Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - randje in cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8993 - randje in cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 25-4-2003 9:17 Print topicpost

Posts: 900
Ik heb bovenin in me cilinder, rondom een voelbare rand verhoging zegmaar, is dit slecht? Er moet nog een nieuwe zuiger inkomen, maar moet de cilinder misschien eerst gehoond worden?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Zoetahmeerdah [Marcel] 25-4-2003 9:23 Print reply

Posts: 5996
als die zuiger dezelfde maat is als je ouwe dus geen overmaat is kan dat geen kwaat. als die zuiger een overmaat is is het niet onverstandig om hem te honen.

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 25-4-2003 9:30
 
ik haat mensen
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-4-2003 9:26 Print reply

Posts: 17929
nou het is dus een stootrand die komt vroeg of laat in elke cilinder, kan eerder komen de teveel onbelast draaien van het blok is geen ramp maar je moet kijken of je zuigerveren hem niet raken want dan heb je dus wel een probleem.
als die hem raken vliegt je zuigerveer door je cil op enkun je best wel wat gaar draaien
 
DaveTSX 25-4-2003 10:58 Print reply
Posts: 2033
Tis gewoon dat als je heel lang laag in de toeren zit krijg je zoeen randje, en als je hem dan doortrekt ie het kut

Maar volgens mij krijg je altijd na een tijdje zoeen randje, had ik met mijn oude cillinder best goed voelbaar randje Nu bij deze cillinder voel ik totaal NIX van randjes, en zit er toch al tijd op.
 
http://www.2weird4u.com
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-4-2003 11:00 Print reply

Posts: 5996
zo'n randje krijg je omdat je zuigerveren daar niet komen, niet omdat je laag in toeren rijd..ik kan me daar niet veel bij voorstellen eigenlijk
 
ik haat mensen
DaveTSX 25-4-2003 11:03 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

zo'n randje krijg je omdat je zuigerveren daar niet komen, niet omdat je laag in toeren rijd..ik kan me daar niet veel bij voorstellen eigenlijk


nee dat bedoel ik ook niet.

Ik bedoel dat als je te lang laag in de toeren zit met inrijden, bijvoorbeeld altijd laagtoerig, en als je hem dan open trekt heb je een probleem omdat je zuiger iets hoger komt.

maar komt idd omdat je zuigerveren er niet komen, maar hoe je dat kan voorkomen is volgens mij gewone slijtage, je kan hem honen als ie gietijzer is, dan issie zeker weten weer goed.
 
http://www.2weird4u.com
Blukaap 25-4-2003 11:07 Print reply

Posts: 10008
Zuiger komt idd iets hoger als je meer toeren gaat draaien.

Maar voordat je een stootrand hebt, daarvoor moet je wel moeite doen hoor.
En in nicasil en chroom is het al helemaal niet te doen volgens mij.

Of hij moet om een of andere reden verschrikkelijk slijten.


Tikfout


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 25-4-2003 11:07
 
Bastila is lief
robert 25-4-2003 11:09 Print reply

Posts: 900
hmm dees is gietijzer idd, maar is het verstandig deze dan te honen, en inrijden met een nieuwe zuiger?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
DaveTSX 25-4-2003 11:10 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Zuiger komt idd iets hoger als je meer toeren gaat draaien.

Maar voordat je een stootrand hebt, daarvoor moet je wel moeite doen hoor.
En in nicasil en chroom is het al helemaal niet te doen volgens mij.

Of hij moet om een of andere reden verschrikkelijk slijten.


Tikfout


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 25-4-2003 11:07


jah ik had dat bij mijn ouwe eurokit na 8000KM zat er toch behoorlijk goed voelbare rand in...
maar nu smeer ik met castrol tts, en wat rijker gesmeerd, en voel nog totaal nix dus ik vind het goed zo

die cillinder tikte ook, lag niet aan de zuiger. Want met andere cillinder met zelfde zuiger tikte ie niet (dus geen tikkende zuigerveren). en big-end/small-end was het ook niet.

zal wel tegen die rand aankomen ofzow was wel vaag.
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 25-4-2003 11:10 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

zo'n randje krijg je omdat je zuigerveren daar niet komen, niet omdat je laag in toeren rijd..ik kan me daar niet veel bij voorstellen eigenlijk


das wel het beste ja.
 
http://www.2weird4u.com
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-4-2003 11:15 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

hmm dees is gietijzer idd, maar is het verstandig deze dan te honen, en inrijden met een nieuwe zuiger?


das wel het beste ja.
 
ik haat mensen
Steve_ZHC 25-4-2003 11:20 Print reply

Posts: 2716
Inderdaad, zeker met gietijzer;
honen kost niet veel en als je toch al een nieuwe zuiger moet hebben, doe dan allebei tegelijk.

Is je cilinder weer zo goed als nieuw.

Enne, misschien een domme vraag;
moet je je cilinder weer helemaal opnieuw inrijden na een hoonbeurtje?
Of zijn de randen dan nog niet scherp...
 
DaveTSX 25-4-2003 11:58 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

[...]


das wel het beste ja.


lol ik zit gewoon het foute te quoten

achjah
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 25-4-2003 11:58 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Inderdaad, zeker met gietijzer;
honen kost niet veel en als je toch al een nieuwe zuiger moet hebben, doe dan allebei tegelijk.

Is je cilinder weer zo goed als nieuw.

Enne, misschien een domme vraag;
moet je je cilinder weer helemaal opnieuw inrijden na een hoonbeurtje?
Of zijn de randen dan nog niet scherp...


ja moet je opnieuw inrijden.
 
http://www.2weird4u.com

Dit topic is 756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved