Blukaap |
22-4-2003 20:24 |
Posts: 10006 |
Ehh, nee ?
Cilinderinhoud is zoals het woord zegt afhankelijk van je cilinder.
Je compressie(verhouding) is afhankelijk vd inhoud van je kop en van je cilinder.
Dus enige wat je doet is compressie(verhouding) verhogen en je squish kleiner maken.
|
|
Bastila is lief |
|
MBBBBBB |
22-4-2003 20:35 |
Posts: 2340 |
Je verkleint als het ware je compressie kamer, die heeft een heeeeeeeeele grote invloed op je compressie ( woord zegt het al )
Dus je trekt sneller, en iets snellere top
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
22-4-2003 20:39 |
Posts: 17929 |
kan voordelen hebben maar het kan zijn dat:
- hij gaat detoneren
- hij de kop gaat beuken
- helemaal niet meer loopt
dus je kop moet wel heel erg lekken als je hem gaat laten vlakken
|
|
|
|
vinnie |
22-4-2003 21:32 |
Posts: 3505 |
je hoeft toch neit persee te lekken, je ken het toch ook doen voor de extra compressie
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Spike TZR-50 |
22-4-2003 22:04 |
Posts: 22 |
Koop gewoon een hogedrukkop,kost niet zoveel geld en je sluit de meeste van de risicos uit.
Een halve mm teveel afvlakken is al genoeg om je bovenblok om zeep te helpen.
Helpt trouwens nie zoooveel
|
|
|
|
De Schout |
22-4-2003 22:08 |
Posts: 5327 |
kan ook zijn dat ie k*t loopt, dat je em er snel weer afhaald, en dat je hem niet meer goed aan het lopen krijgt omdat de zuigerveren lam zijn van de ontiegelijke hitte. (ervaring mee)
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Neonlampje |
22-4-2003 22:42 |
Posts: 14825 |
als je daarmee bezig gaat, koop dan een HD kop en ga die op maat draaien..
een hd kop op zichzelf zal al veel helpen (en je zuiger komt zo niet tegen kop aan.. )
dit kan je altijd controleren door een stukje tin door je bougiegat naar binnen te steken.. je vliegwiel draaien dat het het tin plat drukt.. kop eraf, tin eruit, en dan je squish opmeten...
als deze bij perfecte lagers niet kleiner is dan 0.5 (in het meeest gunstige geval) komt het wel goed...
bij een 50 tot 80cc kan de squish-clearance minimaal 0.5 tot 0.7 bedragen (aldus bell)
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-4-2003 23:49
|
|
|
|
verrotgroending |
24-4-2003 10:46 |
Posts: 22 |
De ruimte in je kop kunj e tog ook nog bij de cilinderinhoud rekenen??
Enn.. Bij 4takt kan ik me voorstellen dat ee hoge compressie veel scheelt maar bij 2takt heeft ie met een hele hoge compressie tog alleen maar minder rendement omdat het nieuwe mengsel er tog weer gedeeltelijk uitgeperst wordt(bij tevee compressie dus?
Sory dak t ff niet vat t gaat r ook niet om dat ik nou zo nodig zelf me kop wil vlakken ofzo, ik ga denk sowieso ff een hogedrukkop kopen, maar ik wil t gewoon ff weten..
en wat is sguish? de ruimte tussen de zuiger en de kop? (lijkt me t meest logisch)
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
24-4-2003 12:07 |
Posts: 8678 |
HD kop = gevlakte kop!
en probeer het uit, dan weet je het....het helpt iig wel!
squish is idd de ruimte tussen sucker en kopf
|
|
|
|
Knoxville |
24-4-2003 12:38 |
Posts: 1454 |
Ik heb mijn kop ook gevlakt, hij loopt gewoon lekkerder, meer compressie. En minder kans dat jeje koppakking ertussen weg blaast. Daar had ik dus last van.
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Blukaap |
24-4-2003 13:34 |
Posts: 10006 |
HD kop is geen gevlakte kop, de hele verbrandingskamer is anders (kleiner).
En meer compressie is niet altijd goed, maar bij de originele Honda koppen kan er zoooooo veel vanaf zonder iets te mollen.
En de ruimte in de kop hoort NIET bij de cilinderinhoud (ik heb die fout ook wel eens gemaakt btw ).
Als de kop 100cc is en de cilinder 150 heb je niet plotseling een 150cc cilinder hoor .
|
|
Bastila is lief |
|
robert |
24-4-2003 13:59 |
Posts: 900 |
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Blukaap |
24-4-2003 14:24 |
Posts: 10006 |
Ben je serieus ?
Ik hoop van niet eigenlijk...
|
|
Bastila is lief |
|
scania |
24-4-2003 14:42 |
Posts: 1114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
[...]
volges mij wel
het aantal cc is de inhoud van de cyl tussen odp(onderste dode punt) en z'n bdp(bovenste dode punt).
een cyl kop heeft dus helemaal nikx met de cc inhoud te maken.
als je het niet gelooft moet je het zelf maar eens na gaan meten.
dan moet je dus met de diameter van de cyl en de slag van de krukas gaan rekenen.
ik weet de formule van die berekening niet meer,maar als je nog op school zit moet je de formule maar aan je wiskunde leeraar vragen(of je weet de formule zelf al).
dan zal je zien dat de kop dus niet meetelt bij je cc inhoud.
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
huh |
24-4-2003 14:53 |
Posts: 1755 |
Aantal cc's dat je hebt is toch gewoon pi * slag * boring?
Ofzoiets
Ik heb het een keer uitgerekend, ik kwam op iets van 49,67 ofzo. Heeft idd niks met je compressieverhouding te maken hoor.
|
|
|
|