Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tuning 50imi(mt) hulp gevraagt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8988 - Tuning 50imi(mt) hulp gevraagt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR RULEZZ 24-4-2003 21:22 Print topicpost

Posts: 4934
ik ben bezig met 1 van mijn 2 50imi's(mt) te gaan tunen(nouja ik en tunen gaan vast niet samen maar daar kom ik maar op 1 manier achter)omdat ik volgende week vakantie heb ga ik er nu dus ook mee bezig.
volgens joost was het de moeite niet waard maarja ik ben eigenwijs en had al een zuigertje gekocht dus

ik ben al ff bezig geweest om een poortmapje te gaan maken maar dat is niet veel soeps dus morgen maar weer ff proberen.
Heeft iemand hier nog tips voor? search leverde niet veel op Behalve dit topic.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/1477/1dit is een ZEER interesante topic jammer dat die mensen met echt(veel) verstand van tunen hier niet VEEL meer komen.(no offence dr zijn inmiddels alweer nieuwe members die er ook veel verstand van hebben)
Hier heeft men het ook over spoelpoorten dichtmaken.
Wat is het nut daarvan en is dat ook aan te raden op een 50imi?

verder wou ik het aanpakken zoals MB50TUNED het op zijn site uitlegt
ik weet niet of ik de link hier mag posten maar anders hoor ik het wel.
http://membres.lycos...tuned/pw50tuning.htm

hij beweert 94kmh tegaan met 16*42 met de aanpassingen zoals hij uitlegt.

ik denk dat ik eerst alles ongetuned onder mijn brommer leg en met dan ff mijn top(digitaal)meten,
Ik ga niet moeilijk doen op een bank dat kost alleen maar extra en ik ben ook niet geintereseert in wat hij nu presteert
maar in wat hij gaat doen nadat ik eraan heb zitten veilen/dremelen.

verder wou ik dus ook nog aan mijn spoelpoorten gaan kloten wat is nou het beste waar moeten ze heenspoelen zegmaar naar boven? boven de zuiger, richting de kop?
Want nu spoelen ze bijna horizontaal naar de inlaat toe mischien moet ik ze meer omhoog laten spoelen?


laatst even aan harrie gevraagt volgens hem moesten ze omhoog naar de uitlaatpoort toe hij had daarbij de reden dat er dan meer mengsel in de uitlaat zou komen en dan zou er meer mengsel tijdens de poweband in je cylinder komen.
maar als ik vermogen op lage toeren wou hebben moesten ze wel naar de inlaat.
en als ik dus veel toeren wou maken moest ik ze naar de uitlaatpoort zien te spoelen

dezelfde avond ook nog even met Marcel over gehad.
Die zei het volgende:
nee ze moeten zo breed mogelijk en zo laag mogelijk zitte,
En zowiezo niet richting de uitlaatpoort anders verspil je mengsel.

schuin is laagtoerig, recht is hoogtoerig

je moet ze ong op 7 mm zetten met vloeibaar staal

dit zijn zomaar wat quote's van een gesprekje die we op een avond hadden als er iets tussen staat waavan je denkt dat het toch echt anders moet zeg het dan even je hebt het uiteindenlijk zelf gezegt.

2 poortmapjes van mb50tuned zijn site en waarschijnlijk ook van zijn eigen cylinder als je bezwaar hebt dat ik ze post haal ik ze wel weer weg.



Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 24-4-2003 21:25
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

MBBBBBB 25-4-2003 13:00 Print reply
Posts: 2340
Hahahahah... ikke heb lekker een ZEER interresant topic volgens iemand!
Ehm... weet niet of je die mappen nog wilt zien, geen idee of ik die nog heb, zal kijken
 
NSR RULEZZ 25-4-2003 13:03 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBBBBBB

Hahahahah... ikke heb lekker een ZEER interresant topic volgens iemand!
Ehm... weet niet of je die mappen nog wilt zien, geen idee of ik die nog heb, zal kijken


als je wil GRAAG ja ik vond het wel interesant je ziet niet zoveel topics meer daar op dat niveau in gepraat word ja alleen in het pf maar daar heb ik geen toestemming voor.
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
MBBBBBB 25-4-2003 17:36 Print reply
Posts: 2340
Hier dan maar, ff opnieuw ingescand. Je kan je dus wel beetje voorstellen hoe de cilinders eruit zien, maar is geen hulp bij het tunen omdat het niet op ruitjes papier is en geen maten erbij

Eurocilindero 70 cc AC ( getunend )


Fast Arrow 70 cc AC


Imitatie 50 cc AC
[img]http://brommerforum.reinderink.nl/foto/upload-script/imi50.jpg [/img]

Standaard 50 cc AC


Ik heb nog de std NSR GE-2 en Charmoo 50cc liggen, maar heb niet al te veel tijd om daar ook nog een poortmap van te maken

Sorry voor de grote, maar dan zie je ze duidelijk

Dit bericht is ge-edit door MBBBBBB op 25-4-2003 17:39
 
huh 25-4-2003 19:06 Print reply
Posts: 1755
Kheb mn 50 imi ook "getuned"...ik wilde het eigelijk geen tunen noemen ...

Het is in ieder geval zo dat de uitlaatpoort een stuk groter kan. Echt een flink stuk, ietsje hoger en een stuk breder.

Ben zelf te lam geweest om een poortmap te maken en precies uit te rekenen en tekenen hoeveel ik weg moest halen, gewoon de vijl in de uitlaatpoort gezet en een stuk breder gemaakt.

En je zuiger, heeft die 1 of 2 zuigerveren? Ik heb zelf nou de onderste zuigerveer dr af gelaten, rijdt prima, kun je eventueel ook doen. Scheelt slijtage.
 
Mr Pain 25-4-2003 19:10 Print reply
Posts: 4966
er zit natuurlijl niets voor niets 2 zuiger veren op, of je moet al een zuiger hebben met gewoon 1zuigerveer (gewoon of L)
 
Mini 25-4-2003 19:21 Print reply
Posts: 86
hoe kun je al die verhoudingen dan t beste uitrekenen, want ik wil mn 50 imi op mn mt ook al een tijdje tunen, en bovenstaande tekeningen zijn me iets te vaag en zonder maten erbij!



Dit bericht is ge-edit door Mini op 25-4-2003 19:38
 
Mini 25-4-2003 19:41 Print reply
Posts: 86


deze is bv best wel duidelijk maar:

- bovenaan in t midden die poort naar welke kant moet die langwerpige kant op gericht: kop/carter?

-en die spoelpoorten moeten die niet iets meer op mekaar lijken?

 
MBBBBBB 25-4-2003 21:19 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mini

- bovenaan in t midden die poort naar welke kant moet die langwerpige kant op gericht: kop/carter?

-en die spoelpoorten moeten die niet iets meer op mekaar lijken?



1. welke poort bedoel je?
2. jah, maar het is imi in principe, en je wil neit weten hoe slecht die afgewerkt zijn. en daarbij komt ook, de poortmap zal niet op de halve mm kloppen, dus ietjes vormverandering

[ahum] dreigt weer laag niveau te worden NSR RULEZZ? [/ahum]
 
Mini 26-4-2003 10:27 Print reply
Posts: 86
1 - die poort boven de inlaat.<

2. aha gewoon slecht getekend dus
 
MB50TUNED 26-4-2003 10:39 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mini


2. aha gewoon slecht getekend dus


Ik wou dat het origineel mooi was, dit ligt dus voor het groootste gedeelte niet aan mijn tekenkunsten maar aan de poorten zelf...

En het is af te raden om je spoelpoorten te bwerken, daarom heb ik ze niet aangepast. Tenzij jij de hoeken van de spoeloorten(horizontaal en verticaal) bolling aan binnen- en buitenkant van de spoelgangen en het oppervlak de JUISTE maten mee geeft en aan beide kanten GELIJK houd. Doe je dit niet al te best dan heb je kans dat je je cilinder verziekt.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Mini 26-4-2003 10:58 Print reply
Posts: 86
aha, neej ik snapte em al wel maar was gewoon een beetje lollig bedoeld !

maar heb je je inlaat en uitlaat poort ook netjes gepolijst of niet?
Of alleen weggehaald wat weg kon?
 

Dit topic is 606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved