Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70 cc vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9048 - 70 cc vraagjes
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

REPSOL_MIKE 27-4-2003 22:04 Print topicpost

Posts: 2238
ik heb vandaag mn 70 cc op mn nsr gelegd alleen nou heb ik dus paar vraagjes...

bv ik heb een 18 mm japan carb,maar helemaal aan de onder kant zit er een pijpje aan de vlotterbak vast en als ik mn benzine kraantje openzet komt er steeds wat benzine uit gelopen wat is dit?en hoe te verhelpen?dicht frotten???met wat???


oja en je hoeft tog helemaal geen veranderingen aan je ontsteking te maken,als je van 50 naar 70 gaat?...alvast bedankt...

Dit bericht is ge-edit door repsol_nsr op 27-4-2003 23:45
 

SIWWN 27-4-2003 22:12 Print reply
Posts: 7079
Dat pijpje onderaan je carburateur is je overloop en als die maar blijft stromen sluit je vlotter niet goed af volgens mij. Dan moet je je vlotterbak loshalen en dan effe het vlottertje en naaldje nakijken/schoonmaken.


Onsteking hoef je niet te veranderen maar je kan hem wel eventueel uitveilen, daarvoor moet je even in de FAQ kijken


 
Blorn 27-4-2003 22:15 Print reply

Posts: 13825
zal wel een 18 keihin zijn, en die staan er om bekend te lekken...
 
Mt_Luuk 27-4-2003 22:15 Print reply
Posts: 58
Haal je vlotterbak er af...doe er wat benzine in.... do ehem weer dicht houd em niet schuin..dan is het verholpen als het goed is
suc6
 
Rtm 27-4-2003 22:25 Print reply

Posts: 784
in de carburateur zit een vlotterbak, die zorgt er voor dat de cylinder constant benzine toegevoerd kan krijgen, dus eigenlijk een soort klein benzine tankje.

Er loopt dus benzine vanuit de tank naar de vlotterkamer en als de vlotterkamer vol is dan gaat de vlotter (een soort dobber) omhoog en die sluit met een vlotternaald de benzinetoevoer (tijdelijk) af. Als er weer benzine nodig is dan drijft die vlotter dus weer omlaag etc. etc.

MAAR als nou die vlotternaald niet goed afsluit blijft er dus benzine uit de tank komen, ook als dat niet nodig is. En daarvoor is dat overloopje, zodat de benzine niet overloopt tot aan je sproeier en verder toch..?

Om een lang verhaal kort te maken:
Maak je carb open, en maak t ff schoon succes
 
Neonlampje 27-4-2003 22:30 Print reply

Posts: 14825
nog nooit een keihin gezien die niet lekte.. schroefje erin dus!
 
REPSOL_MIKE 27-4-2003 22:32 Print reply

Posts: 2238
jah ik dacht al dat et een overloopje was maar hoe moet ik die vlotter schoonmaken wa valt daar aan schoon te maken.?...kan ik nie een stukje slang derop zetten??
 
REPSOL_MIKE 27-4-2003 23:47 Print reply

Posts: 2238
ik bedoel als je aan dat overloopje een stukje slang maakt dat afsluit en/of hoger eindigt dan je vlotterbak dan ist tog oke?
of heb je dan een te hoge druk in je vlotterkamer?
 
Steve_ZHC 28-4-2003 2:37 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

nog nooit een keihin gezien die niet lekte.. schroefje erin dus!


Barbaar!
Ik heb meerdere Keihins gehad en ze lekten nooit (lang).
De truc is, om ze ONDERSTEBOVEN in elkaar te zetten.

En als ze dan toch lekken, tik je ff met de achterkant v/e schroevedraaier tegen de vlotterbak, totdat het over is.

En de bende moet idd goed schoon zijn.

Een Keihin is een ?chte kwaliteits carb.
Ik heb liever een Keihin dan een Mikuni.
Een Keihin moet je alleen wel netjes behandelen, anders pakt 'ie je terug zeg maar
 
solidsjakie 28-4-2003 9:50 Print reply

Posts: 2291
zit het schroefje wel dicht?
 
Hans F 28-4-2003 10:14 Print reply
Posts: 4326
ik heb nog nooit een keihin gehad die lekte...
en ik heb er een stuk of 5 gehad.
 
speedfreak125 28-4-2003 10:17 Print reply
Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: repsol_nsr

ik bedoel als je aan dat overloopje een stukje slang maakt dat afsluit en/of hoger eindigt dan je vlotterbak dan ist tog oke?
of heb je dan een te hoge druk in je vlotterkamer?


toen ik dat dicht maakte kon ik even rijden zonder lekkage, maar daarna viel die uit omdat die toen verzopen was
 
de enige goede agent is een dode of half-dode
REPSOL_MIKE 28-4-2003 14:51 Print reply

Posts: 2238
jah tis al opgelost die vlotter bakjes hingen te laag dus ff verbogen en na een stuk of 6 keer de carb eraf te halen is het gevonden
........
 

Dit topic is 573 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved