Mark_o |
23-4-2003 19:04 |
Posts: 232 |
Het kost geloof ik iets van 10 euro bij hun.
Of hij geeikt is weet ik niet.
De toerentaller klopt idd niet draai er ongeveer 12 in ze top..
En Blukmeester hoe weet jij dat hij teveel aan geeft?
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
23-4-2003 19:06 |
Posts: 1001 |
kun je doen
wel veel werk...bovendien niet zo nauwkeurig als de bank?
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
Rudy |
23-4-2003 19:07 |
Posts: 3471 |
zo doen vermogensbanken het ook die meet het koppel aan de wielen en de hoeksnelheid van de rol
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Blukaap |
23-4-2003 19:11 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark_o
Het kost geloof ik iets van 10 euro bij hun.
Of hij geeikt is weet ik niet.
De toerentaller klopt idd niet draai er ongeveer 12 in ze top..
En Blukmeester hoe weet jij dat hij teveel aan geeft?
ffkes op scooterforum.net lopen zoeken .
Kan zijn dat ie nu weer goed is, maja, weet je niet.
|
|
Bastila is lief |
|
Blorn |
23-4-2003 19:12 |
Posts: 13825 |
zal wel algemeen bekend zijn op st.net als ie teveel aangeeft..
|
|
|
|
Hans F |
23-4-2003 20:36 |
Posts: 4326 |
Het meten is begonnen in z'n 2? Top is niet echt hoog. Nog geen 90 km/u. Wat heb je voor vertanding. Met een lichte vertanding zijn kleine dips minder goed zichtbaar
jammer dat je powerband zo smal is.
Ik denk trouwens ook dat het achterwielvermogen is, hoor.
owja de De Jager bank staat bekend als te positief, maar dan nog is het erg veel vermogen voor een standaard malossi met mk uitlaat, te klein spruitstuk en 24mm
edit
bedankt barry
tja als je niks te vertellen hebt ga je maar dingen twee keer precies hetzelfde zeggen
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-4-2003 21:04
|
|
|
|
barry |
23-4-2003 21:03 |
Posts: 7387 |
je valt in herhaling hans
maar ik gok dat een malossie op 9pk ong zit. en goed afgesteld met juiste onderdelen, maar niks getuned of zo, 10pk ergens.
ik ben trouwsn wel benieuwd het verschil in de grafiek met normale onsteking en binnenrotor onsteking. want met zo'n vermogen uitdraai kun je dat toch mooi zien...
Dit bericht is ge-edit door barry op 23-4-2003 21:04
|
|
He? |
|
Blukaap |
23-4-2003 21:03 |
Posts: 10006 |
Meten is begonnen in z'n 1 volgens mij en daar is heel vroeg overgeschakeld naar z'n 2 (dat zal dat piekje wel verklaren).
Vertanding is 15-45 (met 4-bak).
Idd erg licht dus, kan makkelijk zwaarder zonder dat je echt optrekvermogen verliest denk ik.
16-42 moet wel kunnen volgens mij.
Nu ik zo eens zit te kijken, hij is wel begonnen in z'n 2, want 30 in z'n 1 en dan overschakelen is wel snel.
Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 23-4-2003 21:05
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
23-4-2003 21:05 |
Posts: 4326 |
met malossi reed ik 15/16-38 (wisselde af en toe) en die had wss minder vermogen als deze, maar je moet niet te zwaar gaan (of je moet heel snel gaan schakelen ), want die powerband is wel heel idioot smal.
maar de malossi van de topicstarter is niet standaard, deze heeft een boring van 47,2mm (dus een inhoud van dik 72cc ipv 67cc, en wss ook versprongen poorten)
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-4-2003 21:10
|
|
|
|
Blukaap |
23-4-2003 21:07 |
Posts: 10006 |
16-42, dan zul je dik 100 gaan en nog hard optrekken.
Ik reed op m'n SH met 15-42 en die trok nog best goed op en had 4PK minder dan deze .
Meeting is idd begonnen in z'n 2 btw, hij begint bij ong 2500 rpm (motortoerental), dus dat kan wel kloppen .
|
|
Bastila is lief |
|
NSR JunK |
23-4-2003 21:09 |
Posts: 2339 |
vind het maar een rare grafiek top vermogen op 6/7K... dan is die malossi nog hardstikke dood...
|
|
|
|
Hans F |
23-4-2003 21:11 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
vind het maar een rare grafiek top vermogen op 6/7K... dan is die malossi nog hardstikke dood...
die toerentallen zijn geen motortoerentallen, maar banktoerentallen 6000 staat voor 60 km/uur!!!
|
|
|
|
Blukaap |
23-4-2003 21:13 |
Posts: 10006 |
Tsss, hans, het staat er pas 4 keer ofzo, dan kun je d'r toch niet van uit gaan dat iemand het al gelezen heeft .
|
|
Bastila is lief |
|
barry |
23-4-2003 21:13 |
Posts: 7387 |
mijn mtx sh had 14-40 is bijna het zelfde als 16-45, dit reed toch wel 100km/h, kan nog wat zwaarder, want trok wel snel anar zijn top toe, en dit was op sh,
dus op nsr kan het wel zwaarder denk ik...
edit: de tandwielverhouding bedoel ik
Dit bericht is ge-edit door barry op 23-4-2003 21:14
|
|
He? |
|
Mark_o |
23-4-2003 21:22 |
Posts: 232 |
Ik rij idd met de vertanding 15-45. haal hier een top mee van 100km/h op ze teller.
Maar als ik bv. 16-45 er op zet, zou het dan niet veel schelen met optrekken?
|
|
|
|