Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vermogens grafiek NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #8961 - Vermogens grafiek NSR
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mark_o 23-4-2003 18:04 Print topicpost
Posts: 232


Vermogen op het kruk as
70cc Malossie (47.2mm meteor zuiger)
Metrakit uitlaat
18mm spruitstuk, en vreemde 24mm keihin teur.

Alleen weet ik niet hoe veel het vermogen is op het achter wiel. Weet iemand dat hoe je dat kan uitrekeken?

En is dit een goede score voor deze setup?

 

honda mb5 23-4-2003 18:06 Print reply

Posts: 688
hmm netjes
 
ardan 23-4-2003 18:11 Print reply
Posts: 595
of het een mooie pk uitdraai is kan ik nie zeggen,want ik ken de formule niet om kruk-pk naar achterwiel om te zetten.maar het ziet er me nie slecht uit.

enkel denk ik niet dat die dippen zo mooi zijn.eigenlijk zou je een mooie curve moeten krijgen,misschien je afstelling nog beter proberen te doen of een powerbox zetten,maar dan moet je 2 rpm gebeiden mee ofvangen.

beetje van beiden misschien?


maar zeer mooi voor de rest en hoeveel kost het nu zo om je brom op de testbank te zetten?
 
have a blast,go fast
Blukaap 23-4-2003 18:11 Print reply

Posts: 10006
Denk dat dat al het vermogen op het achterwiel is, maar zo niet haal je d'r zo'n 15% vanaf (verlies door ketting, koppeling etc).
Dus dan houd je ~9,5PK over.

Als het 11,2PK a/h achterwiel is is het een behoorlijk nette score .
9,5PK a/h achterwiel is ook niet slecht, maar 11,2 is beter natuurlijk .
 
Bastila is lief
verwijderd 23-4-2003 18:12 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ardan

of het een mooie pk uitdraai is kan ik nie zeggen,want ik ken de formule niet om kruk-pk naar achterwiel om te zetten.maar het ziet er me nie slecht uit.

enkel denk ik niet dat die dippen zo mooi zijn.eigenlijk zou je een mooie curve moeten krijgen,misschien je afstelling nog beter proberen te doen of een powerbox zetten,maar dan moet je 2 rpm gebeiden mee ofvangen.

beetje van beiden misschien?


maar zeer mooi voor de rest en hoeveel kost het nu zo om je brom op de testbank te zetten?


haha, vette dippen dan he! hij schakeld op
 
Rudy 23-4-2003 18:14 Print reply

Posts: 3471
Zijn die dippen niet door schakelen ofzo.
Ze gaan er normaal van uit dat achterwiel vermogen een 10% lager ligt dan krukas vermogen 9dus een 10pk aan achterwiel)
Vermogen lijkt me best netjes alleen redelijke dip in het begin

edit: het valt me op dat ze zowizo al beginnen te meten bij 2k en je dan al een 4pk heb...Van toerental klopt dus helemaal nix..
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 23-4-2003 18:15 Print reply

Posts: 10006
Topvermogen ligt rond de 9,5K volgens mij (in de 3 met 15-45 gemeten ga ik vanuit).

Dat geeft een BMEP van 7.2@9500rpm=11,2 PK
En BMEP van 6.2@9500rpm=9,5PK

Dus ik denk haast dat je 11,2PK aan je achterwiel hebt (zie ook niet in waarom ze achterwiel PKs om zouden rekenen naar krukas PKs op een grafiek), maar dat is ook maar gokken .


Toerental is het banktoerental en die dip in het begin komt zo te zien doordat ze 'm in z'n 1 niet meteen vol open gooien, maar dat pas in de 2 doen.


Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 23-4-2003 18:16
 
Bastila is lief
Blorn 23-4-2003 18:39 Print reply

Posts: 13825
geijkte bank?
 
Robert Lukkes 23-4-2003 18:45 Print reply
Posts: 1406
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

geijkte bank?


Ja, dacht het wel, het is geen bak van de politie.
 
I'm a supersonic highspeed racer
YAMAHAFREAK 23-4-2003 18:50 Print reply
Posts: 1001
topvermogen is 11,2pk bij 6417 omwentelingen
wel een beetje jammer van die dippies
ik zou ook wel s willen weten hoeveel mn brommer nou heeft. kost dat?


Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 23-4-2003 18:51
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Blorn 23-4-2003 18:51 Print reply

Posts: 13825
zegt ook niet alles hoor, zo'n ding moet ook geijkt worden...

vind het namelijk vrij veel voor een ori malossi..
 
wipe-out 23-4-2003 18:52 Print reply

Posts: 7672
die dippen komen doordat hij overschakelt, en volgens mij moet je niet op die toerentallen letten, want volgens mij zijn dat geen motortoerentallen, maar omwentelingen van de roller waar het achterwiel op staat (moet ook wel, anders zou hij niet overschakelen).
 
Blukaap 23-4-2003 18:54 Print reply

Posts: 10006
Idd, zoals ik al zei is dat het banktoerental.
Het werkelijke topvermogen ligt op zo'n 9500rpm volgens mij.

En de de jager bank geeft volgens mij teveel aan.
 
Bastila is lief
YAMAHAFREAK 23-4-2003 18:55 Print reply
Posts: 1001
lekker handige grafiek dan
soms plaatsen ze in auto/motorbladen ook wel s vermogensgrafieken en daar staan wel de toerentallen van de motor of auto bij en nog t koppel ook...
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Erik_N 23-4-2003 19:00 Print reply

Posts: 5360
Goede testbank geeft volgensm ij ook koppel. Vriend vanme kreeg ook vet veel info bij ze uitdraai, betaalde je wel 25 Euro, maar heb je wat.

De jager 10 volgens mij, maargoed, die doen geen koppel enzo schijnbaar.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Rudy 23-4-2003 19:03 Print reply

Posts: 3471
reken je het koppel toch zelf uit
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved