

maaarrr symen: ik had toch wel gedacht dat je zelf het antwoord op je vragen zou weten.. valt me een beetje tegen om eerlijk te zijn
 
Members zijn vervelend :-|
verwijderd 30-4-2003 10:47 Print reply
Posts: 4082


kheb dat nog nooit gedaan, omdat ik er nog nooit problemen mee gehad heb...
en ik was van plan het met een spuit nieuwe olie erin te doen.
kheb trouwens putoline remolie gekocht (NOOIT goedkope remolie kopen!)
 
Rudy 30-4-2003 11:30 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik



gewoon ff schoonmaken, mijn schijven lopen ook altijd wat aan, is normaal..

remolie vervangen: je maakt boven het reservoirtje open, giet daar olie in, draait onder bij de remklauw dat nippeltje los (na hier een slangetje dat in een bekertje oid uitkomt op gezet te hebben) en dan nijp je de remhendel in, draai je dat nippeltje weer vast en pas DAARNA laat je de remhendel los, zo begin je weer van voor af aan en dan gewoon doorgaan tot de remolie onderaan niet meer zwart is maar gewoon de nieuwe olie.

remvloeistof is trouwens wel rotspul, beetje mee oppassen..

ohja, en je mag ook niet 2 verschillende soorten remolie door elkaar gebruiken

maaarrr symen: ik had toch wel gedacht dat je zelf het antwoord op je vragen zou weten.. valt me een beetje tegen om eerlijk te zijn


mijn compressor tech werkt veel beter... veel motorzaken doen het precies hetzelfde....
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved