Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #8986 - Mijn MB110 is helemaal af!
|
Pagina 4 van 4
|
Dit topic is 3552 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
spaanplaat |
27-4-2003 15:32 |
Posts: 691 |
ok ... zal ut eens uitproberen dan ... en dan maar bidden dat alles heel blijft .. naja .. da zal ook wel nie :P
|
|
|
|
Joost |
27-4-2003 17:42 |
Posts: 1108 |
Mooie MB, Zilver met die stickers is juist wel tof. Alleen dat kapje... arggg
Setup is volgens mij ook wel lief. Wat voor carburateur heb je?
Voor alle lui die meer dan 1:40 smeren: LEES EENS DE FLES!!! 1:50 Is genoeg, 1:40 zou evt ook nog kunnen maar is niet noodzakelijk. Meer ollie smeert niet beter, juist slechter. Vastlopers worden ook niet veroorzaakt door te weinig olie, maar door te weinig bezine (arm mengsel). En drie keer raden wat er gebeurt als je 1:25 gaat smeren... Veel olie is slecht voor je brommer, slecht voor je vermogen, slecht voor het milleu en slecht vooral voor je portomonee.
Oliepomp is trouwens hartstikke handig. Tanken gaat veel sneller, geen gedoe met die ranzige olie fles. In het begin ree ik altijd op men oliepomp, echt perfect. Ding stopt er echt niet zomaar spontaan mee. Zolang je maar een goede dop met slot achter op hebt raakt hij niet verstopt.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Blijhoofd |
27-4-2003 17:55 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost
Mooie MB, Zilver met die stickers is juist wel tof. Alleen dat kapje... arggg
Setup is volgens mij ook wel lief. Wat voor carburateur heb je?
Voor alle lui die meer dan 1:40 smeren: LEES EENS DE FLES!!! 1:50 Is genoeg, 1:40 zou evt ook nog kunnen maar is niet noodzakelijk. Meer ollie smeert niet beter, juist slechter. Vastlopers worden ook niet veroorzaakt door te weinig olie, maar door te weinig bezine (arm mengsel). En drie keer raden wat er gebeurt als je 1:25 gaat smeren... Veel olie is slecht voor je brommer, slecht voor je vermogen, slecht voor het milleu en slecht vooral voor je portomonee.
Oliepomp is trouwens hartstikke handig. Tanken gaat veel sneller, geen gedoe met die ranzige olie fles. In het begin ree ik altijd op men oliepomp, echt perfect. Ding stopt er echt niet zomaar spontaan mee. Zolang je maar een goede dop met slot achter op hebt raakt hij niet verstopt.
tank altijd gewoon brom mix
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Superfunk |
27-4-2003 18:12 |
Posts: 1442 |
Doe ik ook altijd met me brommer(is mbx80 gewoon 1:50).
Zit castrol ttx ofzoiets zal wel goed smeren denk ik.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|
Mr Pain |
27-4-2003 18:30 |
Posts: 4966 |
mooie mb, heel netjes.
en over dat olie, als je met bijvoorbeeld 1op25 rijd komt er ook weer te weinig benzine door je sproeier, als je gewoon 1op40 tankt of mixt voldoet dat, je hebt tenslotte ook een grote carb er achter als je echt opgefokt rijd, en ik tank ook wel eens (meestal) bij een pomp en daar is niks mis mee vind ik dan (hij doet het tenslotte nog altijd)
|
|
|
|
verwijderd |
27-4-2003 18:52 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd
[...]
tank altijd gewoon brom mix
dan rijdt jij met bakvet
|
|
|
|
MB70 |
29-4-2003 22:10 |
Posts: 12 |
Sorry dat ik het zeg,maar ik vindt dat kapje voor het voorlicht gewoon oerlelijk!
Het is net een muilkorf voor een hond
Het mooiste vindt ik zelf gewoon een ronde koplamp,niet die rechthoekige lampen van een MT,maar dat is mijn smaak
Voor de rest een spik en spanne MB!!
Dit bericht is ge-edit door MB70 op 29-4-2003 22:13
|
|
|
|
Neonlampje |
29-4-2003 22:29 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost
Mooie MB, Zilver met die stickers is juist wel tof. Alleen dat kapje... arggg
Setup is volgens mij ook wel lief. Wat voor carburateur heb je?
Voor alle lui die meer dan 1:40 smeren: LEES EENS DE FLES!!! 1:50 Is genoeg, 1:40 zou evt ook nog kunnen maar is niet noodzakelijk. Meer ollie smeert niet beter, juist slechter. Vastlopers worden ook niet veroorzaakt door te weinig olie, maar door te weinig bezine (arm mengsel). En drie keer raden wat er gebeurt als je 1:25 gaat smeren... Veel olie is slecht voor je brommer, slecht voor je vermogen, slecht voor het milleu en slecht vooral voor je portomonee.
Hoe vind je de juiste balans dan?
Trouwens, wanneer je overstapt op andere menging, moet je natuurlijk wel je brom afstellen, ookal ga je dus 1:25 rijden, dit loopt best hard vast
|
|
|
|
chriss |
29-4-2003 22:33 |
Posts: 1859 |
stel je hebt je brom afgesteld met oliepompje afgesloten en je mengt gewoon...
dan sluit je je oliepompje er bij aan, krijgt dus meer olie, afstelling veranderd als het goed is niet toch?
heb je dan ook kans op vastloper?
|
|
|
|
Saknet |
1-5-2003 2:40 |
Posts: 10355 |
dat wordt hier boven al 3 x gezegd ( ), dan kan er minder benz door sproeier omdat er meer olie inzit
Dit bericht is ge-edit door barteld op 1-5-2003 2:41
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Rick |
1-5-2003 7:00 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Je moet ook zelf mengen slimmerik .
Als je op een goed opgefokt ding pompsmering gaat gebruiken is er sowieso iets mis in je hoofd IMHO.
Maar goed, 1:40 met goede olie gaat prima, blijf ik bij.
Alwin smeert z'n crossmotor bijvoorbeeld ook 1:40, ding blijft ook heel...
ik smeer ook 1:40 met me crossmotor, dat werkt perfect meer hoeft echt niet, met me MB met 70cc eurocilindro en 18 keihin smeerde ik gewoon 1:50, nooit problemen mee gehad hoor
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
NSR RULEZZ |
1-5-2003 15:42 |
Posts: 4934 |
ik smeer altijd 1:20
is dat zo slecht dan?
ligt er btw ook aan hoeveel kabaal mijn zuiger maakt als hij hard begint te ratelen smeer ik 1:20 en als hij niks zegt gewoon 1:50(bij onze school kan je hem niet instellen is automatich 1:50
maarja ik heb NU nieuwe veren na 1,5 jaar mogen ze ook al wel versleten zijn
|
|
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ??? |
|
Ralf |
1-5-2003 15:45 |
Posts: 9073 |
1:20 is volslagen idioot.
|
|
|
|
Rudy |
1-5-2003 16:14 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost
Mooie MB, Zilver met die stickers is juist wel tof. Alleen dat kapje... arggg
Setup is volgens mij ook wel lief. Wat voor carburateur heb je?
Voor alle lui die meer dan 1:40 smeren: LEES EENS DE FLES!!! 1:50 Is genoeg, 1:40 zou evt ook nog kunnen maar is niet noodzakelijk. Meer ollie smeert niet beter, juist slechter. Vastlopers worden ook niet veroorzaakt door te weinig olie, maar door te weinig bezine (arm mengsel). En drie keer raden wat er gebeurt als je 1:25 gaat smeren... Veel olie is slecht voor je brommer, slecht voor je vermogen, slecht voor het milleu en slecht vooral voor je portomonee.
Oliepomp is trouwens hartstikke handig. Tanken gaat veel sneller, geen gedoe met die ranzige olie fles. In het begin ree ik altijd op men oliepomp, echt perfect. Ding stopt er echt niet zomaar spontaan mee. Zolang je maar een goede dop met slot achter op hebt raakt hij niet verstopt.
Ik zal het verhaal mooier maken:
Stel je rij normaal met 1:40 oid en ga ineens 1:25 smeren[denk dat ie het nodig heeft oid]
Olie is dikker dan benzine dus je bromm staat te arm (en ach het scheelt dat de meeste vastlopers komen door veel te arm mengsel wat zorg voor te warm worden enz enz enz >> gevolg vastloper door vetter smeren
Std oliepompje tja... broer heeft keer vastloper gehad toen met zijn dt met 70cc eurokit door oliepomp die bij meer toeren niet veel meer olie gaat toevoegen.... (ook onze enige vastloper ooit tot nu toe)[is ondertussen als wel een 5 jaar geleden ofzo trouwens]
Quote: Oorspronkelijk gepost door: symen
[...]
dan rijdt jij met bakvet
Wahahahahahahaaaha
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Saknet |
1-5-2003 16:21 |
Posts: 10355 |
dat is in 5 jaar internetten en brommeren voor mij de eerste keer dat ik een verhaal hoor over vastloper door oliepomp en het is nog geen eens bij een honda ook.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 3552 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 4
|
|