Ronald |
27-4-2003 12:54 |
Posts: 956 |
heb hier laatst ook met harrie mee zitten kloten, geloof dat engine niet zoveel uitmaakt, moet je gewoon wat invullen, bijv. nsr50
bore = boring
stroke = slag (een mbx80 heeft slag 41,4)
rod length = drijfstanglengte
rest weet ik ook niet precies
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-4-2003 12:55 |
Posts: 17929 |
crank speed = krukas snelheid
|
|
|
|
Ralf |
27-4-2003 12:58 |
Posts: 9073 |
Bore is boring, Stroke slag, bij NSR blok en MBX80 41.4, Rod lenght is normaal 2x de slag, bij NSR dacht ik 91. Crank speed op topvermogen zetten, 9000 ofzo, maakt niet zoveel uit.
Displacement cylinderinhoud..
Branch pipe, lijkt me slangetje naar box ofzo?
|
|
|
|
boerjef |
27-4-2003 12:59 |
Posts: 265 |
oh, ik dacht dat bimotion was om je snelheid te berkenen.
Hoe noemt dat programmatje dan?(en waar vind ik het?)
|
|
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand! |
|
Blorn |
27-4-2003 13:00 |
Posts: 13825 |
waar je dipje dus zit
|
|
|
|
MB50TUNED |
27-4-2003 13:10 |
Posts: 1054 |
http://www.bimotion.go.to/
Staat een online manual en toerental maakt wel degelijk veel uit. ik zou eerder voor 7000 gaan of misschien nog wel lager.
Dit bericht is ge-edit door MB50TUNED op 27-4-2003 13:13
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
SIWWN |
27-4-2003 13:22 |
Posts: 7079 |
Powerbox is dus gewoon Yamaha's Energy Induction System oftwel Y.E.I.S. wat een RD ook al heeft.
DT80LC2 heb ook al standaard Y.E.I.S.
En een V-MAX heb V Boost
Yamaha ruled
Ga ook eens effe proberen te berekenen
|
|
|
|
NSR JunK |
27-4-2003 13:34 |
Posts: 2339 |
ik begin het te begrijpen, als ik het goed heb kan je de lengte van je slang berekenen als je de inhoud en de binnendiameter van je slang weet. correct me if im wrong
en hoe weet ik wat voor crank speed ik moet kiezen? hoor 9000/7000 of nog lager.. (moet je soms kiezen waar je powerband begint?)
(zal btw die manual ook eens goed doorspitten had um niet eens zien staat )
|
|
|
|
Blorn |
27-4-2003 13:39 |
Posts: 13825 |
tuned rpm is waar topvermogen ligt (bij mij bijv. rond de 11)
crank speed word daar mee bedoeld waar het dipje zit dacht ik..
|
|
|
|
huh |
27-4-2003 13:41 |
Posts: 1755 |
Manual staat nie veel in over powerbox hoor. Vond ik tegenvallen tenminste.
Voor al de vraag "Engine: ?" vind ik nogal vreemd, snap nie wat je dr in moet vullen. "Ja" ofzo ?
|
|
|
|
Blorn |
27-4-2003 13:43 |
Posts: 13825 |
naam van de engine...
|
|
|
|
wipe-out |
27-4-2003 13:45 |
Posts: 7672 |
bij engine moet je volgens mij de naam van je "engine" invullen, zodat je hem later weer teug kan zoeken ed.
edit: vervelende bjorn
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 27-4-2003 13:45
|
|
|
|
Blukaap |
27-4-2003 15:24 |
Posts: 10006 |
Is zodat je 'm op kan slaan, anders doet ie er nog niks mee .
Maar er staat "crank speed to improve"
Dat is dus simpelweg het toerental waarop je powerbox de dipjes weg moet gaan werken.
Dus vandaar dat Bart zegt rond de 7000, want daar zit dankzij de std CDI altijd een dip.
En als je die wegkrijgt (of een heel stuk kleiner), dan kun je een stuk prettiger rijden denk ik zo.
Als je een goede ontsteking hebt zonder die dip (CR80, CR125, HPI etc), dan kun je natuurlijk weer ergens anders gaan kijken om te verbeteren, waarschijnlijk nog lager in toeren.
|
|
Bastila is lief |
|
Neonlampje |
27-4-2003 17:22 |
|