Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kop vlakken.. Waarom?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8943 - Kop vlakken.. Waarom?!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 24-4-2003 14:55 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Aantal cc's dat je hebt is toch gewoon pi * slag * boring?

Ofzoiets

Ik heb het een keer uitgerekend, ik kwam op iets van 49,67 ofzo. Heeft idd niks met je compressieverhouding te maken hoor.


pi*straal*straal*slag.

straal van de boring welteverstaan.


wat jij doet is de omtrek vd cirkel maal de lengte.

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 24-4-2003 15:03
 
ik haat mensen
huh 24-4-2003 18:00 Print reply
Posts: 1755
Kutzooi, net een heel verhaal getypt, geeft ie een error...

Nou jah, korte samenvatting dan maar ...

Ik had die formule idd fout, had PI R^2 moeten zijn jah, oppervlakte * hoogte.

Verder staat het volgende in Bell:

CR = (CV + CCV) / CCV

waarbij CR = compression ratio, CV = cylinder volume, CCV = combustion chamber volume

CV = (PI D^2 * S) / 4000

waarbij PI = 3.141592653589793 (), D = diameter v/d boring in mm, S = slag in mm

Staat de formule ook al ...

Uit de bovenste formule kun je trouwens opmaken dat de ruimte binnen je cilinderkop NIET bij je cilinderinhoud wordt gerekend. CCV en CV zijn aparte variabelen.
 

Dit topic is 5515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved