Blijhoofd |
26-4-2003 18:12 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
of je koopt gewoon een tsw(??) cilinder..
geloof dat dat neit gaat passen
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
madoux |
26-4-2003 19:00 |
Posts: 458 |
En dan maar volhouden dat het een orginele cilinder is.
|
|
|
|
Willyp |
26-4-2003 20:48 |
Posts: 192 |
maar als je nou een aluminium (geleid warmte heeel goed) buisje maakt tussen de koelvinnen van boven naar beneden, en dan nog radiator vindt is het toch wel mogelijk? moet je het aluminium wel precies op maat maken en moet goed tegen het gietijzeren cilinder zitte. maar of het de moeite waard is? er is d8 ik wel een 80 cc water gekoelt voor tsx hoor
|
|
da-da |
|
FastCrosser |
26-4-2003 20:55 |
Posts: 473 |
Hmmmz, koelvloeistof en vloeibaar metaal en bakjes lassen? Ik weet niet, maar dan is het toch megakut als je een keerde cilinder eraf moet halen? Opzich wel geinig idee, maar leidinkjes tussen koelvinnen proppen werkt niet, misschien wel een beetje. Ik had 2 12volts computerventilatortjes op mijn cilinder gericht. Iedereen zeuren van dat het niet zou werken, sindsdien bij elk stoplicht koelt ie enorm af en blijft mijn cilinder bijna aanraakbaar warm...Hij reed ook gewoon lekkerder omdat ie niet zo verschrikkelijk heet werd. Dus het zal wel effect hebben die leidingen maar niet zoveel dat je er uren en uren werk in moet steken. Bakje lijkt me ook niet handig, anders moet je een prompje maken die om de minuut een sproei water over je cilinder spuit !
|
|
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz |
|
Martijn |
26-4-2003 20:55 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: willyp
er is d8 ik wel een 80 cc water gekoelt voor tsx hoor
...en 50...en 70....en 80 TSX s altijd LC>..
maja....je kan iig niet zomaar een Lc cil op ac blok....tapenden van LC zjn dikker...koelkanalen lopen door carter...blaat..
leidingen werkt niet...dat dnig geeft meer warmte af aan de buitenlucht dan aan de leidingen....en een koelmantel (wat elke LC cil heeft) is dan dus het beste...als je een complete mantel om de koelribben heenmaakt heb je echt een huuuuuuuuuge koelmantel..mss te hugee..
kortom....waarom??
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
FastCrosser |
26-4-2003 21:01 |
Posts: 473 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: willyp
maar als je nou een aluminium (geleid warmte heeel goed) buisje maakt tussen de koelvinnen van boven naar beneden, en dan nog radiator vindt is het toch wel mogelijk? moet je het aluminium wel precies op maat maken en moet goed tegen het gietijzeren cilinder zitte. maar of het de moeite waard is? er is d8 ik wel een 80 cc water gekoelt voor tsx hoor
Ja, maar dan moet je nieuw blok en nieuwe cilinder :S. Misschien ook even de punten waar de leidingen tegenaan komen schuren, want dan geleid het ook veel beter!
|
|
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz |
|
Ronald |
26-4-2003 21:04 |
Posts: 956 |
gewoon je cilinder dichtwerken met vloeibaar metaal of iets dergelijks aan de buitenkant, evt. nog extra gaten in je koelribben boren voor betere doorstroom en klaar is kees
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
26-4-2003 21:29 |
Posts: 4659 |
je leidingen smelten nog al snel denk ik... , t is mij niet waard om het te proberen..
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
FastCrosser |
26-4-2003 22:11 |
Posts: 473 |
Hij zei expliciet dat hij geen reacties wou zoals: Het heeft geen zin. Het heeft geen nut. Waarom dan toch zeggen?
Maar het is toch altijd leuk om te proberen! Misschien werkt het wel, net zoals mijn ventilator-verhaal waarvan iedereen zei dat het niet zou werken....duzzzzzz.
|
|
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz |
|
vinnie |
26-4-2003 23:00 |
Posts: 3505 |
he, als je nou door je koelvinne van bove naar bende gaten boort en daar buisjes met KVS door laat gaan, dan koele die ribbbe ook wel af lijkt mij
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
DaveTSX |
26-4-2003 23:37 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vinnie
he, als je nou door je koelvinne van bove naar bende gaten boort en daar buisjes met KVS door laat gaan, dan koele die ribbbe ook wel af lijkt mij
sluit nooit goed aan, en komt er lucht tussen de leiding en de cillinder, resultaat is gewoon isolatie en gebeurd dus nix
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-4-2003 12:44 |
Posts: 17929 |
het hele verhaal komt dus uit op helemaal niets maar heb er wel weer wat leuke ideeen uit gehaald zoals pc ventilatoren erop.
en dat van die tsw cil er zijn hiet toch mensen met een tsw en een tsx weten die of dat op elkaar lijkt??
|
|
|
|
David |
27-4-2003 13:26 |
Posts: 259 |
Ik denk echt wel dat het nut heeft, ik zou dan van die buisjes gebruiken die in de CV ketel zitten voor de waakvlam, dat zijn van die zachte dunne buisje die ook heel buigzaam zijn, en die smelten zeker niet, alleen dan nog een radiatortje zoeken. En je hebt een waterkoeling.
Ik denk wel dat het makelijker is om 2pc ventilatoren makkelijker is, zijn er ook pcventilatoren te krijgen met 6v??
Of ga naar een modelbouw winkel en vraag daar iets wat blaast, een propeller van een vliegtuigje ofzo, die heb ik wel ??n maar die is 18cm doorsnede. Dat ding blaast echt als de ziekte, dan komt je brom niet eens meer op temp.
|
|
|
|
Pingu |
27-4-2003 13:47 |
Posts: 1842 |
probeer het he.. ik denk dat de meeste wel weten of het gaat lukken of niet
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-4-2003 14:37 |
Posts: 17929 |
nou hier ff lijstje van plannen uit dit topic:
leiding tussen koelvinnen
doos om cil
tsw cil erop
propeller erop
wat hiervan kan ooit iets worden?
en wie weet of die tsw cil erop past?
|
|
|
|