Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcel
Ik kan die arm ook wel weglaten en de veer rechtstreeks op de brug zetten, maar dat vind de veer niet zo leuk... .
-------------------------------------------------
waarom niet? ik heb het ook zo en de wegligging, schokdemping en vering is echt drastisch verbeterd. en die veer vind alles best want die doet het nog steeds even goed. het zijn gewoon twee draaipunten dus ik snap niet waarom sommigen denken dat de krachten dan verkeerd komen. het maakt echt werkelijk geen ruk uit. kiujk maar in mijn profile hoe die zit anders.
Kijk nog eens goed, en je ziet dat als je achterbrug inveert, dan beugel B. OMHOOG veert, en dat de veer een druk krijgt die niet loodrecht op e veer komt. De veer zal krom gaan staan na enige tijd, en gewoon niet OPTIMAALE veerkracht hebben... Vandaar dat ik voor de tweede oplossing wou gaan, door het pro-link systeem te gebruiken. Het enige wat ik me dus afvraag is, is hoe Erik dat gefixed heeft.
Overigens zie ik weinig c.q. niets op je prfiel (marcel) van de monoveer...
Zoals ik het nu heb ga ik het anders proberen, anders verander ik het desnoods nog, zodat ik niet van het prolink systeem gebruik maak. Bij voorkeur wel dus
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
Kan je niet iets bedenken met die beugels?
De veer w?l omhoog, maar de beugels z? dat je veer t?ch de kracht loodrecht heeft staan???
Als de veer rechtop laat staan, ken ik de "beugels" c.q. prolink systeem wel weglaten, dan heb ik wel een knappe druk op de veer staan, die niet de prestaties van de veer belemmerd...
Dit bericht is ge-edit door Mol! op 27-4-2003 3:47
|