Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX watergekoeld maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9024 - TSX watergekoeld maken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-4-2003 16:16 Print topicpost

Posts: 17929
nou ik heb eens uit een auto een ruitenwisser sproeier gehaald (tankje+pompje),
was ik er vandaag wat mee aan het kloten zag dat dat water best snel rondgepompt word.

is het niet mogelijk om een dunwandige leiding tussen je koelvinnen door te slingeren en hier water doorheen te laten lopen als je brommer te warm word(deze draait dus niet altijd) zou dit enig nut hebben??

aub geen replies van: laat de onzin en doe niet zo dom

ik vraag me gewoon af of het enig nut heeft
 

DaveTSX 26-4-2003 16:19 Print reply
Posts: 2033
weinig nut denk ik, de geleiding tussen die buizen en je koelvinnen is niet goed denk ik want dat sluit nooit goed op elkaar aan, je koelvinnen is een ruw oppervlak, en die leiding zal ook niet helemaal vlak zijn, dus word dat erg klote te doen en denk dat het EN geen zin heeft EN het ziet er niet uit.

Je kan beter een "bakje" om je cillinder maken en daar water doorheen laten stromen. Dan heb je een zeer goed watergekoeld blokje!!
 
http://www.2weird4u.com
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-4-2003 16:21 Print reply

Posts: 17929
waarom kun je mijn ideeen altijd verbeteren

maar je hebt wel gelijk maar dat bakje krijgje weer niet waterdicht ik ga die leiding gewoon eens proberen

en waarom moeten de leiding en de koelvinnen glad zijn? en hij raakt de cil zelf ook want ik duw hem helemaal 8erdoor tot tegen de cil aan


Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 26-4-2003 16:23
 
DaveTSX 26-4-2003 16:28 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

waarom kun je mijn ideeen altijd verbeteren

maar je hebt wel gelijk maar dat bakje krijgje weer niet waterdicht ik ga die leiding gewoon eens proberen

en waarom moeten de leiding en de koelvinnen glad zijn? en hij raakt de cil zelf ook want ik duw hem helemaal 8erdoor tot tegen de cil aan


Dit bericht is ge-edit door TSX freak op 26-4-2003 16:23

niet waterdicht?? nooit van kit enzow gehoord?

en vloeibaar metaal enzow??? dat gaat 100% zeker waterdicht

owjah en het moet vlak zijn, ook als je hem helemaal door duwd. Anders komt er lucht tussen en lucht isoleert en dan werkt het nog van geen meter.

Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 26-4-2003 16:29
 
http://www.2weird4u.com
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-4-2003 16:32 Print reply

Posts: 17929
en bij de uitlaat dan??? die wil nog wel eens trillen of een stukje verschuiven maar ik zet die leiding dan vast met kit of ijzercement
 
Blijhoofd 26-4-2003 16:36 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

weinig nut denk ik, de geleiding tussen die buizen en je koelvinnen is niet goed denk ik want dat sluit nooit goed op elkaar aan, je koelvinnen is een ruw oppervlak, en die leiding zal ook niet helemaal vlak zijn, dus word dat erg klote te doen en denk dat het EN geen zin heeft EN het ziet er niet uit.

Je kan beter een "bakje" om je cillinder maken en daar water doorheen laten stromen. Dan heb je een zeer goed watergekoeld blokje!!


ben het met dave eens je kan beter iets van een blokje om de cilinder lasse en daar kvs doorlaten stromen
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
DaveTSX 26-4-2003 16:40 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

[...]


ben het met dave eens je kan beter iets van een blokje om de cilinder lasse en daar kvs doorlaten stromen

en het koelt beter dan een gewone watergekoelde cillinder omdat deze veeel meer oppervlakte heeft door de koelvinnen.
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 26-4-2003 16:41 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

en bij de uitlaat dan??? die wil nog wel eens trillen of een stukje verschuiven maar ik zet die leiding dan vast met kit of ijzercement


trille, dus??? kit vangt dat wel op, dat veert. En met vloeibaar metaal laat dat echt NIET meer los hoor.

das wel te maken
 
http://www.2weird4u.com
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-4-2003 16:43 Print reply

Posts: 17929
lets try it op mijn multiple vastgesopte euroslut

en die uitlaat heb ook nog wel een plan voor!
 
DaveTSX 26-4-2003 16:45 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

lets try it op mijn multiple vastgesopte euroslut

en die uitlaat heb ook nog wel een plan voor!


wat nou uitlaat plan voor

je hoeft nix met je uitlaat te doen, gewoon zorgen dat het dicht is tot aan de uitlaataansluiting.
 
http://www.2weird4u.com
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-4-2003 16:46 Print reply

Posts: 17929
wel leggen een buisje tot buiten die koel kist om de cil en daar schroeven we de uitlaat op

 
Pingu 26-4-2003 16:53 Print reply
Posts: 1842
best humoristisch id dit
veel succes, zul je nodig hebben
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
-Zeroed in- 26-4-2003 17:05 Print reply

Posts: 3255
idd, want dit gaat voor geen reet werken.

 
DaveTSX 26-4-2003 17:31 Print reply
Posts: 2033
idd hehe

je kan hooguit zoeen doosje eromheenbouwen, dat zal wel werken, maar of je flow ideaal is valt nog te betwijfelen, het zal iig koelen.

En je moet nog ergens een radiator vanaf zien te halen.

Maar het zal opzich met doosje eromheen wel te doen zijn, maar met buizen heeft geen zin.
 
http://www.2weird4u.com
chriss 26-4-2003 18:06 Print reply
Posts: 1859
kun je dat doosje wel kwijt dan icm het frame? en hoe wil je et doen met kop?

 
Blorn 26-4-2003 18:11 Print reply

Posts: 13825
of je koopt gewoon een tsw(??) cilinder..
 

Dit topic is 2306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved