ik ben bezig met 1 van mijn 2 50imi's(mt) te gaan tunen(nouja ik en tunen gaan vast niet samen maar daar kom ik maar op 1 manier achter)omdat ik volgende week vakantie heb ga ik er nu dus ook mee bezig.
volgens joost was het de moeite niet waard maarja ik ben eigenwijs en had al een zuigertje gekocht dus
ik ben al ff bezig geweest om een poortmapje te gaan maken maar dat is niet veel soeps dus morgen maar weer ff proberen.
Heeft iemand hier nog tips voor? search leverde niet veel op Behalve dit topic.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/1477/1dit is een ZEER interesante topic jammer dat die mensen met echt(veel) verstand van tunen hier niet VEEL meer komen.(no offence dr zijn inmiddels alweer nieuwe members die er ook veel verstand van hebben)
Hier heeft men het ook over spoelpoorten dichtmaken.
Wat is het nut daarvan en is dat ook aan te raden op een 50imi?
verder wou ik het aanpakken zoals MB50TUNED het op zijn site uitlegt
ik weet niet of ik de link hier mag posten maar anders hoor ik het wel.
http://membres.lycos...tuned/pw50tuning.htm
hij beweert 94kmh tegaan met 16*42 met de aanpassingen zoals hij uitlegt.
ik denk dat ik eerst alles ongetuned onder mijn brommer leg en met dan ff mijn top(digitaal)meten,
Ik ga niet moeilijk doen op een bank dat kost alleen maar extra en ik ben ook niet geintereseert in wat hij nu presteert
maar in wat hij gaat doen nadat ik eraan heb zitten veilen/dremelen.
verder wou ik dus ook nog aan mijn spoelpoorten gaan kloten wat is nou het beste waar moeten ze heenspoelen zegmaar naar boven? boven de zuiger, richting de kop?
Want nu spoelen ze bijna horizontaal naar de inlaat toe mischien moet ik ze meer omhoog laten spoelen?
laatst even aan harrie gevraagt volgens hem moesten ze omhoog naar de uitlaatpoort toe hij had daarbij de reden dat er dan meer mengsel in de uitlaat zou komen en dan zou er meer mengsel tijdens de poweband in je cylinder komen.
maar als ik vermogen op lage toeren wou hebben moesten ze wel naar de inlaat.
en als ik dus veel toeren wou maken moest ik ze naar de uitlaatpoort zien te spoelen
dezelfde avond ook nog even met Marcel over gehad.
Die zei het volgende:
nee ze moeten zo breed mogelijk en zo laag mogelijk zitte,
En zowiezo niet richting de uitlaatpoort anders verspil je mengsel.
schuin is laagtoerig, recht is hoogtoerig
je moet ze ong op 7 mm zetten met vloeibaar staal
dit zijn zomaar wat quote's van een gesprekje die we op een avond hadden als er iets tussen staat waavan je denkt dat het toch echt anders moet zeg het dan even je hebt het uiteindenlijk zelf gezegt.
2 poortmapjes van mb50tuned zijn site en waarschijnlijk ook van zijn eigen cylinder als je bezwaar hebt dat ik ze post haal ik ze wel weer weg.
Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 24-4-2003 21:25