Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc autisa en 125cc eurocilindro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 466 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8990 - 110cc autisa en 125cc eurocilindro
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 24-4-2003 22:23 Print topicpost

Posts: 7387
een kameraad van mij heeft een autisa cilindergekocht (53mm = ? ) en een 125cc eurocilindro (57mm), maar nu twijfelt hij na wat mooier zal lopen, nu gaat het hem niet op de cc's, maar om hoe de cilinder loopt, hij geeft de voorkeur aan een cilinder die redelijk wat toeren draait (in iedergeval niet laagtoerig). nu hebben we beide geen ervaring met deze 2 cilinder en heb ik ook nog niet zoveel gelezen over deze 2 hoe die rijden. er komt dan een 26 of 28mm carb op met 80cc cr uitlaat.

welke zal dus waarschijnlijk mooier lopen/meer kracht hebben/sneller acceleren, snelheid is niet zo belangrijk... dat ligt toch hoog genoeg

ik vraag dit omdat ik in de search het niet echt kan vinden, dus mensen met ervaring? je komt als geroepen
 
He?

scooterkiller 24-4-2003 22:37 Print reply

Posts: 2987
125cc laagtoerig veel trekkracht (cross)
113cc (eigenlijk 98cc) hoogtoerig hoge topsnelheid (race)

Loopt allebij erg mooi alleen je kickstarter wil nog wel een breken
 
BIERTJUH!!!!!!!!
wipe-out 24-4-2003 22:38 Print reply

Posts: 7672
gaat dit nou over lc of ac cilinders?
 
barry 24-4-2003 22:39 Print reply

Posts: 7387
AC cilinders
 
He?
driver 24-4-2003 22:41 Print reply
Posts: 731
autisa is feller, eurocilindro gaat veel langer mee
 
livin' the fast way
Blorn 24-4-2003 22:44 Print reply

Posts: 13825
voor zover ik weet is de 113cc malossi ook echt 113cc..
 
CrossMaster 24-4-2003 22:45 Print reply
Posts: 729
113cc is gewoon 113cc toch?
bij lc is een malossi110 maar 93cc ofzo maar bij ac is gewoon 113cc dacht ik.
 
barry 24-4-2003 22:46 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

voor zover ik weet is de 113cc malossi ook echt 113cc..


we hebben het nu niet over malossi

maar voor op de weg, en dan lekker hard op willen trekken, top is niet zo erg belangrijk, is dan de autisa dan beter?


 
He?
scooterkiller 24-4-2003 22:46 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

voor zover ik weet is de 113cc malossi ook echt 113cc..

Tja dat dacht ik dus ook maar ze beweren op dit forum dat het 98cc is, ik heb het nooit nagemeten
 
BIERTJUH!!!!!!!!
wipe-out 24-4-2003 22:48 Print reply

Posts: 7672
110 malossi lc is 93cc, 125 eurocil lc is 98cc.

maar daar gaat het hier niet over, het gaat over ac cil's

/offtopic
 
Blukaap 24-4-2003 22:48 Print reply

Posts: 10006
Ongetuned of na tuning ?

Ik denk dat de autisa ongetuned wel sneller is, scheelt maar een paar cc en die eurocilindro staat bekend als behoorlijk laagtoerig.
 
Bastila is lief
Hans F 24-4-2003 22:49 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

[...]

Tja dat dacht ik dus ook maar ze beweren op dit forum dat het 98cc is, ik heb het nooit nagemeten


LC malossi is (standaard) 53 mm, en dan heb je met een slag van 41,4 dus een inhoud van 91,3cc

De ac autisa is ook 53mm, maar een ac80 blok heeft een slag van 50,8mm, en dan kom je dus aan een 112cc. (of 113, lekker boeiend die eene cc)

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-4-2003 23:01
 
Blukaap 24-4-2003 22:50 Print reply

Posts: 10006
Correctie:
53mm op LC blok=91,nogwat cc
53mm op AC blok=112cc

Logica


WTF gaat het hier sowieso over nu, nergens eigenlijk.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 24-4-2003 22:51
 
Bastila is lief
barry 24-4-2003 22:51 Print reply

Posts: 7387
hmm ok, dan zou ik dus denken voor de cross dat een eurocilindro weer beter is, laagtoeriger, meer koppel, dus lekker veel kracht onderin.

maar dan wordt het waarschijnlijk wel die autisa
maar blijf doorgaan
 
He?
scooterkiller 24-4-2003 22:52 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

110 malossi lc is 93cc, 125 eurocil lc is 98cc.

maar daar gaat het hier niet over, het gaat over ac cil's

/offtopic


(offtopic) gaan we zeuren want tis niet echt offtopic dacht ik zo (/offtopic)

125 eurocil. is AC en als ik het goed begrijp heeft het AC blok een langere slag dan een LC
blok. of heb ik het fout?

edit : LAMA ik heb mn antwoord al
sneller dan het licht hiero

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 24-4-2003 22:54

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 24-4-2003 22:55
 
BIERTJUH!!!!!!!!
wipe-out 24-4-2003 22:54 Print reply

Posts: 7672
ja, lc blok heeft slag 41.4 en ac blok heeft slag 50.4 / 50.8 (is niet helemaal duidelijk)
 

Dit topic is 3609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved