Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda wallarooo tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 628 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8981 - honda wallarooo tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs oxbow 24-4-2003 18:39 Print topicpost
Posts: 620
ik heb een volledig standaard wallaroo b-klasse staan

gaat nu 40km/h (niet vet dus)
HIJ MAG MAX 55 KUNNEN HALEN!

maar ik wil er een vet geluidje uit halen, khad gedacht aan een pijp (die zo hoog omhoogloopt)
ik wil er een mooi diep geluidje uithalen,
eventueel powerfilter ofzo???

en voor de rest optische tuning handvatjes, slijklap eraf en andere kleine dingen

iemand tips ofzo, want met die pijp gaat hij probly harder als 55 en dat wil ik niet


 

Ralf 24-4-2003 19:58 Print reply

Posts: 9073
Haal een korte Leovincie, die is ronduit de beste voor Wallaroo, en is nog het goedkoopst ook.

Mja, denk niet dat hij boven de 55 uit zal komen met die pijp, anders duw je er plaatje tussen oid.
 
TSX-R 24-4-2003 20:12 Print reply
Posts: 209
bij mij in de buurt rijdt iemand rond met een ninja uitlaat voor en walnoot..ziet er een stuk mooier uit dan een leovinci en schijnt sneller te zijn....maar als je max 55 wil..is een leovinci handiger. met leovinci uitlaat alleen en verder geen veranderingen haal je net 60.
 
rs oxbow 24-4-2003 20:32 Print reply
Posts: 620
ik had eerder gedacht aan een gianelli

zo'n seat pipe achtig ding

kost 125? hier, maar hij zou echt niet harder als 55 mogen gaan, rondelletje in uitlaat dan maar
 
rs oxbow 25-4-2003 21:52 Print reply
Posts: 620
ik ga toch voor zo'n omhooglopende gianelli gaan, ofwel ninja als dealer er kan aangeraken

en dan wil ik ook lichtere gewichtjes steken, zodat iet beter trekt en minder hard gaat, 55 dus max!

maar hij gaat dan overtoeren maken heb ik gehoord? merk je dit hard en is dat slecht?

heeft iemand ervaring met gewichtjes in de vario, en hoe het zit met een ster enzo?

ik ga ook een sportluchtfilter kopen, want ik wil er een diep geluidje uithalen

 
glenn007 25-4-2003 22:51 Print reply
Posts: 255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

ik ga toch voor zo'n omhooglopende gianelli gaan, ofwel ninja als dealer er kan aangeraken

en dan wil ik ook lichtere gewichtjes steken, zodat iet beter trekt en minder hard gaat, 55 dus max!

maar hij gaat dan overtoeren maken heb ik gehoord? merk je dit hard en is dat slecht?

heeft iemand ervaring met gewichtjes in de vario, en hoe het zit met een ster enzo?

Die ster in die walnoten zitten vaak platte sterren ge kunt er een bolle ster in steken dan rijd die beter. De gewichten is zoals bij de tandwielen ge moet de ideale maat zoeken. Eventueel om trager te gaan steekte een rondel in de vario dit neemt bijna geen trekkracht weg.

ik ga ook een sportluchtfilter kopen, want ik wil er een diep geluidje uithalen


 
www.geocities.com/teammagic71
scooterkiller 25-4-2003 23:20 Print reply

Posts: 2987
Hij gaat inderdaad overtoeren draaien met te ligte gewichtjes wat slecht voor je motor is en je erg veel vermogen kost, ligtere gewichtjes heeft totaal geen nut.

Gianelli is vrij stil en zeer goed, ligt rond de 8 duizend toeren, Leovinci is zeer goed en zeer veel herrie en ligt rond de 10 duizend toeren.

Een Peugeot Fox waar de zelfde motor onderzit als een Wallero loopt tussen de 90 a 100 kilometer per uur met deze uitlaten (mits goed afgesteld).

Als je een uitlaat koopt, afstellen zoals hij hoord te lopen met de gewichtjes, sproeier en trekveren, daarna prop in de uitlaat (na keuze hoe kleiner het doorlaat van de prop hoe minder kilometers per uur dus uitproberen klein beginnen en dan als de snelheid te laag is opboren naar groter) en sproeier 1 a 2 maten verkleinen (anders verzuipt hij).

P.S. geen ring in de vario plaatsen als begrenzing want dan loopt de boel in de soep.

Als je een dieper geluid wilt gewoon een powerfilter erop en een veel grotere sproeier omdat de tegendruk minder bij een powerfilter is dus hij zuigt te weinig benzine aan bij een orginele sproeier, snelheid zal wel niet veel schelen alleen.

Have fun.


Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 25-4-2003 23:32
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Mol! 25-4-2003 23:30 Print reply
Posts: 1594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

...en sproeier 1 a 2 maten verkleinen (anders verzuipt hij). Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 25-4-2003 23:23


Vergroten mar denk?
 
scooterkiller 25-4-2003 23:34 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

[...]


Vergroten mar denk?


nee verkleinen want bij zo een pijp moet er een grotere sproeier op om hem af te stellen zonder prop en als je de prop er weer in zet moet hij weer kleiner worden.

Als je de pijp al meteen met prop gaat afstellen haal je nooit het optimale uit de pijp.

Bijdehand

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 25-4-2003 23:37
 
BIERTJUH!!!!!!!!

Dit topic is 2092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved