Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kop vlakken.. Waarom?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #8943 - Kop vlakken.. Waarom?!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verrotgroending 22-4-2003 20:20 Print topicpost
Posts: 22
Ik heb ff na zitten denken over je kop vlakken (jaaaaaaaa!!) enne, ik kan iets over t hoofd gezien hebben, maar wat je in feite doet is tog je cilinderinhoud verkleinen?!

en dus sgiet je er niet zoveel mee op..

TOCH?


 

Blukaap 22-4-2003 20:24 Print reply

Posts: 10006
Ehh, nee ?
Cilinderinhoud is zoals het woord zegt afhankelijk van je cilinder.

Je compressie(verhouding) is afhankelijk vd inhoud van je kop en van je cilinder.

Dus enige wat je doet is compressie(verhouding) verhogen en je squish kleiner maken.
 
Bastila is lief
MBBBBBB 22-4-2003 20:35 Print reply
Posts: 2340
Je verkleint als het ware je compressie kamer, die heeft een heeeeeeeeele grote invloed op je compressie ( woord zegt het al )
Dus je trekt sneller, en iets snellere top
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-4-2003 20:39 Print reply

Posts: 17929
kan voordelen hebben maar het kan zijn dat:

- hij gaat detoneren

- hij de kop gaat beuken

- helemaal niet meer loopt

dus je kop moet wel heel erg lekken als je hem gaat laten vlakken
 
vinnie 22-4-2003 21:32 Print reply

Posts: 3505
je hoeft toch neit persee te lekken, je ken het toch ook doen voor de extra compressie
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
Spike TZR-50 22-4-2003 22:04 Print reply
Posts: 22
Koop gewoon een hogedrukkop,kost niet zoveel geld en je sluit de meeste van de risicos uit.
Een halve mm teveel afvlakken is al genoeg om je bovenblok om zeep te helpen.
Helpt trouwens nie zoooveel
 
De Schout 22-4-2003 22:08 Print reply
Posts: 5327
kan ook zijn dat ie k*t loopt, dat je em er snel weer afhaald, en dat je hem niet meer goed aan het lopen krijgt omdat de zuigerveren lam zijn van de ontiegelijke hitte. (ervaring mee)
 
tune tweak fiddle bang bummer
Neonlampje 22-4-2003 22:42 Print reply

Posts: 14825
als je daarmee bezig gaat, koop dan een HD kop en ga die op maat draaien..

een hd kop op zichzelf zal al veel helpen (en je zuiger komt zo niet tegen kop aan.. )
dit kan je altijd controleren door een stukje tin door je bougiegat naar binnen te steken.. je vliegwiel draaien dat het het tin plat drukt.. kop eraf, tin eruit, en dan je squish opmeten...
als deze bij perfecte lagers niet kleiner is dan 0.5 (in het meeest gunstige geval) komt het wel goed...

bij een 50 tot 80cc kan de squish-clearance minimaal 0.5 tot 0.7 bedragen (aldus bell)

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-4-2003 23:49
 
verrotgroending 24-4-2003 10:46 Print reply
Posts: 22
De ruimte in je kop kunj e tog ook nog bij de cilinderinhoud rekenen??

Enn.. Bij 4takt kan ik me voorstellen dat ee hoge compressie veel scheelt maar bij 2takt heeft ie met een hele hoge compressie tog alleen maar minder rendement omdat het nieuwe mengsel er tog weer gedeeltelijk uitgeperst wordt(bij tevee compressie dus?

Sory dak t ff niet vat t gaat r ook niet om dat ik nou zo nodig zelf me kop wil vlakken ofzo, ik ga denk sowieso ff een hogedrukkop kopen, maar ik wil t gewoon ff weten..

en wat is sguish? de ruimte tussen de zuiger en de kop? (lijkt me t meest logisch)


 
Pistonpen Paultje 24-4-2003 12:07 Print reply

Posts: 8678
HD kop = gevlakte kop!

en probeer het uit, dan weet je het....het helpt iig wel!

squish is idd de ruimte tussen sucker en kopf
 
Knoxville 24-4-2003 12:38 Print reply

Posts: 1454
Ik heb mijn kop ook gevlakt, hij loopt gewoon lekkerder, meer compressie. En minder kans dat jeje koppakking ertussen weg blaast. Daar had ik dus last van.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Blukaap 24-4-2003 13:34 Print reply

Posts: 10006
HD kop is geen gevlakte kop, de hele verbrandingskamer is anders (kleiner).

En meer compressie is niet altijd goed, maar bij de originele Honda koppen kan er zoooooo veel vanaf zonder iets te mollen.

En de ruimte in de kop hoort NIET bij de cilinderinhoud (ik heb die fout ook wel eens gemaakt btw ).

Als de kop 100cc is en de cilinder 150 heb je niet plotseling een 150cc cilinder hoor .
 
Bastila is lief
robert 24-4-2003 13:59 Print reply

Posts: 900
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

HD kop is geen gevlakte kop, de hele verbrandingskamer is anders (kleiner).

En meer compressie is niet altijd goed, maar bij de originele Honda koppen kan er zoooooo veel vanaf zonder iets te mollen.

En de ruimte in de kop hoort NIET bij de cilinderinhoud (ik heb die fout ook wel eens gemaakt btw ).

Als de kop 100cc is en de cilinder 150 heb je niet plotseling een 150cc cilinder hoor .


volges mij wel
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Blukaap 24-4-2003 14:24 Print reply

Posts: 10006
Ben je serieus ?
Ik hoop van niet eigenlijk...
 
Bastila is lief
scania 24-4-2003 14:42 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert

[...]


volges mij wel


het aantal cc is de inhoud van de cyl tussen odp(onderste dode punt) en z'n bdp(bovenste dode punt).
een cyl kop heeft dus helemaal nikx met de cc inhoud te maken.

als je het niet gelooft moet je het zelf maar eens na gaan meten.
dan moet je dus met de diameter van de cyl en de slag van de krukas gaan rekenen.
ik weet de formule van die berekening niet meer,maar als je nog op school zit moet je de formule maar aan je wiskunde leeraar vragen(of je weet de formule zelf al).
dan zal je zien dat de kop dus niet meetelt bij je cc inhoud.

 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
huh 24-4-2003 14:53 Print reply
Posts: 1755
Aantal cc's dat je hebt is toch gewoon pi * slag * boring?

Ofzoiets

Ik heb het een keer uitgerekend, ik kwam op iets van 49,67 ofzo. Heeft idd niks met je compressieverhouding te maken hoor.
 

Dit topic is 5473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved