Mr Pain |
27-4-2003 13:00 |
Posts: 4966 |
ik denk dat je een uitlaat dan moet hebben waarvan de slag en boring het zelfde is als van de crosser uitlaat, anders heeft het weinig zin denk ik hoor weet ik niet zeker!
|
|
|
|
Blorn |
27-4-2003 13:04 |
Posts: 13825 |
heeft RD80 geen goeie pijpen? (is het eigenlijk wel zelfde blok ) anders zou je er eentje om kunnen lassen... een te groot verschil in de slag lijkt me nie echt lopen, 0.nogwat millimeter kan denk nog wel..
|
|
|
|
Ronald |
27-4-2003 13:04 |
Posts: 956 |
ik had daar dus laatst met symen een kleine discussie over, en die dacht of vond dat de slag/boring niet zo heel belangrijk was. natuurlijk moet de cilinderinhoud wel overeenkomen. hij vond iig het toerental ook erg belangrijk.
maarja er zijn ook nog allemaal verschillende uitlaten voor die crossers, verschillende merken etc.
ik wil eigenlijk een uitlaat bovenlangs, onderlangs ziet er zo dom uit op een crosser
ik zie zelfs dat ze bij dekker nog geen eens uitlaten hebben voor een dt80lc.
ik zou evt. een giannelli om kunnen gaan lassen, dus op de naden doorslijpen en andersom truglassen zegmaar zodat ie wel via rechts komt. maar ik heb op het dt80 forum (duits) gelezen dat een gia niet zo geweldig presteert op een polini, op een originele cilinder doet ie het schijnbaar beter.
en ik ga daar geen vragen stellen omdat ik niet goed in duits ben
Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:05
Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:09
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
27-4-2003 13:21 |
Posts: 1001 |
waarom laat je r niet 1 op maat maken?
kost wel wat maar dan heb je een goed passende en goed presterende pijp
ze verkopen bij dekker trouwens een daytona race ontsteking voor alle yamaha 50/80 blokken
zit alleen geen lichtspoel op...
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
Pistonpen Paultje |
27-4-2003 16:00 |
Posts: 8678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK
waarom laat je r niet 1 op maat maken?
kost wel wat maar dan heb je een goed passende en goed presterende pijp
ze verkopen bij dekker trouwens een daytona race ontsteking voor alle yamaha 50/80 blokken
zit alleen geen lichtspoel op...
uitlaat moet ie hebben, geen ontstekingen
|
|
|
|
Rudy |
27-4-2003 16:36 |
Posts: 3471 |
Ik denk dat een uitlaat van een nieuwe 80(85) crosser zowizo niet gaat werken omdat die 80jes erg hoogtoerig zijn (13k). Je zou eens die crosssloop moeten bellen of ze geen uitlaat hebben van een oude (uchtgekoelde) 80 (die hebben ook allemaal kortere slag)
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Ronald |
27-4-2003 23:25 |
Posts: 956 |
als je een adresje hebt, waar ze bovenlangse uitlaten op maat maken mag je dat geven.
verder hebben die oude cr's en yz's ook dezelfde slag, de een tot '82 en de ander tot '84 geloof ik. maar dan zou je nog met die hoge toeren blijven zitten.
|
|
|
|
Blorn |
27-4-2003 23:32 |
|
Ronald |
27-4-2003 23:34 |
Posts: 956 |
ik ga dat ding ook nog dagelijks gebruiken he, dus hij moet ook weer niet teveel toeren gaan draaien.
|
|
|
|
Steve_ZHC |
28-4-2003 2:41 |
Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald
ik ga dat ding ook nog dagelijks gebruiken he, dus hij moet ook weer niet teveel toeren gaan draaien.
Dan moet je sowieso geen crossmotor pijp hebben.
De enige crosser die lage toeren draait is een zware.
Of je zoekt een originele straatpijp van een off-roadmotor die geschikt is voor weggebruik, die draaien wel redelijk lage toeren.
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
28-4-2003 7:56 |
Posts: 5996 |
12k topvermogen is erg hoog. ik zou zo iets rond de 9/10 gaan zitten. of nog lager
|
|
ik haat mensen |
|
verwijderd |
28-4-2003 8:51 |
Posts: 4082 |
je kunt denk ik wel een moderne 80pijp gebruiken hoor, als je de voorbocht iets verlengt. ik weet dat dan de verhoudingen niet meer kloppen, slag klopt ook niet. maar kijk maar eens hoe dat loopt denk dat je je verrot schrikt
|
|
|
|
Rudy |
28-4-2003 10:06 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah
12k topvermogen is erg hoog. ik zou zo iets rond de 9/10 gaan zitten. of nog lager
als hij echt getuned is voor 12k lijkt me het voor weggebruik idd erg veel...
Maargoed bel bonenberg ofzo eens op (hebben aardige bult oude onderdelen volgens mij)
Verder maakt hgs wel opmaat pijpen d8 ik ( http://www.hgs-exhaustsystems.com/ )
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Ronald |
28-4-2003 10:15 |
Posts: 956 |
mja, boeit niet echt als ik om de zoveel tijd een keer een zuigertje of wat lagers moet vervangen. maar het topvermogen van die polini ligt standaard al op de 9,nogwat. ik zal vandaag nog eens langs de sloop toeren, kijken of er daar nog wat ligt. Kan ik meteen wat onderdelen inruilen.
|
|
|
|
User 927 |
28-4-2003 22:59 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald
en ik ga daar geen vragen stellen omdat ik niet goed in duits ben
Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:05
Dit bericht is ge-edit door Ronald op 27-4-2003 13:09
Waar vragen stellen? Ik spreek wel redelijk Duits, kan wel ff wat voor je opmaken
|
|
|
|