Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bimotion wat betekend/is wat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9037 - bimotion wat betekend/is wat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 27-4-2003 12:51 Print topicpost

Posts: 2339
hoi wou met een proggie van biomotion een powerbox uitrekenen maar ik begrijp niet wat ze met sommige dingen presies bedoelen.

engine: wat moet je er in vullen? hoeveel cc je hebt?

bore: lijkt me diameter

stroke: de slag? en hoeveel is die dan voor een NSR blok 41.4 tog?

rod length: ?

piston displacement: daar geeft die zelf al een getal voor wat houd die in?

-dan geeft die aan het minimum en maximum inhoud dat de box zou moeten hebben en dan moet je zelf wat invullen.. wat?

branch pipe:?

crank speed to improve: ?

en van daar kan ik niet verder omdat die een error geeft waarscheinlijk omdat ik voor crankspeed niets ingevult heb.

als iemand me dit zou kunnen uitleggen erg bedankt



 

Ronald 27-4-2003 12:54 Print reply
Posts: 956
heb hier laatst ook met harrie mee zitten kloten, geloof dat engine niet zoveel uitmaakt, moet je gewoon wat invullen, bijv. nsr50
bore = boring
stroke = slag (een mbx80 heeft slag 41,4)
rod length = drijfstanglengte

rest weet ik ook niet precies
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-4-2003 12:55 Print reply

Posts: 17929
crank speed = krukas snelheid
 
Ralf 27-4-2003 12:58 Print reply

Posts: 9073
Bore is boring, Stroke slag, bij NSR blok en MBX80 41.4, Rod lenght is normaal 2x de slag, bij NSR dacht ik 91. Crank speed op topvermogen zetten, 9000 ofzo, maakt niet zoveel uit.
Displacement cylinderinhoud..

Branch pipe, lijkt me slangetje naar box ofzo?


 
boerjef 27-4-2003 12:59 Print reply
Posts: 265
oh, ik dacht dat bimotion was om je snelheid te berkenen.
Hoe noemt dat programmatje dan?(en waar vind ik het?)
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
Blorn 27-4-2003 13:00 Print reply

Posts: 13825
waar je dipje dus zit
 
MB50TUNED 27-4-2003 13:10 Print reply
Posts: 1054
http://www.bimotion.go.to/
Staat een online manual en toerental maakt wel degelijk veel uit. ik zou eerder voor 7000 gaan of misschien nog wel lager.


Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 27-4-2003 13:13
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
SIWWN 27-4-2003 13:22 Print reply
Posts: 7079
Powerbox is dus gewoon Yamaha's Energy Induction System oftwel Y.E.I.S. wat een RD ook al heeft.

DT80LC2 heb ook al standaard Y.E.I.S.
En een V-MAX heb V Boost

Yamaha ruled

Ga ook eens effe proberen te berekenen


 
NSR JunK 27-4-2003 13:34 Print reply

Posts: 2339
ik begin het te begrijpen, als ik het goed heb kan je de lengte van je slang berekenen als je de inhoud en de binnendiameter van je slang weet. correct me if im wrong

en hoe weet ik wat voor crank speed ik moet kiezen? hoor 9000/7000 of nog lager.. (moet je soms kiezen waar je powerband begint?)

(zal btw die manual ook eens goed doorspitten had um niet eens zien staat)
 
Blorn 27-4-2003 13:39 Print reply

Posts: 13825
tuned rpm is waar topvermogen ligt (bij mij bijv. rond de 11)

crank speed word daar mee bedoeld waar het dipje zit dacht ik..
 
huh 27-4-2003 13:41 Print reply
Posts: 1755
Manual staat nie veel in over powerbox hoor. Vond ik tegenvallen tenminste.

Voor al de vraag "Engine: ?" vind ik nogal vreemd, snap nie wat je dr in moet vullen. "Ja" ofzo ?
 
Blorn 27-4-2003 13:43 Print reply

Posts: 13825
naam van de engine...
 
wipe-out 27-4-2003 13:45 Print reply

Posts: 7672
bij engine moet je volgens mij de naam van je "engine" invullen, zodat je hem later weer teug kan zoeken ed.

edit: vervelende bjorn

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 27-4-2003 13:45
 
Blukaap 27-4-2003 15:24 Print reply

Posts: 10006
Is zodat je 'm op kan slaan, anders doet ie er nog niks mee .

Maar er staat "crank speed to improve"
Dat is dus simpelweg het toerental waarop je powerbox de dipjes weg moet gaan werken.

Dus vandaar dat Bart zegt rond de 7000, want daar zit dankzij de std CDI altijd een dip.
En als je die wegkrijgt (of een heel stuk kleiner), dan kun je een stuk prettiger rijden denk ik zo.

Als je een goede ontsteking hebt zonder die dip (CR80, CR125, HPI etc), dan kun je natuurlijk weer ergens anders gaan kijken om te verbeteren, waarschijnlijk nog lager in toeren.
 
Bastila is lief
Neonlampje 27-4-2003 17:22 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Powerbox is dus gewoon Yamaha's Energy Induction System oftwel Y.E.I.S. wat een RD ook al heeft.

DT80LC2 heb ook al standaard Y.E.I.S.
En een V-MAX heb V Boost

Yamaha ruled


Dat is ook imho het enige wat er aan yamaha roelt (laatst op zo'n vmax gereden, christus dat is echt niet leuk als je niet door hebt wanneer die boost erin klapt, direct gas dicht gedaan... coole shit!! )

maaruh ik ben van mening dat een powerbox die vervroeging bij 7 a 8k niet op kan vangen hoor! heb het wel geprobeert, gaf weinig resultaat (Alleen wanneer brommer koud was)
 

Dit topic is 713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved