Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Crossmotor uitlaat op dtr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 566 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9036 - Crossmotor uitlaat op dtr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 27-4-2003 12:41 Print topicpost
Posts: 956
ik ben dus nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke uitlaat voor op mijn dt80 blok. Aangezien er voor zo'n ding niet echt veel te krijgen is, een gia en een proma, welke ook nog eens allebij via links lopen, zit ik te denken aan een uitlaat van een honda cr80 of een yamaha yz80 of iets dergelijks. Nou hebben die hele oude dingen (begin jaren 80) dezelfde slag als een dt80 blok (42mm), maar daarvan kan je weer moeilijk aan uitlaten komen. Nou is mijn vraag eigenlijk, zal een uitlaat van een nieuwe 80cc ook een bietje presteren op mijn brommer. Aangezien de slag daarvan heel anders is.

setup wordt:
100cc polini lc
28mm keihin vlak
en ik moet ook nog een keer ergens een rotor of iets dergelijks vandaan toveren.

verder laat ik de cilinder nog tunen zodat ie iets hoogtoeriger wordt (topvermogen op 11 a 12k)
 

Mr Pain 27-4-2003 13:00 Print reply
Posts: 4966
ik denk dat je een uitlaat dan moet hebben waarvan de slag en boring het zelfde is als van de crosser uitlaat, anders heeft het weinig zin denk ik hoor weet ik niet zeker!
 
Blorn 27-4-2003 13:04 Print reply

Posts: 13825
heeft RD80 geen goeie pijpen? (is het eigenlijk wel zelfde blok) anders zou je er eentje om kunnen lassen... een te groot verschil in de slag lijkt me nie echt lopen, 0.nogwat millimeter kan denk nog wel..
 
Ronald 27-4-2003 13:04 Print reply
Posts: 956
ik had daar dus laatst met symen een kleine discussie over, en die dacht of vond dat de slag/boring niet zo heel belangrijk was. natuurlijk moet de cilinderinhoud wel overeenkomen. hij vond iig het toerental ook erg belangrijk.
maarja er zijn ook nog allemaal verschillende uitlaten voor die crossers, verschillende merken etc.

ik wil eigenlijk een uitlaat bovenlangs, onderlangs ziet er zo dom uit op een crosser

ik zie zelfs dat ze bij dekker nog geen eens uitlaten hebben voor een dt80lc.
ik zou evt. een giannelli om kunnen gaan lassen, dus op de naden doorslijpen en andersom truglassen zegmaar zodat ie wel via rechts komt. maar ik heb op het dt80 forum (duits) gelezen dat een gia niet zo geweldig presteert op een polini, op een originele cilinder doet ie het schijnbaar beter.

en ik ga daar geen vragen stellen omdat ik niet goed in duits ben

Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:05

Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:09
 
YAMAHAFREAK 27-4-2003 13:21 Print reply
Posts: 1001
waarom laat je r niet 1 op maat maken?
kost wel wat maar dan heb je een goed passende en goed presterende pijp
ze verkopen bij dekker trouwens een daytona race ontsteking voor alle yamaha 50/80 blokken
zit alleen geen lichtspoel op...
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Pistonpen Paultje 27-4-2003 16:00 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

waarom laat je r niet 1 op maat maken?
kost wel wat maar dan heb je een goed passende en goed presterende pijp
ze verkopen bij dekker trouwens een daytona race ontsteking voor alle yamaha 50/80 blokken
zit alleen geen lichtspoel op...


uitlaat moet ie hebben, geen ontstekingen
 
Rudy 27-4-2003 16:36 Print reply

Posts: 3471
Ik denk dat een uitlaat van een nieuwe 80(85) crosser zowizo niet gaat werken omdat die 80jes erg hoogtoerig zijn (13k). Je zou eens die crosssloop moeten bellen of ze geen uitlaat hebben van een oude (uchtgekoelde) 80 (die hebben ook allemaal kortere slag)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ronald 27-4-2003 23:25 Print reply
Posts: 956
als je een adresje hebt, waar ze bovenlangse uitlaten op maat maken mag je dat geven.
verder hebben die oude cr's en yz's ook dezelfde slag, de een tot '82 en de ander tot '84 geloof ik. maar dan zou je nog met die hoge toeren blijven zitten.
 
Blorn 27-4-2003 23:32 Print reply

Posts: 13825
cilinder aanpassen op de pijp...
 
Ronald 27-4-2003 23:34 Print reply
Posts: 956
ik ga dat ding ook nog dagelijks gebruiken he, dus hij moet ook weer niet teveel toeren gaan draaien.
 
Steve_ZHC 28-4-2003 2:41 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald

ik ga dat ding ook nog dagelijks gebruiken he, dus hij moet ook weer niet teveel toeren gaan draaien.


Dan moet je sowieso geen crossmotor pijp hebben.
De enige crosser die lage toeren draait is een zware.

Of je zoekt een originele straatpijp van een off-roadmotor die geschikt is voor weggebruik, die draaien wel redelijk lage toeren.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 28-4-2003 7:56 Print reply

Posts: 5996
12k topvermogen is erg hoog. ik zou zo iets rond de 9/10 gaan zitten. of nog lager
 
ik haat mensen
verwijderd 28-4-2003 8:51 Print reply
Posts: 4082
je kunt denk ik wel een moderne 80pijp gebruiken hoor, als je de voorbocht iets verlengt. ik weet dat dan de verhoudingen niet meer kloppen, slag klopt ook niet. maar kijk maar eens hoe dat loopt denk dat je je verrot schrikt
 
Rudy 28-4-2003 10:06 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

12k topvermogen is erg hoog. ik zou zo iets rond de 9/10 gaan zitten. of nog lager


als hij echt getuned is voor 12k lijkt me het voor weggebruik idd erg veel...
Maargoed bel bonenberg ofzo eens op (hebben aardige bult oude onderdelen volgens mij)
Verder maakt hgs wel opmaat pijpen d8 ik ( http://www.hgs-exhaustsystems.com/ )
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ronald 28-4-2003 10:15 Print reply
Posts: 956
mja, boeit niet echt als ik om de zoveel tijd een keer een zuigertje of wat lagers moet vervangen. maar het topvermogen van die polini ligt standaard al op de 9,nogwat. ik zal vandaag nog eens langs de sloop toeren, kijken of er daar nog wat ligt. Kan ik meteen wat onderdelen inruilen.
 
User 927 28-4-2003 22:59 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald


en ik ga daar geen vragen stellen omdat ik niet goed in duits ben

Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:05

Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:09


Waar vragen stellen? Ik spreek wel redelijk Duits, kan wel ff wat voor je opmaken
 

Dit topic is 1043 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved